Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi?

Vierailija
03.05.2009 |

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka+nelj%C3%A4tt%C3%A4+kahdeksasluo…

Mikä näitä miehiä vaivaa? Olen itse joutunut lapsena hyväksikäytön ja raiskauksen uhriksi, ja tulen koko lopun elämäni kärsimään henkisesti. Näitä kuolaajia oli noihin aikoihin ihan uskomattoman paljon liikkeellä. Mikä lapsessa viehättää niin paljon, että pitää ihmisen elämä tuhota omien mielitekojensa vuoksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aihe on vakava mutta en nyt vielä puhuisi hirveistä traumoista kun kahdeksas luokkalainen poika ehdottelee samanikäiselle tytölle. Tuntus mutulla että hesari värittelee tota tutkimustulosta sen suuntaan että möröt aiheuttaa joka neljännelle tytölle traumoja.

Vierailija
2/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan omasta kokemuksesta sanoo, että kyllä niitä kuolaajia on ihan aikuset miehet.

Nim: omakohtaista kokemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai niin...

nimim. omakohtainen kokemus ei tee sääntöä, ei todista tutkimusta vääräksi eikä se kerro mistään mitään.

Vierailija
4/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta kai kuolaajat ovat niin aikuisia kuin myös samanikäisetkin.

Älkää siitä väitelkö.

Toinen asia on, miten tarumaattinen kokemus on ja miten se vaikuttaa tytön elämään.

Tulipa mieleeni oma kokemukseni 12-vuotiaana tyttönä. Olin vuoden verran luokkatovereitani nuorempi, kun vanhemmat jostain syystä olivat keksineet panna minut juuri kuusi vuotta täyttäneenä kouluun.

Niihin aikoihin ei seksuaalisuudesta juuri puhuttu. Ei kotona, ei koulussa; kenties kavereiden kesken, mutta minä olin tosi lapsi enkä ymmärtänyt mistään mitään. Kivalta tuntui kuitenkin, kun luokan kingi; finninaamainen kundi alkoi piirittää minua koulupäivien päätteeksi. "Piiritystä" kesti juuri sen verran, eli viikon, että sai minut vietyä puistoon eräänä loskaisena syysiltapäivänä ja millään tavalla "valmistelematta" alkoi repiä housuja jalasta. Kun vieno pyyntö ei tehonnut, vaan hän päinvastoin naureskeli ja alkoi paljastaa itseäänkin, oli pakko karjaista, niin että poika otti ja pötki pois.

Luulisi, että tapahtuma olisi sillä jäänyt historiaan. Vaan eipäs eipäs. Sillä kundia kiukutti kaiketi sen verran, että seuraavana päivänä koko luokka niin poikia kuin tyttöjä myöten sai kuulla minun "antaneen". Ja näin uskoivat kaikki ja kaiketi uskovat vieläkin.

Seurauksena oli, että pojat naureskelivat ja ehdottelivat, tytöt hihittelivät ja välttelivät. Kukaan ei halunut seurustella hölöperseen kanssa.

Ja lopuksi vaihdoin koulua.

Joten kyllä minulle ainakin jäi tästä melko samanikäisenkin tekemästä suorasta ehdotuksesta elinikäinen trauma. Jep. Nytkin mietin silloin tällöin, pitäisikö kutsua koko luokka koolle ja yrittää kertoa, että "en minä sitä tehnyt"....

Vierailija
5/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ei ole sitä itse lapsena kokenut, miltä tuntuu, kun viisikymppinen äijä yrittää työntää limasia näppejään paidan ja housujen alle kädet täristen "ananannna kun minä teen hyvää-ä sulle" ,ei voi tajuta, miltä se tuntuu lapsesta, joka on vielä siinä uskossa, että aikuisia pitää totella ja että aikuinen on aina oikeassa. Taustalla oli väkivaltainen lapsuus, eikä ollut ketään kelle kertoa.

Vielä nyt aikuisenakin se viha ja ahdistus on niin hirveä, että en oikein uskalla edes luottaa miehiinikään, vaan pelkään kaikkien miesten olevan näitä samanlaisia. Koko elämäni on ollut yhtä katkonaista ihmis-suhdetta ja psyykenikin lopulta kolmekymppisenä romahti niin, että olen ollut sairaalajaksollakin. Toivottavasti saivat setät nautintoa siitä edestä, että tuhosivat elämäni näin totaalisesti...

Pari-kolmekymmentä vuotta sitten ei näistä hyväksikäyttämisistä vielä lapsille sillai puhuttu, kuin nykyään...

Vierailija
6/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varsinkaan stereotyyppisen niljakkaan isomahaisen, tökeröpuheisen 5-kymppisen miehen.

Vierailija
7/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vaikea uskoa, että 25 % tytöistä joutuu aikuisen ahdistelijan uhriksi.

Eikä varsinkaan stereotyyppisen niljakkaan isomahaisen, tökeröpuheisen 5-kymppisen miehen."

Puhun nyt omista kokemuksistani. Etkä kyllä ainut ole, joka asiaa vähättelee ja mitätöi tai ei usko, kun olen erehtynyt asiasta suuni aukaisemaan... Mutta ehkäpä näistä jutuista vaan on sitten parempi pitää turpansa kiinni, niin ei tule häirinneeksi kenenkään skeptikon herkkää mieltä.

Vierailija
8/10 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väestöliiton mukaan kahdeksasluokkalaisista tytöistä joka neljäs ja pojista joka viides on kokenut vähintään ehdottelun tasoista seksuaalista häirintää. Lievimmillään kaltoin kohtelu on ollut koskettelua, vakavimmillaan seksiin pakottamista. "

Ristiriitaista asiaa. Siis 25 % on kokenut vähintään ehdottelun tasoista(siis pelkkää suusanallista) häirintää, mutta kuitenkin lievimmillään koskettelua. Mitä sekin muka tarkoittaa?

Tämäkin on varmaan tehty kyselytutkimuksena ja kun ei tiedä mitä on kysytty niin vaikea lähteä heti olettamaan, että 25 % tytöistä on joutunut peppu/tissipuristelun tai raiskauksen uhriksi.

Vierailija
9/10 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtijuttujen mukaan koulutovereiden harjoittama homottelu ja huorittelu on seksuaalista häirintää. On helppo uskoa, että suuri osa nuorista on kokenut sellaista. Ei sitä 90-luvulla kukaan kokenut häirintänä, enemmänkin kiusantekona ja haukkumisena. Oletettavasti jos joku kysely on nyt järjestetty, niin siinä on kysytty, onko kokenut tai huomannut tällaista homottelua ja huorittelua. Nämä sanathan ovat kokeneet todella vahvan inflaation, kun teeveessäkin on jo kiintiöhomot joka ohjelmissa. Tutkijoiden kannattaisi siirtyä 2000-luvulle menetelmissään...

Vierailija
10/10 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vaikea uskoa, että 25 % tytöistä joutuu aikuisen ahdistelijan uhriksi.

Eikä varsinkaan stereotyyppisen niljakkaan isomahaisen, tökeröpuheisen 5-kymppisen miehen."

Puhun nyt omista kokemuksistani. Etkä kyllä ainut ole, joka asiaa vähättelee ja mitätöi tai ei usko, kun olen erehtynyt asiasta suuni aukaisemaan... Mutta ehkäpä näistä jutuista vaan on sitten parempi pitää turpansa kiinni, niin ei tule häirinneeksi kenenkään skeptikon herkkää mieltä.

Täällä ei ole kukaan sinua vähätellyt, sinua epäillyt tai skeptikkona herkkää mieltään säväyttänyt sinun sanomisistasi. Täällä epäillään että tossa artikkelissa tehdään kärpäsestä härkästä.

Uskotko muka itse oikeasti että joka neljäs tyttö on saman kokenut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi