Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

RANSKASSA asuvat!

02.05.2009 |

Olemme muuttamassa Ranskaan n. syksyllä 2010, olemme 4 lapsinen perhe.

Ranskan kieli on kovassa reenauksessa nyt, jotta siellä jotenkin pärjäisimme. :)

Asiaan. Eli olen Suomessa tehnyt lähihoitajan työtä ja siis myös toiminut lastenhoitajana päiväkodeissa. Tällä hetkellä minulla on oma yritys, joka ei liity lähihoitajan tmv. työhön ja olen äitiyslomalla.

Mietinkin, että voisin Ranskassa tehdä lastenhoitajan työtä ns. perhepäivähoitajana eli omassa kodissa ja samalla hoitaa nuorimmaistani kotona. Onnistuuko tälläinen Ranskassa?

Lastenhoitajaa on siellä kuulemma vaikea löytää ja yksityisiä pidetään helposti epäluotettavina. Miten voin lisätä luotettavuuttani hakiessani kyseistä työtä yksityisenä? Koulutuksesta on esittää todistus, mutta kielitaitoni tuskin v. 2010 on vielä mikään älyttömän hyvä.

Miten voisin kenties tavoittaa ranskassa asuvia suomalaisia lapsiperheitä, mikäli he haluavat hoitajan joka ymmärtää myös suomea?

Kokemustahan minulla on runsaasti myös omien lasteni vuoksi, erityisosaamista allergioiden tiimoilla. Toki olen tehnyt töitä myös vanhusten parissa, mutta haaveena on tosiaan nuorimmaisen pitäminen kotona jolloin työ vanhusten parissa ei tule kysymykseen.

Kaikki vinkit ja tieto asian tiimoilta olisi tervetullutta! =)

Toki kaikkea muutakin infoa otetaan vastaan. :x

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta olen asunut siella useaan otteeseen, viimeeksi 2005.

Mihin pain Ranskaa olette muuttamassa? Jos kyseessa on Pariisi tai sen ymparisto, voit hyvinkin loytaa hoitolapsia muista suomalaisperheista. Muussa tapauksessa luulen etta mahdollisuutesi ovat melko heikot, ennen kuin ranskan kielitaitosi on todella sujuva. paivahoitoon annetaan paaasiassa vain alle 3v. lapsia, koska koulu aloitetaan jo kolme vuotiaana, ja niin pienten kielenkehitys on viela kesken. Vanhemmat varmaan haluavat ranskankielisen hoitajan lapsilleen, etta he oppivat hyvaa kielta.

Vierailija
2/3 |
11.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, mihin pain Ranskaa olette muuttamassa? Jos Pariisiin, niin taalla olis heti tarjolla yksi hoitolapsi syksysta 2010 alkaen. Sijaintikin tosin vahan vaikuttaa, eli kaupungin toiselle laidalle ei viitsi lapsukaista kiikuttaa hoitoon... Tarkemmin en tieda perhepaivahoitajaksi ryhtymisen vaatimuksista, mutta huutava pula niista on, joten uskoisin asian jotenkin jarjestyvan. Taalla Pariisin seudulla toimii Pariisin Piiperot -niminen suomalaisryhma, jonka kautta varmasti loytaisit hoitolapsia. Sielta saattaisi ehka loytya myos aiteja, jotka ovat toimineet perhepaivahoitajina. Tervetuloa ja kiva kuulla, etta kielen hionta on kaynnissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että kielitaito voi olla kompastuskivi mutta jos puhut hyvin esim. englantia niin voisithan ottaa sen kielialueenkin lapsia hoitoon. Ranskassa kun asuu hirmuisesti eri kansallisuuksia.

Toinen juttu on sitten se että miten viranomaiset hyväksyvät Suomen diplomit. Voi olla että vaativat saman koulutuksen käyntiä kuin täällä hoitajat käyvät (aika lyhyt muistaakseni). Viranomaiset tekevät sitten visiittejä luvanhakijan kotiin tarkastaakseen

että turvallisuusnormit ovat kunnossa. Eräs tuttavani puhui asiasta koska oli kiinnostunut ammatista ja tämä tieto tulee keskustelustamme.

LISÄYS Googlaa 'formation assistante maternelle'

sieltä löytyi asiasta selkeää faktaa