Leikkaako kampaajat AINA tukan liian lyhyeksi?
Voi harmi ja maksoi 100euroa vaikka piti maksaa 70 e
Kommentit (15)
Joskus (harvoin) taas ottavat liian vähän. :/
Juuri kerään rohkeutta kampaajalle menoon. Viimeksi kun kävin kampaaja leikkasi osasta hiuksia mielestäni n. 30 cm liikaa.
Kai kuvittelevat, että ravaan useammin kun ei leikkaa kunnolla.
ja aina sovitaan että leikkaa korvat näkyviin - niin ei.
Ne kenellä pitkät hiukset taas sanoo, että ota ihan vähän sieltä latvoista ja kampaaja napsaisee reilusti, kun oli niin huonokuntoiset nuo latvat.
Olen todennut, että minulla ja kampaajilla täytyy olla kieliongelma... vaikka yritän selvällä suomella selittää, mitä haluan... saan aina ihmetellä lopputulosta...
Joillain kun on vähintään 15 cm sitä haperoa. Ei se tukkaa sellanen luonnonvara ole, etteikö sitä vois välillä tasoitella. Jos käy useammin, niin ei tarvii leikata kerralla niin paljoa.
Mä kävin useamman kuukauden tauon jälkeen kampaajalla ja pyysin leikkaamaan 2-3cm mun pitkistä hiuksista, ensin tasoitteli latvoja maltillisesti mutta sit ihan kun olis joku pimahtanu se alkoi saksimaan sieltä täältä, tuloksena liki 10cm lyhyempi tukka jonka kampaaja leikkas kysymättä rikotusti niin etten nyt saa edes ponnarille ilman et sivuilta löytyy hapsuja ja tupsuja, perkele. Sanoin heti että meni liian lyhyeksi johon kampaaja vaan naurahti että äkkiä se taas kasvaa..kyrsii kun menin kampaajalle että ois kesäks siistimpi tukka ja nyt saan kesän kestää tätä nysää.
Ja vaikka kuinka junkuttaa, että NYT haluan kasvattaa hiuksia ja nyt EI SAA ottaa paljoa hiuksista, ainoastaan sen mitä on aivan pakko, niin eiköhän ne mene napsuttelemaan ainakin sen 2-4 cm, mikä meikäläisen polkkapituisessa tukassa NÄKYY.. Tänään viimeksi kävin ja ...kele, taas on nyherretty ihan hirveän paljon pois..
Siis kysyvät aina ihan varovasti että saako ottaa näin paljon. KYLLÄ SAA leikata niin paljon että ne kuivat haperot lähtee!!
Ärsyttää välillä kun saksivat ihan liian varovasti, kun pyydän että ihan reilusti vaan kaikki ruma ja kuihtunut pois, että näytän taas paremmalta.
Mutta kait ne pelkää tuollaisten asiakkaiden jälkeen leikkaamasta yhtään mitään.
Viimeksikin pyysin, että 15cm ottaisi ja lyhensi vain korkeintaan 10cm. Ennen lyhentämistä vielä kysyi että oletko varma ettei ala kaduttamaan. Jouduin vielä maksamaan isomman summan koska niin paljon lyhennettiin, että kyse mallin muutoksesta.
Aina sama juttu leikkaavat vähemmän kuin pyydän. Kukaan ei edes huomaa, että on kampaajalla käynyt, kun niin vähän lyhentävät.
Viimeksi pyysin kampaajaa leikkaamaan hiukset kerrostetusti "kuten aina ennenkin". Olin siis käynyt tuolla kampaajalla useita kertoja. Leikkaamisen edistymistä en nähnyt ilman silmälaseja, enkä muutenkaan tiennyt mitä siellä pään takana tapahtuu. Ennen leikkausta hiukseni olivat reilusti hartioiden alapuolelle ja kerrostetut kevyesti. Toiveena oli saada sama kampaus muutamaa senttiä lyhyempänä. Lopputulos oli lyhyet päälihiukset ja pitkä ohut takatukka. Siis sikamagee kasarilook. Ei pätkääkään tyyliäni. Meni kuukausia ennen kuin sain edes jonkinlaisen ponnarin pysymään takaraivolla. Sen hiirenhännän mies leikkasi kotona lyhyemmäksi. Ketutti aika kamalasti. Ei nimittäin ollut eka kerta kun kampaaja leikkaa ihan mitä sattuu.
Tällä hetkellä ongelma on se, että nykyinen kampaajani leikkaa jopa liian vähän, eli on pakko sanoa painokkaasti että KAIKKI kuivat ja haaroittuneet latvat POIS! Ei väliä vaikka lyhentyisi runsaasi!:)
Mutta aina ovat ymmärtäneet paljonko saa ottaa pois. Tosin yleensä olen ensin ksynyt paljonko on huonoa latvoissa, ja kun ovat näyttäneet olen useimmiten paria poikkeusta lukuunottamatta sanonut; kaikki pois.
Minusta monen ongelma on se, että sitä onnetonta hiirenhäntää pidetään pitkänä, vaikka se ein näytä hyvältä. Kaikki tutuni joilla on normaali/paksu tukka, ei valita että taas otettiin liikaa pois jne. vaan ne valittavat joilla on ohuet ja lasimaiset hiukset, ja ikuisuusprijektina kasvattaa pitkät hiukset...
Kannattaa myös miettiä sitäkin (vaikka asiakas aina onkin oikeassa...) että jos te näette ihmisen jolla on kamala kuontalo, niin menettekö samalle kampaajalle kun hän käy? Ette. Jokainen asiakas on myös kampaajan "käyntikortti" (miettikkää itseänne; kuinka MONI tietää kenellä kampaajalla käytte... Veikkaan että todella moni!) Jos hiuksenne ovat todella hienot ---> moni tuttukin innostuuu menemään samalle kampaajalle jolla käytte. Jos taas kuontalonne on yhtä kamala mitä se oli ennen kampaajareissua ---> kaikki välttävät kampaajaasi kun ruttoa.
Minusta monen ongelma on se, että sitä onnetonta hiirenhäntää pidetään pitkänä, vaikka se ein näytä hyvältä. Kaikki tutuni joilla on normaali/paksu tukka, ei valita että taas otettiin liikaa pois jne. vaan ne valittavat joilla on ohuet ja lasimaiset hiukset, ja ikuisuusprijektina kasvattaa pitkät hiukset...
Minulla on erittäin paksut ja nopeastikasvavat hiukset mutta kuitenkin leikataan liikaa. Olen luullut että ongelmana on hiusten kiharuus. Kampaajat eivät tunnu tajuavan että jos kiharat hiukset leikkaa alle hartiapituisiksi tuloksena on pystyyn nouseva afro. Mitä lyhempi hius on, sitä kiharampaan se vetää. Aina tehdään kampaus "joka on kätevä tehdä suoristusraudalla", vaikka aina painotan että en missään tapauksessa ehdi alkaa pelleillä suoristusraudan kanssa päivittäin.
JOSKUS ottavat liian vähän.