Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUUN "LÖKÄPÖKSYT" =)

05.05.2009 |

Luin edellisen viestiketjun ja siellä esitettiin toive, että kuka ehtii aloittaa toukokuun puolellla uuden pinon niin saa aloittaa. Joten tässä ois!!

Viimeksi kirjoitin jotain aivan käsittämätöntä skeidaa: mullon istukka kohdun takana... juuh... siis tarkoitin takaseinässä. =)

Nyt sitten toukokuun kuulumisiin...

Meikäläisellä on nyt rv 18+3 ja vointi on hyvä. Liikkeet ja potkut olen tuntenut jo jonkun aikaa. Rakenneultraa odottaen, se on 18.5. Joskohan sillon näyttäs kumpi on tulossa. Sitä innolla odottaen!!

Mukavia vointeja kaikille!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Viikot vilistävät silmissä ja mäkin olen jo 20+1.

Maha kasvaa, vaikkakin on jotenkin pienempi kuin edeltävissä raskauksissa. Neuvolatäti ei ollut kuitenkaan mitenkään huolissaan. Perjantaina pitäisi olla rakenneultra missä näkee sitten missä todella mennään ja kumpi olisi tulossa.

Näin viime yönä unta että synnytin tytön joka oli yhtä eskimovauvan näköinen kuin esikoisenikin oli. Saas nähdä.

Onko teillä muilla alkanut tulemaan jo maitoa rinnoista?

Mulla on tullut jo parisen viikkoa. Toivon että se on merkki siitä, että ehkä tällä kertaa imetys onnistuisi. Viime imetykset ovat olleet yhtä takkuamista. Lähiaikoina olen käynyt lukemassa imetyksestä paljon netistä. On tää netti kyllä hyvä keksintö. Mitä tahansa päähän pälkähtää... tiedon löytää netistä.

Ajattelin tämän vauvan kohdalla ostaa kantoliinan. Onko täällä joku kantoliinan kokenut käyttäjä? Voiko joku suositella jotain kantoliinamerkkiä?

Kirsikkanuttu 20+1

Vierailija
2/32 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Minä tötterö en aluksi osannut tätä käyttää ja laitoin viestini aivan väärään paikkaan, meneeköhän nyt edes oikeaan.. saa nähhä:) tekniikan ihmelapsi en näköjään ole.

Mukava oli löytää keskustelupalsta, jossa ollaan "samoilla ajoilla" menossa. 17+6 menossa, ensimmäinen tulossa, ja kovasti malttamattomina odotellaan rakenneultraa, joka on 5.6. Liikkeitä olen tuntenut muutamana päivänä, ja se tuntuu niin ihanalta kun konkretisoituu että masussa on oikeasti joku. Vaikkakin näkyykin se jo ulospäin, vanhat housut ei ole mahtuneet enää muutamaan viikkoon jalkaan.

Joku kysyi, kerrottiinko (tai näkyikö) ensimmäisessä ultrassa missä istukka sijaitsi. Meille ainakin kerrottiin, oli silloin kohdun takaosassa. Sillä ei vissiinkään ole merkitystä onko se alkuvaiheessa missä kohtaa.. Jos paikka kuitenkin voi muuttua/muuttuu(?) Kertokaa viisaammat, kun en itse ole varma asiasta. On niin paljon tietämätöntä tietoa, vaikka paljon olen yrittänyt selville ottaa kaikenmaailman lehdistä ja kirjoista. Tiedonjano on uskomaton :)

Raskauden aikana on elämänmuutoksia tapahtunut niin paljon, että pää pyörällä kaikesta. Molemmat vaihdetaan nyt kesäkuun vaihteessa työpaikkaa ja asuinkuntaa, ostettiin omakotitalo, johon päästään muuttamaan pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Isoja muutoksia paljon, ja koska mieli myllertää muutenkin on tunteet olleet kovin pinnassa. Itkemistä melkein päivittäin, mutta onnenhetkiä myöskin niin paljon. :) Rakas ukkoni joutuu kestämään ajoittain aivan mahdottomia tunteenpurkauksia. Onneksi nekin varmasti joskus loppuvat. :)

Onko joukossa ketään siitepölyallergisia? Itselläni vallan mahdottomat oireet, lääkärissä joutunut käymään moneen kertaan. SIlmiä kutittaa/turvottaa,nenä vuotaa, henkeä ahistaa ja yskittää. Lääkäri määräsi Lecrolyn-silmätippoja, Nasonex-nenäsumutetta, Ventoline-suihkeen ja Aerius-tabletteja. Muiden lääkkeiden käytöstä ei mitään ongelmaa, mutta nuo Aeriukset kovasti arveluttavat. Tuoteselosteessa kun lukee ettei suositella raskauden aikaista käyttöä, mutta lääkäri silti ne määräsi. Minulla kuitenkin oireet niin pahat, ettei paikallisvalmisteet tehoa yksisteen. On kaksipiippuinen juttu, uskaltaako lääkettä käyttää turvallisin mielin. Käsikauppalääkkeistä (kuten Zyrtec) ei ole hyötyä. Onko teillä kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uusille.

Tinttu86 kyseli tuosta istukan paikasta. Ymmärtääkseni sillä ei ole väliä, onko kohdun etuseinässä tai takaseinässä. Jos on etuseinässä, niin ainakin minun kohdallani se vaimensi tosi tehokkaasti liikkeitä. Ongelmia voi tulla, jos istukka peittää kohdunsuun (ns. etinen istukka). Sillon on vuotojen vaara suurempi, ja taitaa olla automaattinen sektio edessä. Mutta taitaa olla aika harvinainen tilanne. Jos on sektio takana (niinkuin minulla), riski on hivenen suurempi.

Tänään oli viimeinkin neuvola. Vilkas tapaus taitaa olla tämäkin, ja sydän löi juuri niinkuin pitääkin. Kohdun korkeus huiteli taas normaalin ylärajoilla, ja paino oli noussut yli puoli kiloa viikossa. Näköjään sitä minulle tulee, vaikka kuinka yritän pitää raskausdiabetesdieetistä kiinni.

Ensi viikolla on sitten rakenneultra, jossa toivottavasti selviää sukupuoli. En oikein tiedä, kumpaa toivoisi, toisaalta poika olisi tytön jälkeen kiva, mutta toisaalta tytölle olisi vaatteet valmiina. Varsinkin toisen talven haalarit ja kengät meillä on tosi hyväkuntoiset, mutta niin vaaleanpunaiset...

Aikooko joku mennä 4d-ultraan? Me kyllä taidetaan mennä, kun esikoisenkin kanssa käytiin. Silloin tosin naistenklinikalla ei kerrottu sukupuolta. Mutta täytyyhän tämän toisenkin saada se hieno dvd sitten aikanaan ylioppilaslahjaksi...

Mukavaa helatorstaita kaikille!

Vierailija
4/32 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra oli maanantaina ja siellä tuli yllättäviä tuloksia. Kaikki on vauvalla kunnossa mutta sukupuoli yllätti minut täysin! Meille tulee tyttö!! Lääkäri oli asiasta varma. Hän sanoi että tämä on tyttö. Ei mitenkään, että tämä näyttää tytöltä tai tuntuu olevan tyttö, vaan että tämä on tyttö. Wau... meidän pojat saavat siis pikkusiskon. Ihanaa! Olisin ollut yhtä onnellinen pojastakin, mutta kiva saada eri sukupuolta välillä. Varsinkin kun tämä on meidän viimeinen. Pyysin jo sterilisaation ja allekirjoitin paperit, että synnytyksen jälkeen nips naps putket poikki!

Sen on nyt paree olla tyttö, sillä huumaantuneena "vähän" tilailin H&M:ltä tytölle vaatteita. Jos se kuitenkin on poika niin hän saa käyttää Hello Kitty bodeja! :D

Kestovaippoja olen minäkin halukas tälle viimoselle kokeilemaan. Kaverini lupasi auttaa alkuun ja olen jo ostanutkin muutaman vaipan ja imuja.

Kantoliinaa käytin jo toistaiseksi nuorimmalla, mutta sen kerkesin hävittää pois mutta meinaan kyllä hommata uuden! Ne on vaan niin käteviä kapistuksia!

Nyt pitää mennä tuomariksi pojille!

Mukavaa helatorstaita!

Tv: Minimeloni rv 20+5

Vierailija
5/32 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa huomenna 23. viikko..äkkiä aika menee! Kaikkia kolotuksia on, tulee sivuille ns. vihlaisuja, jotka ei kestä kauaa. Ne säteilee nivusiin ja sisäreisiin..aluksi aattelin niiden olevan supistuksia, mutta enpä nyt tiedä sitten. Alaselässä kipua välillä. Oon koko raskauden kärsiny kaikenlaisista kolotuksista!! No rakenneultra keskiviikkona, näkisköhän ne siitä kohdunsuun tilannetta..?

Tsemiä kaikille!!

Tiina & Jörö

Vierailija
6/32 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Tänään (20+1) käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan loistavasti. Pelkäsin ja jännitin ultraa niin paljon, että ihan oksetti ja tärisytti. Pelko siitä, ettei kaikki ole niinkun pitää. Onneksi kaikki oli hyvin

Vierailija
7/32 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra meni hyvin, vähä huono, "rakeinen kuva" vaan..kaikki on niinku pitääki..ei näyttäytyny kunnolla

Vierailija
8/32 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli viimeinkin toissa viikolla (19+4) ja poika on tulossa. Itsellä olikin sellainen hytinä, sen verran erilainen on tämä raskaus ollut verrattuna aikaisempaan. Kuitenkin olen osannut miettiä vain tyttöjen nimiä ja katsella tyttöjen vaatteita, joten pikkuisen on tottumista ajatukseen. Mitenköhän sitä pientä miehenalkua osaa sitten hoitaa terhakan typykän jälkeen?

Tultiin eilen Mallorcalta, ja oli aivan ihanaa. Juuri sopivan lämpimät toppikelit, mutta ei liian kuuma. Tosi hyvä ja siisti paikka pienten lasten kanssa matkustaville, suosittelen. Tuo lentäminen alkaa vain tuntua aika rasittavalta varsinkin, kun 1,5-vuotias taapero nukkuu sylissä. Taisi olla viimeinen reissu ennen synnytystä. Loppukesä vietetään ihan vaan kotona tai mökillä. Minkälaisia kesäsuunnitelmiä muilla on?

Vierailija
9/32 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuo edellinen viesti ei tullut näkyviin kuin kahden rivin verran, vaikka kirjotusta oli vaikka kuinka paljon.. Jokin yhteydessä pätkinyt ja pahasti. :(

Vierailija
10/32 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

olen itse 29 vuotias ja ensimmäisen sain 25 vuotiaana.

Viime viikolla oli rakenneultra ja tyttö olisi tulossa,ihanaa.esikoinen on poika.

huomenna ois neuvola käynti..painokin on varmaan noussut kun vatsaa on jo tullut,raskausviikkoja taitaa olla 20 ja vähä yli..Laskettuaika 24.10.

Mistä päin suomea olette?Itse asun Kokkolassa.

Vierailija
11/32 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein pääsimme mekin rakenneultraan eilen ja kaikki näytti olevan kunnossa. Olin jo aikoja sitten päättänyt selvittää sukupuolen kun ensimmäisestä en sitä halunnut tietää. Hoitajan mukaan poika olisi tulossa ja se vasta onkin ihanaa kun ensimmäinen on tyttö, niin saataisiin sitten molemmat :) Synnytyksessähän sen sitten vasta näkee kumpi se varmasti on, mutta vähän meinaan mennä sinisiäkin vaatteita shoppailemaan... "Poikien väreissä" on esikoistyttökin saanut olla kun sain käytettyjä vaatteita perheestä, jossa on kolme poikaa...

Minulla sijainti Varsinais-Suomessa, olemme muutamassa heinäkuussa Maskuun.

rv 20+4

Vierailija
12/32 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakenneultrassa mekin oltiin eilen! ja olihan se vauvan liikkeitten vähyys sitten juuri sitä että istukka oli asettunu etuseinälle! helpotti oloani huomattavasti!! kätilö kyllä meiltä kans kyseli että halutaanko tietää, mutta ei sitten raaskittu ottaa sitä selville! meillä ennestään jo kaks tyttöä, ja todennäköisintähän se ois että tyttö olis tulossa, ja yllätys tosiian jos on poika :) tyttöä jotenkin tässä kuitenkin odottaa.. mulla on outo haave että meidän perheessä joskus ois neljä lasta ja kaikki tyttöjä :) no mutta sukupuoli saa sitten paljastua vasta synnytyksen jälkeen :)

nallemakarooni rv 20+2

Vierailija
13/32 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa oltiin tossa kuukaus takaperin ja kaikki oli niinkuin pitääkin.. Näyttipä tulokas myös sukupuolen.. :) Miulla myös etuseinässä istukka, jonka pitäis kovasti liikkeitä vaimentaa, mutta hyvin pienokainen muistaa joka päiväisellä jumppatuokiolla.. :) Tietääkö muuten joku että kuinka kauan kestää sillä kelan päätöksellä äityispäivärahasta?

Oikein hyvää juhannusta kaikille!

Suz rv 24+5

Vierailija
14/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ainoa ketju parilta ekalta sivulta, jonka löysin lokakuisiin liittyen. Onko täällä ketään vai mikä systeemi tässä on?

Eli: ihan uutena löysin tälle palstalle eilen ja ajattelin, että olisi kiva välillä netissäkin näitä asioita puida, vaikka mulla onkin siitä kiva tilanne, että yksi kaveri sai juuri lapsen ja toisella on laskettu aika elokuussa! On ollut kiva kavereiden kanssa jutella, kun ovat samaan aikaan olleet raskaana!

Ehkä pieni esittelypätkä tässä aluksi, jos täällä vielä muita on:

Eli olen kohta 25v. esikoisen odottaja E-Suomesta ja la. on 12.10. Rakenneultran mukaan tyttö olisi tulossa ja meillä on jo nimikin valmiina! Raskausviikkoja on nyt 25+1. Meillä olisi tarkoitus mennä 4D-ultraan myös, jos saamme aikaa. Omassa kaupungissa on ilmeisesti vähän hankalaa nimen omaan heinäkuussa. Ja rakenneultrassa kätilö suositteli, ettei mentäis ennen viikkoa 28, koska lapsi oli melko pieni. Ja esitteessä luki, että noita tehtäisiin tuossa noin viikolle 30, eli meillä pitäisi ajoittua se johonkin siihen sitten, ei paljon mahdollisuuksia.

Helsinkiin voisi sitten kai mennä, mutta noissa saattaa olla hinnoissakin eroa. Ja Kela-korvauksia ei kuulemma enää saa ilman lähetettä. Lupasivat oman kaupungin paikasta soitella mulle, että saako sieltä ajan, mutta en tiedä koska soittelevat ja onko sitten liian myöhäistä saada aika muualle.

Onkos kellään muulla samoja suunnitelmia tai onko joku mahdollisesti jo käynyt tuossa ultrassa?

Vierailija
15/32 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun tänään kirjoittelin, niin soittelivat sitten sopivasti juuri, että saadaan aika ja vielä juuri sopivaan kohtaan, rv 28+1! Eli kolme viikkoa pitäisi vielä odotella...

Vierailija
16/32 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen taustalla lueskellut näitä lokakuisten juttuja, ja päätin sitten itsekin osallistua. Nuo suljetut ryhmät eivät minua niin kiinnosta. Laskettu aika on 17.10. ja toista lasta odotan. Ensimmäinen on nyt vasta 1v 5kk eli alle kaksi vuotta tulee ikäeroa. Oikeastaan aika kauhulla odotan, miten ensimmäisestä vuodesta selviän hengissä.

Vointi on tällä hetkellä hyvä, niin hyvä, että vähän ihmettelen, onko siellä masussa ketään. Kahvikin maistuu, mikä ei ensimmäisessä raskaudessa tullut kuuloonkaan. Seuraava neuvola on 20.5., joten siellä varmaan selviää. Ja rakenneultra on muistaakseni joskus toukokuun lopulla.

Kummallinen muutenkin tämä toinen raskaus ensimmäiseen verrattuna. Nyt ei tahdo viikkojakaan kunnolla muistaa, ensimmäisellä kerralla ne tulivat päivän tarkkuudella selkäytimestä. Muutenkin menee joskus päiviä, ettei muista raskaana olevankaan. Onko muilla samanlaista? Ja viikkoja on nyt 16+3, tarkistin kalenterista....

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia! Hauskaa kevättä kaikille!

Vierailija
17/32 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla myös lukenut, jos sitä itsensä nyt esittelisi.. :) Laskettu aika 3.10. ja ensinmäistä odotan. Liikkeitä tuntenut muutaman viikon, pari kunnon muljasua tullut, muuten ollut hyvin pieniä tuntemuksia..Isukkikin sai jo ensituntuman kun pyörähti käden alla..

Toinen ultra olisi myös 18.5 jota innolla odotan..

Miulla noi viikot kyllä kans unohtuu aina viikon puolessa välissä että joutuu hetken miettimään jos joku sattuu kysymää.. :) eikä sitä aina muista raskaana olevansakaan..

Jokos muilla maha alkaa pyöristymään? Täällä ei enää mahduta normifarkkuihin.. :D

Vierailija
18/32 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskettu aika 18.10. ja tämä on kolmas lapsi - ennestään kaksi poikaa, iältään 2-ja 4- v.

Raskauviikkoja on kai 16+2, lunttaan nyt raskausviikot Mammaliiniskän tiedoista, jolla on laskettu aika päivää ennen minua. Ei muista enää kolmannessa raskaudessa viikkoja - ensimmäisessä pysyin kärryillä joka päivä. Ihan samanlaiset tuntemukset kuin Mammaliiniskällä eli välillä ei muista edes raskaana olevankaan :)

Toistaiseksi olen jaksanut ihan hyvin. Nyt ihan yhtäkkiä tuntuu masu työntyneen esiin, on ihan kuin jalkapallo ja tästä se vain kasvaa. Olen joutunut alkaa käyttämään äitiyshousuja tällä viikolla.

Seuraava neuvola on vasta juhannusviikolla, toinen rakenneultra toukokuun lopussa.

Hyvää toukokuuta kaikille lokakuisille !

t. Miena

Vierailija
19/32 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) hienoa kun joku on avannut uuden keskustelun meille lokakuisille! Kanssasisariaan aina kaipaa välillä, vaikka onhan näitä täällä töissäkin. Jep, töissä kirjoittelen:)

Nyt on meneillään 15+6 viikot ja pari päivää sitten alkoi mahtavat kivut kohdun molemmilla puolilla. Soittelenkin kohta neuvolaan niistä koska vihloo ihan mahdottomasti välillä... liekö normaalia kohdun kasvua? Nythän pitäsi olla kova kasvuspurtti sikiöllä näihin aikoinin? No, turha täälläkin on yrittää tunkea itseään vanhoihin housuihin enää...

Liikkeitä tunnen sillöin tällöin, ei mitenkään säännöllisesti. Toivoisin että ne tuntuisivat vahvempina, mutta ensi viikolla tiistaina on meillä neuvola aika viimeistään ja rakenneultra 2.6. Aika menee tosiaan niin vauhdilla että ei pysy viikot edes päässä, saati mikään muukaan asia, on vähän tuo muisti päässyt harventumaan tässä kevään mittään.

Kirppu

Vierailija
20/32 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osannenkohan saada oman "ilmoittautumiseni" näkyviin...

Mutta siis myös taustalla aiemmin seuranneena ilmoittaudun mukaan ketjuun. Kiitos ketjun aloittajalle...

Laskettu aika 25.10. ja sitä myöten taitaisi olla rv 15+4. Toinen lapsi tulossa, esikoinen nyt jo kolme vuotias innokas "leikkikaverin" odottaja.

Liikkeitä en ole viel täydellä varmuudella tuntenut. Jotain aavistuksen omaista kutinaa silloin tällöin, mutta vielä odottelen sitä kunnollista tuntemusta. Vauvamaha on viimein alkanut kasvamaan näkyväksi ja äitiysvaatteet olen ottanut käyttöön oikeastaan tällä viikolla. Vielä on parit reilunkokoiset "tavalliset" housut valikoimassa, mutta hyvin pian niillekin on jätettävä hyvästit tällä erää. Paidan mokomat meinaavat alkaa jättämään vatsanseudun näkyviin...

Meillä seuraava neuvola 18.5. ja rakenneultra vasta tuolla 10.6. joten vielä on jonkin aikaa odoteltavana ennen kuin pääsee kuuntelemaan tulokasta seuraavan kerran. Onneksi aika tuntuu menevän melko nopeasti...

Mutta siis ketjussa mukana kuulemassa muiden vointeja ja kokemuksia :D