Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄT TOUKOKUUHUN !

03.05.2009 |

ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 6.5-15.5 primot, menkoista piikit ja kevyt ivf. Syy: PCO

RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.

SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.

OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.

PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.

MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08.

ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.

RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.

JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.

POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...

MIIULAINEN,

NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(

MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.

KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega

MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.

POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on jälleen vaihtunut, joten jatketaankos keskusteluja täällä... =)

(.) norprolac-kuuri käynnissä ja samoin clomikuuri tupla-annoksella. Seurantauä on ens pe ja silloin sitten lisää kerrottavaa.

Mitä muille kuuluu? =)

Vierailija
2/33 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas vanhat ja uudet!

Kävin täällä tossa helmi- maaliskuussa. Ekasta tuoresiirrosta tuli plussaa, mutta pieni onnemme lähti luokse enkeleiden. Ekassa ultrassa näkyi oikein hyvin ja sydän löi ym. Jostain syystä mulle tuli pari viikkoa sitten tunne, että mitä jos kaverin kehitys on lakannut, mutta ei vaan tule ulos. Mitään oireita mulla ei ollut. Kävin sitten yksityisellä ultrassa ja sieltä tuli tyly tulos. Sydän oli pysähtynyt ja kehitys vastasi 8 viikkoa. Nyt on sitten lääkkeellisesti tyhjennetty ja odotan menoa jälkitarkastukseen. Nyt olen ekaa päivää töissä ja olo on tuskainen. Miten te, jotka olette tämän kokeneet olette selvinneet tuskasta? Mitkä on mahdollisuudet vielä tulla raskaaksi pakastealkioista ja kuinka nopeasti niihin hoitoihin voi km jälkeen mennä?

Terkkuja kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjt:lle jaksamista :( Todella kurjaa, en osaa edes kuvitella kuinka rankka kokemus tuo on. Mutta ei kai tuo onneksi teidän mahiksia PAS:sta raskautua vähennä. En yhtään tiedä, mutta kuvittelisin, että vähintään yhdet menkat ainakin odoteltaisiin ennen PAS:a? Korjatkaa jos jollakin tietoa on. Haleja.

Oman tilanteen päivitystä.. Meillä olis sitten pian ivf alkamassa. Pitkän kaavan mukaan edetään ja ensi vko:lla aloitan sumuttelut. Kääk.. nyt alkaa vähän jo jännittämään. Punktio menee kesäkuulle.. sitten ei muuta kun peukut pystyyn. Millaisia kokemuksia synarelasta? Onko teille tullut pahatkin vaihdevuosioireet? Tai muita sivuvaikutuksia?

Muillakin taisi olla hoidot alkamassa/jatkumassa nähin aikoihin?

Vierailija
4/33 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjt :,( *syvä rutistus* !!! voi ei... niin väärin! Paljon jaksamista...ihanaa kuitenkin, että raskaudut ja pieni kiinnittyy!! Täytyy jaksaa ajatella, että pieni oli niin heikko ja sairas, ettei olisi pärjännyt...monesti "luonto" poistaa sen sitten alkuvaiheessa. Nyt PALJON VOIMIA seuraavaan yritykseen, en määkään ole kuullut, että se heikentäisi mahkuja..päinvastoin! Jos raskaus on tapahtunut..kehokin tunnistaa sen paremmin :)

Kiitos Polgara uudesta pinosta!

Atwood..minä alotan primolutit ke:na, ja niitä sitten 10vrk, ja sitten ootellaan menkat joista alkaa pistot..18.5 on uä. Tämä on suunnitelma! Hiukan on voimia tullut lisää seuraavaan yritykseen...muttei nyt mkn riemu sentään ole!

Voimia kaikille!!

Vierailija
5/33 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa hyvä Anen! =) En jaksanut enää oottaa millon tuut tekeen. =D

Kjt:lle iso lohtuhali!! Seuraavasta sitten nyytti kotio asti bd =) Kyllä siitä selvii, vaikka rankkaahan se on kaiken surun ja hormonien keskellä.

Vierailija
6/33 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaahan se aurinko tännekkin, sain kuin sainkin ajan seuraavien kk:sten loppumisen jälkeen munatorvien aukiolotutkimukseen. Hetken aikaa kun intin puhelimessa saivat mut tyrkättyä yhteen pieneen koloon ja hyvä näin olo on nyt paljon kevyempi. Muuten olis menny pitkälle juhannuksen jälkeen koko tutkimus.

Miten muuten te leidit, jolle kyseinen tutkimus on tehty. Sattuuko se ihan mahdottoman paljon ja onko sen jälkeen vielä sinä päivänä työkykyinen? Aattelin vaan kun mun aikani on sitten sillai aamupäivällä, että työpäivää olisi vielä jäljellä... Hoitaja kyllä puhelimessa sanoi toimenpidettä lähes kivuttomaksi, mutta....

Kjt:lle voimahali! Voi harmi, kun kävi näin! Yhdyn Polgaran sanoihin: "seuraavasta nyytti sitten kotio asti"! :)

Vierailija
7/33 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyseinen toimenpide sattunut yhtään, mutta ne olikin silloin auki. En sitten tiedä jos ovat tukossa... Mutta kyllä sen taatusti kestää!

Mulla toinen primolut otettu...vielä 8 jäljellä. Sitten menkkoja oottamaan...

Eilen kaksi kaveriani sai tytöt..eli siis kaksi eri kaveria saman pvnä! Ja tänään sain kuulla uuden raskaus uutisen.

Ja muita kavereita on raskaana nyt ainakin 3. että näin..

Mukavaa loppu vkoa kaikille!

Vierailija
8/33 |
07.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan kyseinen toimenpide ei tuntunut miltään, mutta samoin oli auki. MInua neuvottiin varulta ottamaan tunti ennen toimenpidettä reilu annos särkylääkettä, taisin ottaa burana 800:n. Todellakin kestettävissä oleva toimenpide!

Anen, musta tuntuu että ahdistuksen määrä tästä lapsettomuusasiasta riippuu myös siitä moniko lähipiiristä on raskaana. Viimevuonna koko ajan joku oli raskaana tai synnyttämässä ja ahdisti paljon enemmän. Nyt ei kukaan ja ei ahdista lähellekään niin paljon :P

Vierailija
9/33 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Aamulla lähtö seurantaUÄ:neen. Nyt vasta tajusin, et tää Norprolac on tehnyt yhden sivuoireen; ummettaa. Ja varmaan myös jotenkin vaikuttanut muistiinikin, koska nyt vasta äkkäsin... Maha turpea, mutta ihan väärästä syystä. Toivottavasti nyt päästäis tekeen inssi ja tää lääkitys auttais. Olis tosi helpottavaa, jos imetyshormoni ois se syy, miks nyyttiä ei oo kuulunut... Öitä ja weekendei kaikille! Huomenna tuun höpöttään lisää miten gynellä meni. =)

Vierailija
10/33 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Gynellä ei mennyt hirveen hyvin. Aika vähän oli clomit saanut mulle aikaiseksi folleja; vain kaksi 9 ja 10mm. Onneksi ovat mun terveellä puolella... Hassua on se, ettei mun oikealla puolella ollut yhtikäs mitään, vaikka ois ollut sen "vuoro". Onkohan mun ongelmat ovuloinnissakin tuon prolaktiinin ja oikean torven lisäksi...?

Kyllä täs kai pitää uudella paikkakunnalla pyytää pääsyä ivf-jonoon....Tää tuntuu ihan pelleilyltä koko juttu, kun gyne ilmoitti, et se on ens viikon konferenssissa, et vasta ens viikon pe tai la voidaan tehdä inssi! Kiva homma...söin sitte turhaan clomeja. Mun ovis on ollut ja mennyt siihen mennessä. Luomuyritystä sitten taas, vaiks ihan turhaa hommaa se on, kun ei vuosiin oo tulosta siten tullut.

Oon aika down nyt, mut kyllä tästä kait piristyy...

Vierailija
11/33 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

atwood, tänään sain uuden tiedon raskaana olosta, mut se oli iloinen uutinen! siis on noiden muidenkin en mää sillä.. mutta jossain toki aina riipaisee, ei sitä voi kieltää..ehkä siinä just, et toiset onnistuu luomuna ja minä en... :( itsekästä i know!

Polgatra...mikä arvo sulla oli koholla siis ja kuinka paljon? KUN mulla tulee suihkuamalla YHÄ maitoa...ja aivan kermanväristä...ja nyt tulee kohta vuosi imetyksen LOPETTAMISESTA! ... kävin testeissä, mut prolaktiini oli viite arvoissa, sen 250 tais olla..ja 600 sisässä kun on, on ok...mut oon miettinyt silti tota, et voisko olla syy...!!???

mukavaa v.loppua! me ostimme paljun, ja tänään se saapui ja nyt tuolla lämpiämässä..tässä viiniä maistellen ootan sen lämpeämistä! ;)

Vierailija
12/33 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa , että mulle kyne sanoi joskus ettei ne puolet välttämättä vuorottele tasasesti..eli et oikeelta munis ja sit vasemmalta..vaan voi olla poikkeemiakin =) eli ihan normaali olet hih

Vierailija
13/33 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo prolaktiini koholla. Mitään oireita mulla ei siitä oo tosin... ellei sit hedelmällisyyteen ja seksihaluihin ole vaikuttanut. Viitearvon yläraja on 500 ja kerran mulla oli alle ja silloinkin 485. Muina kertoina se on ollut 800 ja 1150 väliä.

Tosi hassua, et sulla arvot ok, mutta maitoo tulee ja mulla arvot tuollaset eikä mitää näkyvää oiretta ollut koskaan. Mulle on tullut epäilys, et sen kohdun ulkoisen jälkeen mun prolaktiiniarvot on jäänyt jostaan syystä koholle.

Kiva kuulla, et oon ees jossain normaali ;D

Vierailija
14/33 |
12.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 6.5-15.5 primot, menkoista piikit ja kevyt ivf. Syy: PCO

RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.

OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.

PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.

MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Lääkäri 04/09, munatorvien aukiolotutkimus 3.6.09. Jatkosta sovitaan tutkimuksen jälkeen.

ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.

RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.

JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.

POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...

MIIULAINEN,

NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(

MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.

KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega

MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.

POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.

Kiitoksia aukiolotutkimukseen liittyvistä vastauksista. Hiukan tuli rauhallisempi mieli. Noi jutskat kun on mulle ihan uusia, niin sitä sitten alkaa mielikuvitus laukkamaan... =)

Vierailija
15/33 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kiitokset kaikille haleista ja kannustuksesta. Nyt alkaa henkinen puoli jo helpottaa vaikka kyllä noi työkavereiden raskautumiset vetää mielen mustaksi. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, mut yhdeksi keskenmenon syyksi lääkäri sanoi mun ylipainon ja nyt ne päätti ettei pas tehdä ennen kuin oon laihduttanut 8 kiloa. Tosi hienoa, kyllähän mulla ylipainoa on, mut en haluaisi uskoa et se km on johtunut tosta kuitenkin vaivaisesta 8 kilosta. Nyt sit vaan siis laihduttelen kesän ja katotaan elokuussa tilannetta kun palailevat lomalta. Kurjalta tuntuu myös siksi et kun siel on nyt ravattu yli vuoden verran niin kertaakaan ei kukaan lääkäri ole maininnut mitään mun painosta.

Jättäydyn tässä taka-alalle kesäksi, mut seurailen silti teidän etenemistä. Onnea ja oikein ihanaa kesää kaikille!

Vierailija
16/33 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjotellut tuonne toukokuun hoitolaisten pinoon. Mutta siirryn nyt sieltä tähän pinoon. IVF kun meni mönkään. Rakkuloita oli 8, niissä vain kahdessa munasolu. Eivät hedelmöittyneet ja olivat molemmat jollain tapaa viallisia. Lääkäri antoi huonon ennusteeen jatkosta.

Onko jollekin kokeiltu pehmeämpää hoitoa tai luomu-kierron punktiota? Niissä pitäisi tulla vähemmän noita viallisia soluja ja samalla vähemmän soluja ylipäätään. En sitten tiedä mitä minulta tulisi jos 175iu/pv puregonilla tuli vain 2 solua. Kiinnostaisi kovasti kuitenkin.

Moona

Vierailija
17/33 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08. Lääkäri 04/09, munatorvien aukiolotutkimus 3.6.09. Jatkosta sovitaan tutkimuksen jälkeen.

MIIULAINEN,

MOONA79, 30+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF 5/09 tulos kaksi viallista munasolua, jotka eivät hedelmöittyneet. Jatkot auki, mennään lääkärin juttusille vielä ennen kesää.

Vierailija
18/33 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille listalaisille.Liittyisin mielelläni mukaan. Meidän historiikki tässä lyhyesti:

VILIJONKKA76, 32 +M31 Y 06/05 asti. Miehessä ei vikaa, minulla PCO, mutta lapsettomuuden syy selittämätön. Luomutyttö syntyi 10/04. Kaksi inssiä tehty tälle keväällä elokuun alussa ensimmäinen IVF.

Tänään kierähti uusi kierto käyntiin ja sopivasti postilaatikossa odotti kirje OYSista. Kiva, kun hommat etenee, mutta... Olis vaan toivonu, ettei tähän tarvi mennä. Mut minkä sille voi. Toisesta inssistä kemiallinen raskaus, joten kai jotain toiveita kuitenkin vielä raskaudesta on.

Vierailija
19/33 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan unohtanut tulla päivittämään tietoja. Eli meille tehtiin perjantaina 1. PAS ja kaksi palluraa siirrettiin. Yhteensä 4 olivat joutuneet sulattamaan, kun ensin sulattivat kaksi, joista toinen ei selvinnyt sulatuksesta ja toinenkin vain osittain. Enää siis 4 jäi pakkaseen. Nyt sitten pitää vielä melkein pari viikkoa jännätä, josko tämä hoito tärppäisi.

Onkos muita piinailijoita?

Rizza pp4

Vierailija
20/33 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizza, sullahan asiat on rullannu hienosti!! onnea matkaan pienille ja tarrasukkia!! NYT ONNISTUU!!

Mulla pistelyt menossa..pe uä..katsotaan mikä tilanne. Ja piikit jatkuu tod.näk.

Ei kummempia siis. Ei kummempia odotuksia..

Tervetuloa Vilijonkka, laitahan tietosi vielä listaan niin on helpompi seurata =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän