Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hohhoijaa homeesta

Vierailija
08.05.2009 |

Mä olen asunut viimeiset 10 vuotta perheeni kanssa hometalossa ja ei tunnu missään. Terveempiä ollaan kuin tuttavaperhe, joka asuu ihka uudessa osakkeessaan ja kärsivät allergioista ja astmoista.

Kyllä tuo hometouhotus on mennyt vähän yli. Ei se nyt niin vaarallista ole. Maalaisjärkeä elämään. Mistäs luulette johtuvan, että maalaiset on terveellisempiä kuin kaupunkilaiset?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit edes vähän aiheeseen perehtynyt tietäisit ettei kaikki ihmiset oireile homekodissa. Joskus käy niin että osalle perheenjäsenistä tulee oireita ja toisille ei mitään.

Sisäilmakeskuksen tutkija on näin sanonut ja olen siitä myös lukenut. Homeongelmia vähätellään osittain tästä syystä kun kaikki ei altistumisesta huolimatta sairastu.

Työpaikkoja on jouduttu sulkemaan ja etsimään uudet tilat ja nimenomaan homeen vuoksi. Yksi esimerkki on Joensuun poliisitalo jossa osa henkilökunnasta sairastui ja toiset ei.

Ne jotka ei sairastu homeesta tyypillisesti vähättelevät toisten terveysongelmia. Ne jotka ovat altistuneet voi myöhemmin sairastua.

Olette onnekkaita jos teistä kukaan ei oireile. On myös niin ettei kaikki tiedä minkälaisia oireita ja mitä sairauksia home voi aiheuttaa.

Vierailija
2/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt arvot ovat korkeammalla ja vähitellen laskevat, esim. ammoniakki.

Lisäksi uusia rakennusmateriaaleja ja pintakäsittelyaineita kehitellään ja niistä kuten entisistäkin erittyy monenlaisia yhdisteitä jotka haituvat hengitysilmaan. Asunnoissa on paljon pienhiukkasia joista osa on terveydelle vaarallisia.

Muista tuo avauksesi kun perheestäsi joku sairastuu, sairaus voi johtua homeesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni nykyisin ihmiset on liian tarkkoja kaikesta. Ihan niin kuin home olisi jokin tappava mörkö. Ihmisiä kuolee päivittäin liikenneonnettomuuksissa mutta ei kukaan sano, että ei saa ajaa autoa, koska se on vaarallista

Vierailija
4/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ainahan hometta on ollut, ennen asuttiin eläinten kanssa samoissa sijoissa ja maalattioilla, joissa mikrobikasvusto oikein rehotti homeisten olkien seassa. Onneksi ei enää niin, mutta esim. Ruotsissa tai vaikkapa Englannissa iso osa asuntokannasta on homeessa. Ihminen ei vaadi steriilejä olosuhteita, miettikääs nyt miten suurin osa maapallon ihmisistä asuu

Vierailija
5/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut viimeiset 10 vuotta perheeni kanssa hometalossa ja ei tunnu missään. Terveempiä ollaan kuin tuttavaperhe, joka asuu ihka uudessa osakkeessaan ja kärsivät allergioista ja astmoista.

Kyllä tuo hometouhotus on mennyt vähän yli. Ei se nyt niin vaarallista ole. Maalaisjärkeä elämään. Mistäs luulette johtuvan, että maalaiset on terveellisempiä kuin kaupunkilaiset?

Ja koska minulla ei ole keuhkosyöpää, koko hössötys tupakan vaarallisuudesta on ihan turhaa höpöhöpöä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi