Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri tupakoi parvekkeellaan, haju tulee meille.

Vierailija
04.05.2009 |

Pienen kokemuksen mukaan ihan mukava naapuri tupakoi parvekkeemme viereisellä ranskalaisella parvekkeella. Hän on ilmeisesti nyt päivätkin kotona, kun jatkuvasti tulee meille sisään haju. Suljen toki sillon oven, ja se estää.

Oon nyt vaan miettinyt, että kun meiän vauva syntyy, niin onko liian tunkeilevaa pyytää naapuria olemaan tupakoimatta parvekkeella päiväsaikaan, kun vauva nukkuu parvekkeella? Ja alkaakohan naapuri tupakoimaan sitten sisällä, koska niin tehdessään haju tulee rapun kautta meille myös.. Ja millä sanoilla saisin asian pyydetyksi mahdollisimman ystävällisesti? En kumminkaan oikeen voi toista omalla parvekkeellaan kieltää polttamasta, vai? Asutaan ekassa kerroksessa, että olisi vaan pari askelta toiselle puolelle taloa röökille..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö. Jos talon rakenne on sellainen että savu tulee, eikä korjaustoimen piteet korjaa asiaa, niin asialle ei voi mitään.

Jos asunnoilla on yhteinen ilmanvaihtokanava niin milläs estät tupakansavun ?

Vierailija
22/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille, hajuvedet vain joillekin.

ei ole kellekään terveydellistä haittaa. Tupakasta on. Myös niille jotka joutuvat siitä kärsimään passiivisesti. Tupakoitsijat ovat itsekkäimpiä ihmisiä, mitä tiedän.

Hengitys salpautuu, eikö näitä voisi rinnastaa tupakkaan ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille, hajuvedet vain joillekin.

ei ole kellekään terveydellistä haittaa. Tupakasta on. Myös niille jotka joutuvat siitä kärsimään passiivisesti. Tupakoitsijat ovat itsekkäimpiä ihmisiä, mitä tiedän.

Hengitys salpautuu, eikö näitä voisi rinnastaa tupakkaan ????

Esim äitini kerrostalon hissi haisee aivan järkyttävälle haju ja partavedelle joka päivä. Äitini on pakko käyttää hissiä, kun ei jaksa kivuta 7 kerrokseen. Äidilläni on astma ja joka kertaa tuntuu pahalta olla hississä.

Vierailija
24/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustuskyvytön vauva ei voi, jos joku savustaa hänen keuhkojaan naapurista käsin. Uskomatonta, miten jotkut voivat vielä vuonna 2009 vähätellä tupakan haittoja!

Voithan sinä olla passiivisen tupakoinnin uhrina vaikka bussipysäkillä tai ulko-oven edessä. Ei voi kaikkea kieltää. Tai sitten pitäisi kieltää punaisten vaatteiden pito, hajuvedet, tuoksuvat huuhteluaineet, kotieläimet, hielle haisevat miehet.

laittava äiti ? Se äitihän tässä niitä haittoja vähättelee jos lapsen sinne parvekkeelle laittaa.

Vierailija
25/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirien ravaamisesta. Siis se lappujen tyyli oli ihan törkeän kyyläävä ja uhitteleva. Ja kuitenkin koko ajan se samainen kakkiainen vetää röökiä aina parvekkeellaan ja savut tulevat sisälle.

En jaksa alkaa sen kanssa tappelemaan mutta saan sisäistä tyydytystä siitä, että minulla olisi itse asiassa syytä tehdä valitus sen käytöksestä. Ja mahdollistahan on nykyään valittaa tupakoinnista, eri asia on se, meneekö se valitus läpi millään lailla.

Vierailija
26/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrkkyjään vaikka näkisivät vauvan lähietäisyydellä.

Puolustuskyvytön vauva ei voi, jos joku savustaa hänen keuhkojaan naapurista käsin. Uskomatonta, miten jotkut voivat vielä vuonna 2009 vähätellä tupakan haittoja!

Voithan sinä olla passiivisen tupakoinnin uhrina vaikka bussipysäkillä tai ulko-oven edessä. Ei voi kaikkea kieltää. Tai sitten pitäisi kieltää punaisten vaatteiden pito, hajuvedet, tuoksuvat huuhteluaineet, kotieläimet, hielle haisevat miehet.

laittava äiti ? Se äitihän tässä niitä haittoja vähättelee jos lapsen sinne parvekkeelle laittaa.

Vierailija
27/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat on hyvin itsekäitä jos ja kun tieten tahtoen terrorisoivat toisia savulla. lemmikkejä ei tähän voi mitenkään rinnastaa (elleivät hauku tai muulla tavoin häiritse). ne ovat ihmisten kotona ja pahinkaan allergikko ei voi tästä häiriintyä. hajuvesien käytössäkin olisi syytä huomioida toiset.

ikkunastako ne ulos menevät ? Kyllä sitä koiran hilsettä on rapuissa ja hisseissä ja herkimmät saavat kohtauksen näistäkin.

Vierailija
28/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat on hyvin itsekäitä jos ja kun tieten tahtoen terrorisoivat toisia savulla. lemmikkejä ei tähän voi mitenkään rinnastaa (elleivät hauku tai muulla tavoin häiritse). ne ovat ihmisten kotona ja pahinkaan allergikko ei voi tästä häiriintyä. hajuvesien käytössäkin olisi syytä huomioida toiset.

Vierailija
29/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on todella tökeröä edes pyytää naapuria säätämään omaa elämäänsä teidän vauvanne mukaan. Voit hyvin nukuttaa vauvasi sisällä tai sitten tehdä vauvan päiväuniaikaan pitkiä kävelylenkkejä luonnossa.

Vierailija
30/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että olisin varmaan itse valmis joustamaan vastaavassa asiassa. Mutta voi olla, että se olisi vain veren kaivuuta nenästä.. en tiedä. Ja voin toki nukuttaa sisälläkin, tuntuu vaan, että siksi juuri parveke olisi talvellakin hyvä, laseineen kaikkineen, jotka on siihen tavallaan siksi aikoinaan maksettu. Että nyt sitä ei sitten voisi käyttää.

Yhäkään kukaan ei ole kertonut mitä itse tekisi, jos kysyisin.

ap.

Vierailija
31/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin yrittää katsoa, etten polta vauvan ollessa parvekkeella tai yrittää puhallella savut jonnekin muualle. Mutta ei tuo kivalta tuntuisi. Jotenkin olen kyllästynyt tuohon tupakoitsijoiden "syyllistämiseen" kaikesta pahasta, mitä maa päällään kantaa.

Tuntuu, että kaikki muu on sallittua Ja esim. humalainen saa anteeksi kaiken, mitä tekee tai ne tekemiset hyväksytään "kännimokailuina". On ok möykätä yöllä päissään porraskäytävissä, kuseksia tai oksentaa niihin porraskäytäviin päissään - tai kusettaa ovenpieliin koirat jne. Mutta herran jestas jos jossain julkisesti vetasee tupakan, niin on suurin piirtein itse piru :(

Mä en onneksi enää asu Suomessa, joten ei tuosta tupakanvastaisuushysteriasta haittaa mulle ole kuin kerran vuodessa.

Vierailija
32/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jonain päivänä tupakointi kielletään parvekkeilla. Asuisin mielelläni sellaisessa talossa. Meillä oli vastaavaa ongelmaa, naapuri röökasi jopa vartin välein! Ihmettelimme epäuskoisena kuinka kukaan sellaiseen pystyy. Onneksi muutti pois. Olimme jo aika epätoivoisia.

Vierailija
33/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en ollenkaan sano asiasta mitään. Itsen takia en koskaan sanoisikaan, koska kyllä heillä on oikeus tupakoida partsillaan, ja jos se häiritsee, voin laittaa oven kiinni ja pysyä itse partsilta poissa sen aikaa. Mutta vauvaa tosissaan tahtoisin siellä nukuttaa. Mutta pohdin ensin kaikki muut vaihtoehdot läpi, ja sitten vasta mainitsen jos vielä tarvitsee. Naapurit ovat vaikuttaneet todella mukavilta, ja ehkä he itsekin huomaavat varoa vauvaa parvekkeella ilman sanomistakin.

Ja tosiaan muuten aivan oma asiansa mitä parvekkeellaan tekevät.

Pakko vielä sanoa, ettei todella olisi ok möykätä yöllä tai humalassa kuseksia rappuun, en tiedä kenen kirjoissa se on ok, saati koirien kusettamien ovenpieliin tms. Mutta ehkä humalan aiheuttamassa hölmöilyssä on se ero, että se on satunnaista, tupakointi taas jatkuvaa. Tai se on ainut selitys minkä itse voisin keksiä.

ap

Vierailija
34/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyisit. toki kerrostalossa on siedettävä enemmän. jos haluaa hiljaisuutta, hajuttomuutta jne niin muutettava muualle. tämä lause tarkoitettu muille kuin ap:lle;-)

Vierailija
35/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi polttamaan, jos siinä olisi vauva ja vielä niin, että savut menee vauvaan päin :(. Jos sulla on kivat naapurit, niin uskoisin heidän huomioivan vauvaa ilman sanomisia. Useimmat taitaisi niin tehdä :)

Vierailija
36/41 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetelluista asioista terveydellisiä haittoja meille on aiheuttanut vain tupakointi. Naapurissa parkuu lapsi ja toisessa sellaista tehdään, kummankaan äänet ei elämääni haittaa. Tupakoiva naapuri sen sijaan on toinen asia.

Astmaa sairastavana on varsin mukavaa pakoilla omassa kodissaan tupakanhajua. Joudun pakoilemaan sitä bussipysäkillä, kadulla ja työpaikalla joten olisi kohtuullista ettei sitä tarvitsisi paeta kotonaan.

Kun te kaikki ajattelette nykyään kaiken arvon rahassa voitte miettiä minkälaisia kuluja yhteiskunnalle aiheuttaa se että joutuu poistumaan työpaikaltaan sairaslomalle hengenvaarallisen astmakohtauksen saaneena. Vain sen takia että joidenkin on ihan pakko, siis ilmeisen välttämätöntä, vetää tupakkaa ja vielä muista ihmisistä välittämättä.

En ymmärrä miten tupakoinnin kieltämisellä poljetaan ihmisten oikeuksia. Oikeus tupakointiin jokaisella olisi, kunhan sen tekee muita häiritsemättä. Eikö tupakoimattomilla muka ole oikeus puhtaaseen ilmaan ja ennen kaikkea terveyteen?

Vierailija
37/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse vihaan tupakointia yli kaiken. En polta itse, en ikinä ole polttanut ja minusta ravintoloiden tupakointikielto oli taivaan lahja. Voin pahoin jo pelkästä tupakan hajusta. Mikään ei ole niin yököttävää, kuin istua esim. kuumassa linja-autossa muutenkin pahoinvoivana ja sitten ohi kulkee joku tupakoitsija, oksennus tulee. Polttaminen on tyylitöntä ja moukkamaista ja vaikeuttaa myös kanssaihmisten elämää.

Minusta tupakoinnin voisi kieltää kaikkialla muualla kuin hyvin ilmastoiduissa, tarpeeksi suurissa tiloissa TAI sitten tupakoitsijat pitäisi pakottaa taloyhtiöissä mahdollisimman kauas pihalle polttamaan, niin ettei savu nouse kenenkään asuntoihin. Ja kuka juntti polttaa vielä sisällä?

Vierailija
38/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme luhtitalossa ja meillä on monta naapuria jotka polttavat. En voi laittaa lasta nukkumaan kummallekkaan puolelle (parvekkeelle tai ulko-oven eteen) ,koska toiset naapurit käyvät parvekkeella ja toiset ulko-oven edessä.

Lapsellamme on astma,joten nukutan hänet sisällä. MUTTA ikkunoita/ovia ei voi myöskään pitää auki koska se savu tulee sieltä kautta sisälle!! :( Tosi kivaa!

Ja tottakait aina kun olen aikeissa tuulettaa menee joku savuille! MUTTA ,tämä on onneksi meillä ohimenevä seikka, koska kohta on omakotitalomme valmis ja pääsemme muuttamaan ja ai, että NAUTIN!! :D

Eli en ole maininnut asiasta naapureillemme koska se on heidän tapansa elää ja meiltä kuuluu lasten ääniä ehkä heille ja he eivät siitä ole mitään maininneet ,joten olemme "kärsineet" hajuhaitasta tämän rakennusvaiheen ajan.

Vierailija
39/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelisääntöjä parveketupakointiin. Poltan vain harvoin partsilla, mutta aina siitä on ainakin hieman huono omatunto.

Toinen asia on sitten se onko parveketupakointi terveysriski naapureille. Ulkoilmassa myrkkypitoisuudet ovat niin pieniä vaikka haju olisikin häiritsevä. Tupakan haju ei aiheuta syöpää, korkeintaan hermoromahduksen tai vatsahaavan.

Vierailija
40/41 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin asuessamme kerrostalossa naapuri kävi polttamassa n. tunnin välein. Jo silloin tupakansavu tuli korvausilmaventtiilien (ei saanut suljettua kokonaan kiinni, koska silloin olisi raittiin ilman tulo estynyt -> rakennusmääräykset kieltävät) kautta SISÄLLE huoneisiin. Kun esikoisemme syntyi, laitoin ystävällisen lapun naapureille (olimme vastikään muuttaneet enkä ollut kerinnyt vielä tutustua), että voisivatko millään polttaa puolenpäivän maissa talon etupuolella (luhtitalo). Jonkin verran noudattivat toivetta, mutta silti kävivät polttamassa usemman kerran päivässä. Ja ei tietenkään silloin, kun oma vauvansa nukkui parvekkeella. Miksei, kun eihän se savu kerran vaarallista vauvoille ole... (parvekeet ihan vierekkäin, metrin aita välissä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme