Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja pelkään

Vierailija
08.05.2009 |

ihan älyttömän paljon synnytystä. Se kipu on jotain niin kamalaa etten kestä sitä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten otapas asia nyt oitis puheeksi neuvolassa, saat lähetteen pelkopolille ja siellä sulle tehdään kunnollinen hoitosuunnitelma jolloin sun kivun hoidon tarve huomioidaan heti siitä hetkestä kun tulet sairaalaan.

Vierailija
2/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisesti ja fyysisesti, apua on tarjolla, hae sitä hyvä ystävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älyttömän paljon synnytystä. Se kipu on jotain niin kamalaa etten kestä sitä.

Mitä silloin tapahtuu? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
4/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään on niin hyvät puudutteet, että kyllä sä selviät :)

Onnea odotukseen!

Vierailija
5/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siinä oikeastaan pelkään muuta kuin sitä kipua. Kaksi lasta jo on ja pahemmaksi vaan menee koko ajan tää pelko. Ekasta en pelännyt yhtään. Toisesta vähän mutta nyt kolmannesta tää pelko on menny hysterian puolelle.

Vierailija
6/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiso ikään kuin suorassa kulmassa "pylly pitkällä", lantiota heiluttaen. älä siis jää makaamaan. en uskonut ekan synnytyksessä, että auttaa. mutta tokassa kokeilin ja totesin todella hyväksi. +tietysti kipulääkkeet.

Vierailija
7/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli virhe. Itse synnytys meni hyvin,mutta ihan turhaan stressasin itseäni koko odotusajan niillä ajatuksilla,kehoitan siis puhumaan asiasta neuvolassa.

Vierailija
8/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte todeta samassa lauseessa tähän tyyliin että "se kipu on kova, mut siihen on hyvät puudutteet"? Vaikuttaa ihan siltä, ettette ole saaneet oikeaa kivunlievitystä riittävän ajoissa. Itse menin sairaalaan 3 cm auki ja 4 min. säännöllisten supistusten vuoksi (siis sen kohdunsuun tilanteen kuulin toki vasta sairaalassa). Sain lievitystä ja puudutteita synnytyksen edistyessä ja voin sanoa, että synnytys oli kivuton. Mulla ei noi supistukset ennen sairaalaa olleet kivuliaat. Kuulostaa siltä, että monet eivät ole saaneet ihan asianmukaista hoitoa. Minä en tiedä, mitä synnytyskipu edes on, koska sain lääkitystä ajoissa.

Vierailija
9/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat epiduraalin voit vaikka nukkua synnytyksen aikana, etkä tunnen kipua.

Vierailija
10/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootan toista vauvaa ja en nauti pätkääkään raskaudesta,koska se synnytys pelottaa nyt kun jo tiedän mitä helvettiä se taas tulee olemaan.

Vierailija
11/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muakin pelottaa synnytys.. siis se kipu ja että onko kaikki ok.. :S

Vierailija
12/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse puhuin terkkarille toista odottaessani ja hän lähetti minut keskustelemaan synnytyssairaalaan kätilön kanssa. Keskustelu helpotti, kun kävimme edellistäkin synnytystä siinä läpi. Toinen synnytys oli edellistä paljon helpompi. Älysin rentoutumisen olevan kaikkein olennaisinta kivun lievittymisen kannalta.

Sekin auttoi, että siirsin mielessäni kipupelon sinne synnytykseen - kauas tulevaisuuteen. Kipujen alettua ajattelin tietyn kellonajan, johon mennessä koko homma on takuulla ohi. Synnytyksen kesto suhteutui siten muuhun elämään - sehän on vaan muutama hassu tunti, jonka kestää vaikka se olisi mitä. Ja synnytyskipuhan ei ole jatkuvaa, vaan menee ja tulee. Sain myös epiduraalin ja se tietenkin vei kivun pois.

Onnea AP odotukseen, puhu pelosta neuvolassa!

Vierailija
13/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuntui vatsassa supistukset ja ne oli yhtä tuskaa, eka oli kylmä ja sit hirvee hiki, en pystynyt liikkumaan sängystä mihinkään, kolmanen synnytys kesti 4 1/2 tuntia eihdin sentää samaan spinaali puudutuksen mut sehän vaan puudutti ala pään, eli ei siellä kipu tuntunutkaan, ponnistus kesti n.2min. ei repeämiä ja poika oli 3880g ja 51cm pitkä. mut miehen kanssa totesimme yhteen ääneen että oli tää mukavanpi synnytys vr. esikoisen n.12 tuntia kestäneeseen lähes kivuttomaan synnytykseen

voitte todeta samassa lauseessa tähän tyyliin että "se kipu on kova, mut siihen on hyvät puudutteet"? Vaikuttaa ihan siltä, ettette ole saaneet oikeaa kivunlievitystä riittävän ajoissa. Itse menin sairaalaan 3 cm auki ja 4 min. säännöllisten supistusten vuoksi (siis sen kohdunsuun tilanteen kuulin toki vasta sairaalassa). Sain lievitystä ja puudutteita synnytyksen edistyessä ja voin sanoa, että synnytys oli kivuton. Mulla ei noi supistukset ennen sairaalaa olleet kivuliaat. Kuulostaa siltä, että monet eivät ole saaneet ihan asianmukaista hoitoa. Minä en tiedä, mitä synnytyskipu edes on, koska sain lääkitystä ajoissa.

Vierailija
14/14 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen epiduraali ehti vaikuttaa ja supistukset eivät tuntuneet muutamaan tuntiin kivuliailta, mutta toisen epiduraalin vaikutus ei kai kunnolla ehtinyt alkaakaan ennen ponnistusta. Tai sitten sen vaikutus vain katosi - en muista enää.

Sain asianmukaista hoitoa ja lääkitystä, mutta kaikilla synnytys ei kestä 2h. Itselläni kesti 8h, mikä oli lyhyt aika ensisynnyttäjälle. Sinä aikana kipulääkkeen vaikutus ehti loppua :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan