Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUUN "LÖKÄPÖKSYT" =)

05.05.2009 |

Luin edellisen viestiketjun ja siellä esitettiin toive, että kuka ehtii aloittaa toukokuun puolellla uuden pinon niin saa aloittaa. Joten tässä ois!!

Viimeksi kirjoitin jotain aivan käsittämätöntä skeidaa: mullon istukka kohdun takana... juuh... siis tarkoitin takaseinässä. =)

Nyt sitten toukokuun kuulumisiin...

Meikäläisellä on nyt rv 18+3 ja vointi on hyvä. Liikkeet ja potkut olen tuntenut jo jonkun aikaa. Rakenneultraa odottaen, se on 18.5. Joskohan sillon näyttäs kumpi on tulossa. Sitä innolla odottaen!!

Mukavia vointeja kaikille!!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip! kolmatta odotan ja laskettuaika on 28.10! 3,5v ja 1,5v tytöt odottelevat jo innolla pikkusisarusta! kovin ovat varmoja että tyttö tulee :) en todella ole joo mukana tässä ihan niin tiiviisti kuin ekalla kerralla! nyt huomaa että parikin viikkoa menee niin ettei tajua ihmetellä sitä masuasukkia! tosin mulla on pieni pelkokin, kun tammikuussa sain keskenmenon... nyt vaan odottelen liikkeitä, välillä keskityn niin tuntemuksiin, että tunnen jo ihan höpöjä! elikkä ekaa kosketusta vielä vailla... sok.rasitus maanantaina, tiistaina neuvola ja keskiviikkona jorviin radiel tutkimukseen :)

kiva päästä seuraamaan muita samassa kohtaan meneviä!

onnea kaikille jatkoon!

Vierailija
22/32 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä laskettuaika 24.10 ja nyt siis rv 15-16 välillä.Ja toinen lapsi,vanhin on 3,5 vuotta ja odottaa vauvaa jo kovasti :D .

Rakenneultra ois 4.6 ja toivottavasti sieltä näkyis että kumpi ois tulossa..

Liikkeitä en ole kovin vielä tuntenut mutta varmasti ihan pian alkavat tuntua :)

Viime neuvola oli 4.5 ja seuraava tuolla kesäkuun 11.päivä..

Vatsakin on jo pyöristynyt,vaikka paino onkin pudonnut pari kiloa...

Hyviä odotus päiviä!

Riitta-80

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sydämensykettä jouduttiin etsiskelemään hyvä tovi, kun kohtu on kuulemma niin takana että :). Mutta hyvin siellä sydän sykki kuitenkin. Nyt olen siis viikolla 18+3, ja rakenneultra olisi 25. päivä. Minäkin toivon mieheni kanssa hartaasti, että sukupuoli näkyisi! Ittestäni kyllä tuntuu, että tyttö voisi olla tulossa.. Liikkeet ovat olleet todella heikkoja, mutta parin viikon sisällähän ne pitäisi alkaa kunnolla tuntua.

Vielä en ole äitiysvaatteita kunnolla päässyt ostelemaan, joten vanhoilla löysillä sammareilla mennään vielä :). (La minulla siis 8.10.)

Vierailija
24/32 |
10.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä yksi Lokakuinen ja la kans 8.10 netin laskureiden mukaan.. Ihmettelen kun neuvola on ainut paikka missä on laskettu on 7.10 ja viimeiset menkat alkoi 1.1.09, miten sulla neuvolassa merkattu? Mulla kuului vaimeat sydänäänet 10.viikon alussa, kun oli eka neuvola (11.3) ja eka ultra oli 7.4 ja sielläkin kaikki hyvin. Veriseulan tuloskin oli normaali, rakenneultraa tässä myös odotellaan joka on 20. pvä ja en todellakaan malta pysyä housuissani tiedosta, että kumpi on tulossa.. :) Ensimmäistä tässä odottelen, joten liikkeistä en osaa arvioida että vauvako masussa pyörii. Välillä tuntuu että joku heittäis kuperkeikkaa, liikkeitä kenties?? Painoa ei ole tullut yhtään, ekasta neuvolasta toiseen käyntiin oli lähtenyt 4 kg ja nyt kolmannella oli 1,5 kg tullut, että lähtöpainoon on matkaa. Omilla housuilla menen ja tuntuu että nekin putoo päältä, masua ei siis ole tullut yhtään, hauska mennä ihmisten ilmoilla kun ei kaikki osaa edes arvata että vauvaa tässä tosiaan odottelen.. kai se sitten aikanaan kasvaa. :)

Vierailija
25/32 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi samana päivänä viimeiset, sitten nettilaskurit ja neuvola laskivat tuo 8. päivän oikeaksi. Niskaturvotusultrassa taas taisi olla kolmen päivän ero, mutta se ei kuulemma riitä la:n vaihtamiseksi, kun se kuitenkin on vain viittaava arvo tuo la muutenkin.

Missä muuten asut, taateli? Meillä on yllättävän paljon yhteistä selostuksesi perusteella :). Paino on itselläni noussut kokonaista 400 grammaa aloituspainosta, välillä laihduin ja nyt lihon sen 95 g viikossa kuulemma. Huikea lukema! :-D.

Ystävältäni saan onneksi kätevästi parit ihanat mammahousut parilla kympillä, ja muutenkin kirpputoreihin ollaan turvattu niin lastentarvikkeissa kuin muussakin.

Muuten kaikki te lokamammat, aiotteko käyttää/käytättekö jo aiemmilla lapsillanne kestovaippoja? Me (=minä :3) ollaan jo viime syksystä hamstrattu valmiiksi ison kasan niitä, saa sitten nähdä mitkä jää käyttöön ja mitkä lähtee uudelleen kiertoon. Pari tuoretta äitiä on meille varoitellut, että ei kannata mitenkään kauheasti ostaa valmiiksi varastoon juuri mitään tarvikkeita, kun vasta vauvan ollessa maailmassa saa kuvan siitä, mitä todella tarvitsee ja mitä ei. Ja mitä vaatteita ja kestoja on kätevää pukea lapsen päälle, ja minkä kanssa ei vaan suju. Huh, vaikeaa noudattaa varoitusta, kun olen niin innoissani hypistelemässä kaikkeen vauvoihin liittyvää! :)

Niin ja uusille on varmaan hyvä mainita, että tämä on eka raskauteni (ei varmaan huomaa, ei), ja täytän 21 lapsen ollessa noin kuukauden ikäinen. Kertokaahan te, joilla ei vuosilukua näy nimimerkissä, että minkäs ikäisiä te olettekaan?

Vierailija
26/32 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu tuntuu kasvavan vauhdilla, koska enää ei omat housut mahdu, vaan on jo mammahaalarit käytössä ja muutkin mammahousut. Ja masussa asukas on vilkas heppu, rumba alkaa heti aamusta ja pienet torkut ottaa välillää ja eikun uudelleen liikkumaan, ja varsinkin kun kuulee lasten ääniä. Isoveljet (4v ja 7v) huutelevatkin masuun että moikka vauva! =)

Ikää meikäläisellä on jo 30v ja kolmatta siis odotan. Mullakin muuten tää vauvalaskuri antoi LA:ksi 4.10. ja neuvola 3.10 ja sen mukaan on menty. Viimeiset kuukautiset alkoi mulla 28.12. Outoo...mutta samapa tuo, kyllä sieltä ulos tullaan jossain vaiheessa kummiskin. Ei sinne masuun oo vielä yksikään jäänyt, kenellekään, vai mitä?

Tulis ensi maanantai jo pian! Haluu sinne ultraan kuikkimaan tuleeko meille kolmas prinssi vai prinsessa. Pääsee sitten shoppailemaan vauvanvaatteita, äitiyspakkausta kun en ota. Liian vaaleita vaatteita minun mielestä. Lapset ovat värikkäitä joten vaatteidenkin pitää olla!! Ja aika moni vauvanvaate on joko pinkki tai sininen. Eihän tyttöä haittaa siniseen pukeutua mutta en minä pojalle viitsi pinkkiä laittaa... no mutta se on vaan mun mielipide, ei pidä suuttua!

Mukavaa kesän ja myös sen lokakuun odotusta kaikille!!

-Minimeloni rv 19+3-

Vierailija
27/32 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa jo hurjan kokonen masu!

Täytin tänä keväänä 25 v ja kolmatta odotan. ekan sain 21 v ja tokan 23v, tasasta tahtia mennään :) Aikalailla se on niin ollu että 20 vutiaasta asti en oo muuta tehny ku odottanu vauvaa tai imettäny! mutta näin olen sen halunnu mennäkkin! itseasiassa muo pelottaa jo nyt se kun lapsia ei enää tule ja viimeinen synnytys on koettu. ollaan miehen kanssa puhuttu että jos vain meille suodaan, niin neljä lasta on hyvä... mä satun vaan olee sitä tyyppiä että mulla on vauvakuume ollu päällä melko koko ajan... mutta luulen kun se oikea luku on tässä, niin kyllä sen tuntee kun se oma perhe on nyt tässä! ja turhat kuumeilut loppuu :)

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
28/32 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa!

Enpä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka olenkin käynyt lueskelemassa muitten kirjoituksia. Ei ole täällä tietoakaan energisestä keskiraskaudesta, väsyttää aina vaan. Viime neuvolassa selvisikin yksi syy, hb oli tippunu reippaasti, mutta terkkari suositteli ennemmin rautaa sisältävää monivitamiinia kuin pelkkää rautaa. Katsotaan nyt sitten auttaako siihen asiaan. Neuvolakäynti ei ollut oikein kiva, kun sydänäänten kuuntelu oli niin kummallista, että jäi vähän ikävä mieli siitä. Doppleri kyllä löysi äänet ja sai sykkeeksi 140, mutta olisin itsekin halunnut kuulla ne. Kuului vain suhinaa ja rätinää ja muuta epämääräistä. Terkkari kysyi olenko rasvannut mahaa ja siitä tulisi niin paljon häiriötä. En ollut tuota ennen tiennyt. Tunsi kyllä itsekin liikkeet kättä vasten ja se näköjään rauhoitti häntäkin. Jos näin olisi käynyt ekalla kuuntelukerralla, olisin varmasti ollut ihan paniikissa. Nyt kuitenkin liikkeet tuntuu kunnolla, niin vähän rauhoittaa mieltä. Täällä kun ei ole rakenneultraa ja aeimmin olin sitä mieltä, ettei mennä yksityiselle, niin nyt olen ruvennut miettimään, josko kuitenkin pitäisi käydä. Ei tartteis vauhkoilla niin paljon, kun olen vähän hermoheikko luonteeltani :))

Haluatteko muuten tietää sukupuolen etukäteen? Tuntuu, että nykyään suurinosa haluaa tietää. Me kysyttiin esikoisesta, mutta toisen pojan kohdalla olin niin varma, että poika tulee, että ei kysytty. Nyt jos olisi mahdollista kysyä, en tiedä mitä sanoisin, toisaalta haluaisin tietää, toisaalta en....

Nyt täytyy kiiruhtaa saunaan, mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Hipsu 19+1

Vierailija
29/32 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ensimmäisiä liikkeitä viimein havaittu varmuudella. Ainakin yhden kerran olen saanut "potkun" kättä vasten. Mutta olen sitä kyllä malttamattomana odotellutkin. Se on vain niin kiva kun viimein tuntuu jotain ja siten tietää, että asioiden pitäisi olla kunnossa. Ultraan kun on vielä niiiiin pitkä aika.

Täytin tässä keväällä 29 ja esikoisen saadessani olin 26. Minä olen kesto(vaippa)illut kaverini houkuttelemana ensimmäiseni kanssa ja jäi sen verran hyvä kokemukset, että meinaan uudenkin tulokkaan kanssa jatkaa samalla linjalla.

Otin heti alkuun sellaisen kokeilevan asenteen. Pidin esikoisella kestoja lähinnä kotona ollessa ja päivisin. Yöt menivät kertakäyttöisillä, samoin jos lähdimme vähänkään pidempään reissuun kotoa. Käytin kestoja lapsella arviolta kymmenen kuukauden ikään asti, eli sinne tienoille kun tyttö alkoi harjoittelemaan kävelyä ja siirtyi päivähoitoon minun mennessäni töihin.

Edellä mainittuun käyttötiheyteen (ei siis yökäyttöä) hankin parit-kolmet kuorivaipat per koko, ehkä parikymmentä harsovaippaa ja lisäimuja. Lisäimuja tein joitain myös itse. Helpommallakin voi varmasti päästä jos hankkii sellaisia "valmispaketteja", joissa ei tarvita niin paljon liikkuvia osia, mutta kun lähdin kokeilemaan, en halunnut laittaa niin paljon rahaa kiinni kestoiluun. Ostin kuitenkin kaikki osat uusina... Jonkin verran olen ajatellut ostaa vielä lisää tarvikkeita, mm. harsoja ja ehkä jokusen "valmisvaipan", mutta muuten meinaan mennä samoilla vielä ainakin toisen lapsen kanssa. Ensimmäisen lapsen kohdalla ei rahallista säästöä ehkä niinkään vielä tullut, mutta uskon, että toisen kohdalla säästö jo hieman tuntuukin. Ja aina se vaippavuorta hieman pienentää. Mutta kuten ensimmäiselläkin, en edes kuvittele, että olisin pelkkien kestojen varassa.

Kestojen kanssa ei mielestäni vaatteilla ole suurempia vaatimuksia. Vaipan koko on selkeästi suurempi, joten housuissa kannattaa olla reilummin vaippatilaa. Bodyihin saa (ja kannattaa) tilata jatkopaloja niin, että tavallisia bodyja voi käyttää hieman pidempään eikä kiristä turhaan.

Sorry niille, joita kestoilu ei ehkä kiinnosta - varsinkaan tässä keskusteluketjussa. Tiedän, että näihin asioihin on omat kanavansa... Yritin kirjoittaa mahdollisimman lyhyesti. Kaikilla kestoilusivustoilla ja keskustelukanavilla on taatusti lisätietoa ja kokemuksia muiltakin. Tässä joka tapauksessa minun kokemukseni. Jos joku harkitsee, niin suosittelen ainakin kokeilemaan :)

Kiisuli 16+3

Vierailija
30/32 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kans ilmoittautuu. LA 6.10 eli 19+1 menossa. Ekaa odotan, ja odotettiin vuosi, ennenkuin neitiherra suvaitsi ilmoittaa tulostaan <3<3<3 Clomeja söin yhen kierron, tärppäs.

3. neuvola on ens ma, SÄ noin 150 tasoa ollu. Terkkari on mukava. Saa nähä onko Hb taas tippunut, viimex tippunu 20 yksikköä. Paino noussu n. 1 kg, ei tarvii kauheesti tullakkaa, oon ennestään ylipainoinen.

Oon sh eli työ on fyysistä ja lenkkeilenkin säännöllisesti. Pahoinvointia ei oo ollu nimeksikään, alavatsakipuja yms liitoskipuja senkin edestä. Vatsa on jo kasvanu niin, että kaikki huomaa raskauden. Tunnen pieniä teräviä "potkuja ajoittain ja kovin vilkas tuntuu olevan..

Sukupuolen haluan tietää, jos se näkyy..täällä kuuluu rakenneultra raskauden seurantaan ja se on 3.6..sitä odotellessa <3

Tiina & Jörö

Vierailija
31/32 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taisi kysellä, että minkä ikäistä porukkaa täällä on. Itse olen -73 syntynyt, eli 36 v tulee tänä vuonna täyteen. Esikoisen syntyessä olin 34 v, eli olen näitä "myöhäisiä", joita kuitenkin taitaa nykyään olla aika paljon. Ensimmäisen kanssa odoteltiin melkein kaksi vuotta, ennenkuin tärppäsi, mutta tämä toinen tärppäsikin sitten vähän turhankin nopeasti, ikäeroa tulee alle kaksi vuotta.

Ehdin jo tuossa ihmetellä, että asuuko siellä masussa ketään, kun vatsa ei kasvanut. Nyt kuitenkin tällä viikolla se oikeastaan yhdessä yössä pompsahti esiin ja sain kiireen vilkkaa kaivaa mammapöksyt esiin. Liikkeitä en ole ainakaan varmuudella tuntenut, mutta ensimmäisenkin kanssa tunsin ne vasta viikolla 21.

Onko teille pystytty sanomaan ensimmäisessä ultrassa (n. viikolla 11-12), mihin kohtaan istukka on asettumassa? Minulle NKL:n kätilö totesi, ettei sitä vielä pysty sanomaan, ja että näyttäisi olevan vähän joka paikassa. Sitä vähän ihmettelin, koska muistaakseni se minulle ensimmäisessä raskaudessa jo silloin sanottiin. Tosin voin muistaa väärin. Nyt olisi vain kiva tietää, koska viime kerralla se oli etuseinässä, mikä vaimensi potkuja tosi tehokkaasti. Lisäksi en tiedä, onko riski nyt sektion jälkeen etiseen istukkaan suurempi kuin muuten.

No, rakenneultra on parin viikon päästä, siellähän tuo selviää.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Vierailija
32/32 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päähän koskee joten jouduin tosissaan miettimään että mihin ryhmään kuulutaan, piti ihan miettiä että joo, kyllä me lokakuisia ollaan:)

Nyt taitaa olla 17+2 ja liikkeitä tuntuu jo, ei mitään jytää kuitenkaan mutta on siellä joku. Enää pari-kolme viikkoa rakenneultraan! Jee. Saa tietää minkä värisiä vaatteita ostaa, minäkin tykkään käyttää värikkäitä vaatteita lapsilla. Ei otettu ensimmäisellekään äitiyspakkausta koska hukutaan noihin lahjavaatteisiin jo muutenkin. Siinä mielessä toivon että meille tulee tyttö, olisi joku joka voisi pitää minun vanhoja 70luvun käsinommeltuja mekkoja.

Painoa on nyt vihdoin alkanut kertymään, varmaan tulee sellaita 500g/viikko tahtiin...

Kestovaippoja haluaisin kokeilla tällä kertaa, ekalla niitä ei pidetty kun ei osattu. Nyt tuotan ehkä jenkkilästä vaipat kun saa ne lähes puoleen hintaan!

Istukasta; itselläni on istukka tuossa edessä ultran mukaan ja samoin oli ekallakin kerralla. Mietin että kun meilläkin tuo raskaaksi tuleminen on vähän heikkoa, voi olla ettei se muualle pysty kiinnittymäänkään? Aika metatiedettä tämä arvelu... mutta edellistä sektiota ajatellen ei pitäisi olla mitään riskejä eteisistukassakaan.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kirppu