lapsi 1v2kk.levottomat yöt,miten yömaidosta eroon.
eli poikamme on 1v ja 2kk.hän on todella levoton öisin ja pyörii ympäri sänkyä ja välillä nousee istumaan.hän menee aina omaan sänkyyn nukkumaan jossa nukkuu hyvin 3-4h,sen jälkeen alkaa itku jolloin hän tulee meidän viereen ja yleensä annamme maidon niin hän rauhoittuu ja nukahtaa mutta enää se ei toimi.hän itkee,tönii,pyörii,nousee istumaan.
mikä neuvoksi?miten helpoiten yömaidosta eroon?(ellei saa sitä yömaitoa on huuto vielä kovempaa)
olen todella väsynyt..vain asiallisia kommentteja kiitos.=)
Kommentit (11)
olen miettinyt että mistä se voi johtua..hampaiden tulosta,päiväunien pituudesta ja ajankohdasta.olen yrittänyt aikaistaa päiväunia ja sain pojan juuri nukkumaan.hän nukkuu yleensä 2h päikkärit,mietin olisiko tunti parempi.meille on kakkonen jo tulossa niin olisi kiva saada apua tähän ongelmaan.tosin välillä hän nukkuu koko yön heräämättä että kai se hampaistakin voisi johtua..
ap
Meillä oli kauan sitten samanlainen öinen maidonlipittäjä ja sitten tietysti aamuyöstä läpimärkä poika. Viisas lastenlääkäri antoi seuraavan ohjeen: Parina ensimmäisenä yönä maidon joukoon laitetaan puolet vettä, tätä lapsi ei edes huomaa, sitten parin kolmen yön välein maidon osuutta vähennetään, kunnes lopulta pullossa on maidon " haju" oli iltamaidosn huuhdevesi. Tällöin voikin sitten siirtyä veteen ja se ei niin hyvältä maistukkaan eli hyvässä lykyssä taapero lopettaa yöjuonnin kokonaan. Koko projektiin menee ehkä 1-1½ viikkoa.
T: projektin hyvällä lopputuloksella kokeillut
vaikka yömaidot jäikin jo alle vuoden ikäisenä. Kai se on joku kehitysvaihe - meillä poika heräili pahimillaan kerran yössä ja sitä kesti yhteensä n. vuoden. Olin todella väsynyt, joten tiedän, miltä susta tuntuu. Maidosta kannattaisi kuitenkin pyrkiä eroon, lapsi helposti ns. oppii herämään juuri sen takia, mutta parin yön "huudatuksen" jälkeen saattaa tajuta, ettei yöjuomisia tipu ja rauhoittua. Meillä yövieroitukseen on toiminut molempien lasten kohdalla raaka "kerrasta poikki" -lähestymistapa. Pari yötä on kamalia, mutta sitten helpottaa ja on todellakin sen väärti. Kovasti jaksamista sinulle!!
Piti siis sanomani että poika heräsi pahimmillaan kerran TUNNISSA joka yö noin vuoden ajan; olisikin ollut kerran yössä.. :)
vaan kannattaa lopettaa. Meillä on kahdella lapsella myös laitettu kerrasta poikki, olivat 8kk ja 9kk silloin, huusivat pari yötä kurkku suorana, mutta sitten lopettivat.
Mutta tottakait sitten lapset heräilleet myöhemmin ties mistä syistä, kauhukohtauksia, pahoja unia, pissahätää. Nyt kun nuorempi 3v niin on alkaneet yöt rauhottua....
katsonut ettei ole kihomatoja lapsella? Meillä tollasta levotonta kun matoja ollut.
Toisekseen märkä vaippakin saattaa häiritä kun paljon yöllä juo.
Ja lapsi tuossa iässä oppii paljon uutta, liikkuu enemmän ja päivän aikana tapahtuu enemmän, ne saattavat sitten tulla uniin...
meillä kaikki lapset oli noin 4-8kk ikäisinä todella todella huonoja levottomia nukkujia, halusivat tissille tiuhaan ja minä olin aivan rättipoikki.
Suosittelen perinteistä unikoulua eli tuota jo mainittua kerrasta poikki -menetelmää. 1-2 yötä lapsi jaksaa itkeä maidon/pullon/tutin perään ja sit lopettaa. Ja luultavasti alkaa nukkua yöt läpi, ellei ongelma ole sitten jossain muussa (hammassärkyä, korvakipua, allergiaa tms).
Meillä oli myös levottomat yöt ja vaihdon veteen ja tarjosin sitä vaan yöllä, eihän se sitä juonut ja lopulta on nyt saatu nukkua täydet yöt n. kk. Ei se huuda kun pari yötä sit tajuu ettei saa kuitenkaan. Meillä poika 1v 1kk.
eilen sain tuttipullon otsaani, kun äkäinen kuopus huijauksen havaittuaan, nakkasi pullon menemään :) Ikää on meillä jo 1v 4kk, mutta kaikenlaiset sairastelut, mm korvat ja mahataudit toivat yömaidon takaisin, vaikka se oli jäänyt aivan itsekseen pois jo puolivuotiaana. Pakkohan se on kuumeista ja oksentelvaa lasta juottaa, ja kun sairatelua kesti viikkokausia, pullosta tuli uusi tapa.
Toivottavasti parissa yössä helpottaisi, ei sitä jaksa kovin montaa yötä valvoa raivoavan pikkuisen kanssa, vaikka mielessä onkin toive paremmista yöunista... Toiset lapset tyytyy helpommin kohtaloonsa, toiset jaksaa sinnikkäämmin vaatia etujaan...
Voimia kaikille levottomista öistä kärsivielle!
Eli pienikin vaiva saa aikaan sen että tyttö tepastelee sänkyni viereen minua nykimään ja siinä menee parikin tuntia että saa neidin takaisin nukkumaan. Annoin myös aiemmin velliä yöllä koska sillä sai lapsen takaisin nukkumaan kaikkein helpoimmin- kunnes se ei enää toiminutkaan.
Meillä toimi parhaiten vellin kerrasta lopettaminen ja isi. Eli muutaman viikon ajan isi kiikutti tytön takaisin sänkyyn, minä en evääni väräyttänyt. Mies otti lasta poskista kiinni ja katsoi tiukasti silmiin, sanoi vain "nyt nukutaan" ja laittoi lapsen makuulle. Ekan viikon verran tyttö jaksoi kammeta ylös sellaisen 5 kertaa ennen kuin nukahti, sen jälkeen luopui jo muutaman kerran jälkeen ja lopulta kävi kiltisti takaisin nukkumaan ekalla viemisellä - sen jälkeen ei enää olekaan heräillyt öisin, paitsi kerran tässä kipeänä ollessaan kun nenä oli pahasti tukossa. Silloinkin meni kyllä kiltisti takaisin nukkumaan kun olin imenyt nenän tyhjäksi.
Eli tälläistä "koirakoulua" meillä pidettiin, siinä jäi se yövellikin, kun isi totesi ettei hän ala isoa lasta yöllä syöttämään... Ja meillä mies kävi kuitenkin töissä koko ajan eli joutui heräämään aamuisin klo 6. Oli kuitenkin itsekin sitä mieltä että yörauha on taloon saatava.
mutta pakko kommentoida, että meillä saman ikäinen poika ja täysin sama meno!