Voi olla tyhmä kysymys, mutta olisin kiitollinen vastauksesta
Voiko yksityinen lääkäri antaa lähetteen jatkohoitoon julkiselle puolelle?
Kommentit (5)
tilanteissa. Itse olen saanut lapselleni lähetteen neurologille ja magneettikuvaan. Sitä en tosin tiedä, mille tasolle asti voi antaa lähetteen vai pitääkö arvioittaa se tutkimusten tarve ensin jollakulla julkisen puolen asiantuntijalla
Tarvitsisin lähetteen mielenterveyspuolelle ja aattelin että nopeammin sen ajan saisi varmaan yksityiselle ja sieltä sitten jatkohoitoon.
Ite olen päässyt kaikista helpoimmalla siten että olen käynyt yksityisellä tutkituttamassa itseni, jonka jälkeen röyhkeästi mennyt tk lääkärin luokse ja "muutattanut" lähetteen julkiselle puolelle. Vedonnut siihen että ei ole rahaa mennä yksityisiin hoitoihin. Ainakin aikaisemmassa tk:ssani näin olen onnistunut sumblimaan... Tosin kyseessä on ollut yleensä sellainen tilanne että oma tk lääkäri on asiaa ensin tutkinut ja kun mitään ei ole tapahtunut, olen mennyt hakemaan toisen mielipiteen
Sano, että nyt on päästävä heti lääkärille, niin etköhän saa ajan ihan terkkaristakin?
Miten luulisit, että esim. Pohjois-Suomessa toimisi muuten terveyskeskukset ja yksityislääkärit? Terveyskeskuksien toiminta on "kuollut", melkeimpä yksityiseltä ainoastaan löytää jonkun joka lähettää eteenpäin jos on tarvetta. Eikä P-Suomessa yksityissairaaloita ole.