YRITTÄJÄT TOUKOKUUHUN !
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 6.5-15.5 primot, menkoista piikit ja kevyt ivf. Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08.
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.
JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega
MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.
POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.
Kommentit (33)
tää sivusto muuttuu sitten kaiken aikaa!!
ja mihkä meidän tekstit on hävinnyt..näyttää vain 20.5 asti!!
höh...
Hirveesti en huomista halua miettiä..meen avoimin mielin jne.
Kuuluuko näihin hormoonihoitoihin järkyttävät vatsan poltteet ja ripulointi???
Kamala olo...
Mitäs muille kuuluu?
Voihan harmi, kaikki tekstit on kadonneet viikon ajalta. En päässyt edes kirjautumaan tunnuksillani.
Tänään tehty uusi raskaustesti ja viiva oli jo vahvistunut eilisestä. :)
Miten Anen?
Rizza pp13
Tässä syön muroja ja kohta lähdemme punktioon..sanotaanko, että nyt alkaa jännittään. Mahassa tuntuu :(
Tulen kertomaan fiilikset sitten.
Ihanaa Rizza, ajattele: SÄÄ OLET RASKAANA!!!
ohi on..
ja ei ollut yhtään niin kamalaa/kivuliasta kun olisi voinut kuvitella, määhän yritin olla kuvittelematta mtn.
Pelkäsin vaan puudutuspiikkiä ehkä eniten, kun tosiaan toi ala värkki ei aiemmin oo puutunut.
Se oli suht nopea ja kivun lievitys riittävä.
Toimen piteen jälkeen jäin vielä litalgin kipulääkkeen tiputukseen, vei sen kipu kärjen jälki tilasta pois.
Olo nyt ihan ok, hiukan tekee hönttiä, mutta niin mulla aina kun nuo vahvat kipulääkkeet poistuu, tulee ikään kuin krapula..yöks!
13 munasolua saatiin. Mutta vasta ma:na kuulee tarviiko edes klinsulle mennä, koska tosiaan vain kahta yritetään hedelmöittää ja loput PN vaiheessa pakkaseen, eli siittiö viedään soluun, ei oo kerennyt jakautumaan siis.
Nyt pakko mennä maate..tekee huonoa!
Tää palsta on kyllä ihan sekaisin... viestit hukkuu ja ei pääse kirjautumaan.
Oletan nyt että Stinna=Anen? Mutta siis kiva kuulla, ettei punktio ollutkaan niin kamala. Toivottavasti ne kaksi tai edes yks hedelmöittyvät!
Itse jatkan täällä vaihdevuosioireilua :P Punktio häämöttää vasta 2 vko:n päässä.
Hyviä viikonloppuja kaikille!
-atwood
Tää on kyllä aivan sekaisin!
Stinna, mistä sen näit? Se on joku mun vanha nimimerkki jostain vuosien takaa!!
Ei ihan toimi tää palsta nyt..huoh..
Hirvee vatsan turvotus päällä, muttei kipuja.
Polgara jaksamista vaihdevuosien kanssa! :)
Kaikki sun vanhatkin viestit tässä ketjussa näkyy mulle ainakin Stinna nimimerkillä. Enpä taida edes viitsiä yrittää kirjautua omilla tunnuksilla ennen kun saavat kuntoon, mutta näköjään tänne nyt pääsee anonyyminäkin kirjoitteleen...
-atwood
Joo mäkin odottelen, että saavat sivut kuntoon ja kirjoittelen ilman nimimerkkiä.
Anen, huomennako saat kuulla, onko munasolut hedelmöittyneet? Tsemppiä matkaan!
Vieläkin on ihan uskomaton ja epätodellinen olo. En voi uskoa, että olen raskaana ja että 1. PAS onnistui. :) Huomenna pitää soittaa sairaalaan ja kertoa uutiset, sieltä sitten saan ohjeet jatkoon. Lääkkeitä pitää ainakin vissiin jatkaa vielä aika pitkään ja varmaan ultraan pääsen rv 7.
Onko muuten tietoa, että miten lasken raskausviikot PASissa? Alkiot olivat sulatettaessa kahden päivän ikäisiä ja ehtivät kasvaa päivän ennen siirtoa. Jos siirtopäivä olisi rv 2+0, niin nyt olisi rv 4+2.
Rizza
Joo, huomenna saan kuulla, tarviiko klinsulle edes mennä..
lähes varma olen ettei siirtoon päästä.
Rizza, en tiä passin laskutavasta, mut ainakin inssissä se meni nii et inssi pv oli 2+0.
Ei muuten mtn vaivaa tullut mulle punktiosta, oon yllättynyt ja iloinen siitä!
Kuullaan taas,
Anen/Stinna
mikä sinun pituus ja paino on? itse olen 162 cm ja paino 82 kg. kaksi alkion siirtoa takana, kesken tulleet molemmilla kerroilla. minulle ei ole kertaakaan mainittu painosta mitään.
minä pistin puregonia 300iu/vrk., tuloksena 13 munasolua. pakkaseen jäi kuitenkin vain 1+, eli toisesta ei olla varmoja. niistä hedelmöittyi 4 kpl. aion seuraavaksi kokeilla homeopaattisia valmisteita ja laihduttaa mun BMI on 30, yrittää luomuna, vaikkakin taitaa olla mahdoton yhdistelmä, kun toinen munanjohdin on poistettu ja toinen tukossa. ei olla koskaan kokeiltu luomukierron punktiota.
ripulointia voi aiheuttaa Lugesteronit ja alavatsan poltetta, mutta vasta kun ne on käytössä.
Ensimmäinen maanantaina illalla, tiistaina toinen aamulla ja kolmas illalla ja nyt äsken sitten neljäs. JA NE KAIKKI NÄYTTÄÄ PLUSSAA!!!! Haaleat testiviivat, mutta ihan selvät, eikä mitenkään tulkinnanvaraisia. Nyt on testiarsenaali lopussa ja klinikaltakin jo sanoivat, että kyllä se nyt on siinä sitten. Yritän olla varovaisesti iloinen, koska näissä hoidoissa taitaa keskenmenotkin olla tavallista yleisempiä. 10.6. on nyt varattu ultra ja toivotaan, että siellä pieni sydän sitten sykkii.
Oireita aina kysellään ja täytyy sanoa, että aika vähän mitään. Ne normaalit luge-oireet: rintojen arkuutta ja juimimista alavatsalla. Tänään on ollut tosi nuutunut (siis olo kuin olisi viime yönä nukkunut 3 tuntia) olo ja se voisi olla sitten tästä tulevaa. Esikoisesta ainakin noin kaksi viikkoa hedelmöittymisestä alkoi hirmuinen väsy, joka jatkui noin kaksi kuukautta. Niin ja tälläinen kummallisuus alkoi jo viime viikolla: heräilen öisin. On nälkä, pakko saada jotain suuhun. Lisäksi olen nyt neljänä yönä herännyt pissalle, vaikkein normaalisti yöllä siihen herääkään.
Tänään pp12 ja alkio oli siirrettäessä 8-soluinen. Takana tammikuun lopulla ICSI ja siitä 2/5 -luokan alkio -> nega, maaliskuun alussa PAS kahdella 3/5 -alkiolla -> nega ja nyt toukokuussa PAS yhdellä 2/5-alkiolla ja plussa tuntuisi vahvistuvan.:)
Onnea teille kaikille piinailuun ja minä siirryn takavasemmalle tästä hehkuttamasta. Ja kiitos kaikista näteistä sanoista, joita tällä palstalla on saanut. Vilpittömästi toivon teille kaikille vauvaonnea! Toivotaan, etten tupsahta tänne takaisin enää ja kaikki menee putkeen.