***MAALISKUISET 09 Toukokuussa****
POIKIA 22
TYTTÖJÄ 23
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm
28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm
28.2.09 (39+0) Mariia81, POIKA 3470g, 50cm
1.3.09 (38+1) eveys, TYTTÖ 2580g, 47cm
2.3.09 (40+1) AnniHelena, POIKA 3560g, 50cm
3.3.09 (39+2) Lilja09, TYTTÖ 2965g, 49,5cm
5.3.09 (40+3) Maikku80, POIKA 4050g, 53cm
6.3.09 (40+4) kolmekamua, POIKA 3675g, 50,5cm
7.3.09 (40+1) Kumkwatti, POIKA 4200g, 54cm
7.3.09 (39+2) Woodbecker, TYTTÖ 3360g, 50cm
7.3.09 (36+6) Tylleröx3, TYTTÖ 2810g, 46cm
8.3.09 (40+3) minni74, TYTTÖ 3184g, 49cm
8.3.09 (40+1) hanttu82, POIKA 3830g, 52cm
9.3.09 (40+0) Onsku76, POIKA 3415g, 50cm
9.3.09 (40+0) Alfiina, POIKA 4215g, 53cm
11.3.09 (39+5) Kellohelma, TYTTÖ 3725g, 52cm
11.3.09 (40+2) keyes, POIKA 3560g, 50cm
12.3.09 (38+6) Katzy75, POIKA 3800g, 52 cm
13.3.09 (38+3) Nasuliini, TYTTÖ 3170g, 48cm
13.3.09 (39+5) Emilii24, TYTTÖ 3660g, 52cm
14.3.09 (41+2 ) Anzi, POIKA 3540g, 52cm
14.3.09 (38+5 ) Kinde71, TYTTÖ 3984g, 51cm
15.3.09 (41+3) Tintti23, TYTTÖ 3800g, 50cm
16.3.09 (40+1 ) Mirabella, TYTTÖ 3800g, 52cm
18.3.09 (39+4) Piiperö-78 TYTTÖ 3270g, 48cm
18.3.09 (39+1) sallap84, POIKA 3700g, 51cm
18.3.09 (40+0) Vasculi75, POIKA 3240g, 49cm
19.3.09( 40+0) papu09, TYTTÖ, 3710g, 50cm
21.3.09 (39+3) iiiik, POIKA 3410g, 49cm
21.3.09 (39+3) kupla3, POIKA 4440g, 53cm
22.3.09 (41+6) Viiventti, POIKA 4125g, 53cm
24.4.09 (40+0) annika1973, TYTTÖ 3330g, 49cm
25.3.09 (41+0) kotilo, TYTTÖ 4272g, 53cm
26.3.09 (41+1) Veksuli, TYTTÖ 3940g, 52cm
31.3.09 (41+6) Kaaka, POIKA 3825g, 52cm
1.4.09 (40+6) Jatta78, POIKA 3670g, 51cm
3.4.09 (?) Maria08, TYTTÖ, ?g, ?cm
3.4.09 (41+5) LillaMy, TYTTÖ 3830g, 51cm
3.4.09 (42+0) pikkanen09, TYTTÖ 3705g, 51,5cm
6.4.09 (41+6) Kaarna@laiva, TYTTÖ, 3720g, 52cm
7.4.09 (42+0) Kaisa_kissa, POIKA 4320g, 52,5cm
Kommentit (38)
En minäkään ajattele niin, että olisin huonompi äiti jos ei imetys onnistu, mutta jotenkin se vain masentaa, kun olisin kovasti halunnut sen onnistuvan! Täytyy kyllä sanoa, että en olisi ennalta osannut kuvitellakaan, minkälaisia kaikkia mutkia matkaan voi tulla. Jotenkin sitä vain ennen lapsen saantia ajatteli, että se imetys onnistuu tuosta vain, eikä siinä sen kummempaa. Tänään on meillä ollut ensimmäinen päivä, että Nea ei meinaa huolia tissiä ollenkaan, ja mulla on itsellä tosi haikea olo. En kuitenkaan vielä luovuta :)
Kuinka paljon teillä Sunny meni/menee sitä vastiketta? Kun minusta tuntuu, että tuo meidän tytteli haluaisi syödä KOKO AJAN, ja välissä tuntuu että mikään ei riitä. Saattaa siis ensin olla rinnalla aika kauan, ja saa sieltä maitoa ihan selvästi, sitten on vähän aikaa (muutaman minuutin) tyytyväinen, kunnes taas on vailla maitoa. Tuntuu, että koko päivä on vain yhtä syömistä, etenkin niinä päivinä, jolloin nukkuu huonosti, eikä ole mitään rytmiä siinä päivässä. Lämmittelen vähän väliä n.30-40 ml nannia, ja sinne se aina uppoaa. Voiko vauva syödä yli tarpeidensa??
meillä meni tuon ikäisenä mitä nea nyt on niin, noin 50-70ml/syöttökerta, ja eetu söi silloin 1,5-2 tunnin välein.
Ja ei vauva syö yli oman tarpeen,se syö just niin paljon kun se haluaa syödä ja mahaan mahtuu,et voip sitä maitoo laittaa siihen pulloon reilumminkin.
Meillä oli ihan samanlaista jatkuvaa syömistä silloin,jos en heti perään antanut imetyksen jälkeen korviketta.Ja mulla ainakin se oli just sitä ettei maitoo vaan yksinkertaisesti tullu tarpeeksi!
Ja vauvakin oli rinnalla pitkiä aikoja eikä sen maha siitä maitomäärästä kyllä täyttynyt.
Nyt menee Nania 80-120ml/kerta,ja syö max.3 tunnin välein,välillä useammin.
tuosta tuli vielä mieleen sulla voi olla ihan hyvin sama juttu ku mulla,että maitomäärä ei vaan nouse vaikka vauva tarviikin koko ajan enemmän sitä!
Et jos mä oisin sun paikalla niin jatkasin imetystä(jos se vaavi nyt huolii sen tissin...)ja perään korviketta,ja laittasin sitä ihan reilusti pulloon, niin sais vauva mahan täyteen ja saattas loppua tuo jatkuva syöminen.
Ja mä nyt oletan ettei tässä oo kyse mistään tiheän syönnin kaudesta, kun tuota korviketta on menny alusta asti niin en oikein usko...=)
Sunny ja Maria; ihan kuin teidän kirjotukset olis meikäläisen kirjottamia, justiin sama tilanne on meilläkin tuon imettämisen kanssa! Minä en rehellisesti sanottuna ole koskaan oikein pitänyt imettämisestä sen takia, kun se imeminen sattuu (vieläkin!) ja rinnat on aina iltaisin niin kipeät että... Onhan se tietenkin ihanaa kun vauva selvästi nauttii kun sitä maitoa tulee kuin kaupan hyllyltä silloin, kun rinnat on yön jälkeen kivuliaan täynnä. Muutoinpa sitä korviketta (meillä Tuttelia) tulee annettua se vähintään purkillinen päivässä, illalla enimmäkseen sekä aamulla Rela-tipat ja D-vitamiinitipat pieneen korvikemäärään (30ml) sekoitettuna. Sitä olenkin miettinyt, että miten Te täysimettävät äitit annatte vauvalle D-vitamiinitipat, kun tässä osaimetyksessä ne on helppo tiputtaa korvikkeen sekaan?
Minäkin olen sitä mieltä, että on tosiaan helpompi kun vauva syö välillä kunnon annoksen korviketta pullosta, kuin olisi tissi suussa jatkuvasti, eikä kuitenkaan jaksa/KEHTAA imeä paria minuuttia pidempään ja sitten uinahtaa. 5 minuuttia ja huuto alkaa, taas pitäisi kaivaa tissi esille justiin kun on saanut rintakumin pestyä ja miettii mitä itse laittaisi suuhunsa.. Niin ite 'joudun' käyttämään edelleen rintakumia tuossa 2x tulehtuneessa rinnassa, ei käy niiiin kipeästi ja vauva saa paremman otteen sen kanssa. Neuvolassa eivät katso hyvällä kun kerron että käytän edelleen rintakumia osittain..
Meillä on Marian kanssa tytöt melko saman ikäisiä (näköjään päivälleen) ja samankokoisia; eilen oli neuvola ja tyttö oli 56,2 cm ja 4980 g, hyvin on kasvanut. Parin viikon päästä on minun jälkitarkastus, jospa ne 3-asteen repeämät olisi kunnolla parantuneet siihen mennessä.. Ainiin se synnytyskertomus on vielä kertomatta, se sitten ensi kerralla! ;)
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille äityliineille! :D
Pikkanen09 päivää vaille 6 viikkoa
painoa 5524g ja 56,5cm pitkä(2710g,47cm).
Sai rokotteen ja nyt on sitten NIIIIIN äkäinen kun olla ja voi.Ei kelpaa maito,ei soseet,ei tuttikaan oikein....Voi myös johtua väsymyksestä tää huutaminen,en tiiä....laitan yöksi supon jos ei illallakaan oo rauhottunut.
Pikkanen09:jos sun vauvallas on huono imuote?mulla tuli kans kamalan kipeeks toinen tissi kun ei eetu jostain syytä just siitä kunnolla ottanu kiinni,vaikka toisesta ottikin!ja en mä saanu sitä otetta korjattua vaikka miten yritin,ol itepäinen tää meidän poika.Sit mä syötin vaan toisesta ja lypsin toisesta pulloon niin kauan et sillä kipeellä rinnalla kärsi taas syöttää.Jos se kipu on rinnanpäissä,niin apteekistahan saap sitä rasvaa,jonka nimee en nyt muista,joka "puuduttaa" niit rinnanpäitä.Mä käytin ja se on tosi tehokasta.
ja sehän oli lanoliinivoidetta se tissirasva! =)
JA Rela-tipat annetaan meillä lusikalla tietysti :) ei niitä tissimaitoonkaan saa :D
Vaikka voishan tuota tissimaitoa vaikka pumpata sen verran pulloon tmv mutta meillä kun ei vielkään tuo pulloa huoli vaikka mikä ois (vinkkejä?? viim 6kk iässä se pullo pitäis kai suuhun saada,vai voiks silloin jo antaa nokkamukin,en muista,apuaaah?? heh!!)
Niin mutta siis ihan paljaaltaan tiputan tipat sellaiseen minilusikkaan (jonkun oliskohan piltin tmv mainoslusikka joskus jostain saatu...) ja siitä vaaan suuhun,Onni osaa aukaista suun oikein hienosti lusikan nähdessään :D
Tästä muuten tuli mieleen NAURU :) meillä kuultiin tiistaina eka oikea ääneen nauru ja eilen jatkoa :) Oli se niin ihanaa ja saa jaksamaan kaikki ne väsyttävämmät jutut tässä samalla :DD
Keyes & Onni (9vkoa++)
Vauveli nukkui ensimäistä kertaa 6 tuntia putkella!! Meni klo 22 nukkumaan, söi klo 04 ja heräsi klo 07. No vauveli kyllä nukui, mutta esikoisella on oksennustauti, ja joutui pyykkäilemään yöllä sit niitä sotkuja. Mutta toivottavasti suunta on sama.
Keyes: Onko nuo Rela-tipat auttaneet teillä? Minä annoin niitä kuukauden ja vaihdoin sitten DDS Junioriin, kun ei oikein ollut mitään vaikutusta. Jostakin kuulin ettei niissä olisi "sitä oikeaa" bakteeria mitä vauvan suolistossa on. En muista nimeä... Mutta ainakin tuossa DDS:ssä ja Idoformissa sitä on.
DDS on jauheena, joka pitäisi liottaa 30-50 ml vettä/maitoa. Kauhea määrä nestettä. Olen sitten sekoittanut sen ihan 3 tl vettä. Liukenee tosi huonosti. Imettänyt sitten päälle. Idoform olisi tippoina, mutta 2 vkon annoksen hinta n. 9 €.
2 kk neuvola oli viime viikolla. Pituutta oli 60,5 cm ja painoa 6070 g. Kuukaudessa olisi painoa tullut melkein 2 kiloa ja syntymäpituuteen 8,5 cm. En tiedä oliko pituus mittavirhe vai onko venähtänyt noin kovasti. Rintamaidolla siis mennään.
Tuttipullosta olen kaksi kertaa yrittänyt pumpattua maitoa juottaa. Ensimmäisellä kerralla, kun itse yritin juotta ei huolinut. Toisen kerran mies ja vanhempi tyttö yrittivät, kun olin kaupassa. sinne oli hujahtanut 125 ml niin että heilahti. Aventin pumpun mukana tulleesta pullosta tämä tapahtui; )
Tutti on alkanut kelpaamaan( Nuk). Päikkäreille menessä sitä raivolla jyrsii silloin tällöin. Yöksi en ole antanut vaan olen imettänyt aina kun on herännyt.
Emilii
Pitkästä aikaa ajattelin jotain kirjoittaakin. Meidän pikkukolmonen tuntuu olevan luonteeltaan jotain esikoisen ja keskimmäisen välistä. Syö hyvin ja nukkuu paljon, mutta kiihtyy nollasta sataan varsin pian. Ja Ääni on kova. Elän toivossa että meilläkin alkaisi tuo tutti välillä kelpaamaan. Helpottaisi esimerkiksi omaan sänkyyn opettelua kun sen aika joskus tulee, samoin autossa olisi ihana kun voisi tutin tökätä lohduksi. Autossa nimittäin alkaa varsin usein ketuttamaan rankasti.
Pisin unipätkä on nykyään alkuyöstä n. 4-5 tuntia, mikä on ihan luksusta. Yleensä nukahtaa 22-23 ja aamulla noustaan ylös 7.30 - 8.30. Tänään vasta klo 9. Ihanaa :) Sääliksi käy välillä kun joutuu niin paljon säätämään isompien viemisten kanssa että vauva joutuu usein sopeutumaan niihin menoihin. Monesti unet katkeaa silloin kun on pakko hakea esikoulusta tms. Onneksi kohta on kesäloma ja mies jää lomalle(opettaja).
Ilmavaivoja on enemmän ja vähemmän ja ajattelin nyt kokeilla että miten menee ilman mitään ilmavaivatippoja. Tuntuu että tuo disflatyl pistää helposti pulauttamaan ja se ei kyllä yhtään tätä neitiä rauhoita kun kesken iltasyötön tulee kaikki ulos kaaressa ja sitten aletaan riisumaan ja pesemään.
Edelleen mennään pelkällä tissillä ja hyvin tuntuu kelpaavan. Itsekin olen vähän rauhoittunut ja lakannut pelkäämästä imulakkoa ja imetyksen loppumista kuin seinään. Käntopussi on tosi pop ja siinä tulee vähintään yhden unet nukuttua päivän aikana. Joskus useammatkin. Äidin syli on ihana ja välillä ei meinaa millään rauhoittua edes isälleen.. Onneksi se on kohta enemmän kotona niin tottuu taas siihenkin sylii sitten paremmin.
Viikon päästä on ristiäiset ja se on jotenkin sellainen rajapyykki, että vastasyntyneisyys alkaa karista ja vauvan pyöreys ja piirteet tulee paremmin esiin. Sitä odotellessa :)
kotilo ja helmi melkein 8vkoa
hassua miten nämä vauvat kasvaa ihan erilailla. Tuossa emiliin vauvalla oli 2kk neuvolassa jo pituutta yli 60cm ja painoakin yli 6kiloa,ja tää meidän rääpäle joka jo 3kk,on monta senttiä lyhyempi =)
laitettiin esikoisen kanssa terassia kesäkuntoon,matot sinne ja amppelikukat roikkumaan.Vauva sai pötkötellä vaunuissa,ja hyvinhän tuo maltto antaa rauhassa hommailla.
Edelleen sillä on tuo aamuyön ähinä päällä,viime yönäkin puol neljä sen alotti ja monta kertaa sain tuttia laittaa että sain unia venyteltyä tuonne kuuteen asti.Muuten kyllä yleensä nukkuu tuon alkuyön hyvin,toissa yönäkin nukku 19.00-01.30 ja siitä 03.30.Ja viideltä ylös.
Viime yö olikin sitten risaisempi...aamulla kamala koomatila.Yleensä se kyllä menee niin et kun just tuntuu että nyt en jaksa enää yhtään huonoa yötä,niin se nukkuukin sitten seuraavan yön tosi hyvin.Onneksi niin....=) ja ONNEKSI mies on lomautettuna töistä parin viikon välein,plus että vielä kesälomat tulee,kummasti helpottaa tätä hommaa kun ei tarvi itekseen lapsista kaikkea vastuuta ja työtä kantaa.
nyt meen kahtelemaan pihalta löytyskö meidän kisu,se karkas tossa päivällä ja tyttö on nyt ihan murheen murtama ja itkeskelee vaan =(
on niin tärkeitä nuo meidän elukat sille.
Sunny ja Eetu 3kk
Täälläpä on nyt ahkerasti kirjoteltu, ku ei oo vähään aikaan tullu luettua.
Imetyksestä: Meijän poju on ollut täysimetyksellä sairaalasta pääsyn jälkeen koko ajan. Alussa maitoa tuli niin kamalasti että jouduin pumppaamaan aina ennen syöntiä vähemmäksi. Ensimmäisen kuukauden syötin rintakumilla, enkä oo siitä edes neuvolassa puhunu mitään(: (ei sielä kannata kaikkee kertoa:) Pikkuhiljaa kuitenki päästiin kumista eroon ku oppi oikean imuotteen ja oli pehmeämmät rinnat..
Meillä poju on lopettanu iltaitkunsa n. viikko sitte ja nukkuu 10-12h:n öitä.. Muutaman kerran yleensä syö välillä. Nyt kun iltahuudot on loppunee, kitisee päivällä eikä meinaa rauhottua päikkäreille. Tosi hankalaa ollu muutaman päivän..
3kk:n neuvolassa painoa oli 6500g ja pituutta 60cm.. Elikkäs hyvin on kasvanu(:
- Ansku ja poju 3kk ja vk
Sunnuntaina oli ristiäiset ja pojustamme tuli Jalo Taave Juhani. Oli mukavat kekkerit, lämmin tunnelma ja ihania paketteja poju sai.
Tänään 2 kk neuvolassa mittaa oli: 5960 g ja 61 cm (syntyessä 4440 g ja 53 cm). Jänteväksi poikaa kehuivat. Oli muuten viimeyönä kääntynyt kyljeltä vatsalleen!
Meillä on myös melkoista taistelua väsymystä vastaan iltaisin. Tosi myöhään menee edelleenkin nukkumaan, eilenkin alkoi unta hakemaan yhdentoista aikaan ja vasta yhdeltä viimein nukahti niin, etä heräsi 4.30 tankaamaan ja aamuun asti olikin sit vieressä,enkä muista miten on siitä heräilly, puoli yhdeksältä herättiin uuteen päivään.
Täysimetyksellä meilläkin ollaan ja hyvin maito riittää. Olen jopa harkinnut maidon luovuttamista. Luovuttaako teistä kukaan? Mietin vaan, millai sitä ehtii sitä maitoa kuljettelemaan kolmen lapsen kanssa,varsinkin kun Jalon rytmit on vielä aika hakusessa. Kyl mä vielä lypsämään ehtisin.
Jahas, pyykit kuivumaan ennenkuin Jalo herää.
Kupla3 ja Jalo 8 vk
täällä vauvan nettisivuilla,mikä IHMEEN nimimerkki mun nimimerkin tilalle oli pötkähtänyt tuonne tähänkin ketjuun :O ei hajuakaan,pistin jo palautettakin ja pakko oli kirjaantua samalla nimmarilla uudestaan? Outo juttu,mut sainpahan ainakin oman nimimerkkini takaisin..
Meille ei sillee mitään ihmeempää,3kk neuvola on 9.6,sitä odotellessa.
Onni nukkuu yöt edelleen yhdellä syötöllä 22-09 ja päivät menee yleishyvin.
Ainoana ongelmana on vähän tää allergisuus: oksentelua maidosta,suklaasta ja kalasta ja "uutuutena" kauheet kuivat,hilseilevät ihottumat peppupuoliskoissa ja vähän poskilla,en tiedä mistä??
Pitää sanoa neuvolassa mut enpä tiedä saako sieltä (tähänkään) apua,vai pitäiskö suosiolla mennä johonki yksityiselle... täällä ei kyllä oo allergologia tmv eikä meillä vakuutusta :(
keyes / Onni 2.5kk
Kylläpäs täällä on nyt ollut hiljaista... en ole itsekkään saanut aikaseks kirjoiteltua taas vähään aikaan, mutta nyt onneks löytyi vähän aikaa kun neea nukkuu ja isosisko lähti isin kanssa kauppaan.
Meillä oli eilen 3 kk neuvola. Hyvin on ollut ruoka-aikaan neiti tissillä :) Paino nyt 5090g ja pituus 60,5cm.. Paino on nyt tuplaantunut (2580g) ja pituuttakin(47cm) on tullut kivasti lisää. Just tossa miehen kanssa viime viikolla ihmeteltiinkin että mihin se pikkunen vauva hävisi, kun meillä on jo niin iso tyttö :)
Yöt on menny hyvin. Heräilee 1-2 kertaa syömään. Viime yönä nukkui sen 7 tuntia putkeen ekaa kertaa. Kyllä oli ihanaa!
Eveys ja Neea 3kk
siis voi kukkakärpänen,mä jouduin ottamaan uudet tunnukset ja siis myös avaamaan uuden sähköpostiosotteen että pääsin takasin tänne palstalle kun vanha tunnus ei enää kelvannu!siis tää "uudistus" on kyllä niin syvältä kun olla ja voi...helvetti sentään.Kylläpä ihan rupes ärsyttämään.
joo mut täällä kaikki ok,kerkesin jo innostua että eetu siirty yhteen syöttökertaan yössä mut kyl se nyt on taas syöny sen kaks kertaa.Nukkumaan meni tänäÄnkin,ja niinku monena muuna iltana, jo KUUDELTA!Ja herää siinä viis-kuus aamulla sitten.Onhan siinä sitten tietysti koko ilta omaa rauhaa,kun esikoinen osaa jo touhuta välillä omiaankin =)
Lauantaina vien pojan mummon luo yökylään ja lähen YKSIN viettämään saunailtaa kaverin luo.Mies on tytön kanssa kotona sitten ja tekevät jotain mukavaa kahestaan.Ihanaa rentoutumista tiedossa kaikille.
Nyt laittamaan tyttöä nukkumaan,vauvahan on ollutkin jo reilun tunnin yöunillaan =)
Ex-Sunny,nykyään Suvinen ja eetu 3,5kk
Tänne ei se kummempaa,kääntyä yrittää kun kyljelleen ensin auttaa.Alkaa kauhea vänkäys että mahalleen pääsis.Ja istumaan vänkää sylissä KOKO AJAN.Ei tuo osaa enää silleen rennosti sylissä oll kun pitää koko ajan yrittää nousta istumaan =)
Niin ja se saunailta...Noh,mummo ja pappahan joutu tuomaan pojan jo samana iltana takaisin kotiin kun se oli alkanut niin kamalasti vierastamaan siellä ettei ollut muuta tehny kun huutanut tunti tolkulla.Sitten kun kotiin oli päässyt joskus kahdeksan aikaan, niin oli vetäissyt maitoa ja mennyt kiltisti nukkumaan.Kyllähän tuo vähän mietitytti siellä kaverin luona et miten mies sen kanssa täällä kotona pärjää,mut hyvin oli mennyt.Minä sitten kömmin yöllä kotiin kahdelta,syötin pojan ja kuudelta nousin sitten "pirteänä" sen kanssa ylös.Et pitänee nyt jättää nuo hoitoon viemiset vähäksi aikaa että menis tuo pahin vierastusvaihe ohite.
Tänään meni jo 17.50 nukkumaan ja ei taida enää herätä tänään valvomaan.Mielenkiintosen aikasin kyllä menee yöunille =) Syömään odotan heräävän tuossa yhdentoista-kahdentoista maissa.
Sunny ja Eetu
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella. On ollut vähän kiirettä, kun lapsi on alkanut nukkumaan miten sattuu. Ennen nukkui kahdet 3-4 tunnin päikkärit, nyt ainoastaan kolme kertaa tunti korkeintaan. Katsotaan jo rytmi korjaantuisi ja poika viettäisi aikaansa muuallakin kuin rinnalla.
Meillä oli sunnuntaina ristiäiset, poika sai kasteessa nimekseen Santeri Veikko Juhani ja nyt on äitillä vaikeuksia sanoa lastaan muuksi kuin vauvaksi. Ehkä tämä kuitenkin tästä jossain vaiheessa korjaantuu.
Tänään meillä ehkä juuri ristiäisruuista, johtuen oli ihan kamala huutokonsertto. Lapsi huusi masukipua monta tuntia ja sitten kun se rauhoittui, jaksoi imaista muutaman kerran tissistä ja sitten unta kuulaan. Ihan kiva, että rauhoittu kuitenkin.
Yöt on vielä aika risaisia, vaikka välillä nukkuu jopa 7.5 tuntia putkeen, niin loppuyö on yleensä sellaista kummallista pelaamista, jolloin herätään parin tunnin välein. Nukkumaan mennään siinä 21-23 välillä ja aamulla herätään lähes poikkeuksetta 8-9 akselilla. Siinä mielessä ihan hyvä, ettei nouse samaan tahtiin kuin Sunnyn Eetu. Mä olisin ihan hajalla.
Meillä on pahin muuttorumba menossa. Saatiin viimeinkin isompi asunto ja tällä viikolla olisi tarkoitus muuttaa asumaan sinne. Tänään jo siskoni kanssa muutama kuorma vietiin. Huomenna olisi tarkoitus käydä siivoamassa siellä ikkunan pielet ja muuta vastaavat paikat. Ihan hauska päästä uuteen tilavampaan asuntoon. Ollaan sitä jo odotettukin. Maiseman vaihdos tekee varmasti hyvää. Pääsee eroon vanhoista kuvioista ja saa tilalle kaikkea uutta. Ahdistaa vain ajatus siitä, että pitäisi pakata vielä kamalasti ja siivota tämäkin asunto tosi hyvin. Lapsen kanssa se ei ole kaikista vaivattominta, varsinkaan kun Santulla on joku tiheänimun kausi menossa. Tai nyt se varmaan on jo takanapäin, tai ainakin toivoisin niin :D.
Muuten meillä menee hyvin. Kesää odotellessa. Tai nyt jo kesää viettäessä.
Eipä tässä muuta.
Terkuin
Kaisa ja Santeri 2kk
huomasin just et oon aika aktiivinen tänne kirjottamaan...=)
Maria08: mä osaimetin ensimäisen kuukauden ja vähän päälle ja loppu siihen tuli kun poika alko samaan kamalia rintaraivareita,ilmeisesti just sen takia kun tottu pulloon,et siitä saa helposti maitoa,eikä tissi enää kelvanutkaan vaikka kuinka yritti tarjota =O
Ei mulle tullu mitään tunnontuskia siitä että imetys loppui noin lyhyeen,vaikka olinhan mä kuvitellut jatkavani pitempään,haaveilin jopa odotusaikana täysimetyksestä.
Ja MÄ oon kokenu helpommaks kun vauva syö pullosta korviketta kun että istun tissi suussa jatkuvasti.Ei sillä etten ois nauttinu imetyksestä niin kauan kun sitä kesti.Kyllähän imetyksestä saap ihan erilaisen läheisyyden tunteen vauvan kanssa kun jos se pullosta juo.Tiedän kun esikoista en imettänyt OLLENKAAN sairaalasta päästyä.
Ja kyllä se niin on et ei hyvällä tai huonolla äitiydellä ole mitään tekemistä imetyksen onnistumisen kanssa!
Tästä aiheeta vois kyllä paasata vaikka kuinka,mua kun ottaa päähän tyypit jotka toitottaa tuon imetyksen nimiin,eivätkä voi ilmeisesti tajuta että se ei vaan kaikilta lähe kunnolla käyntiin.
Sunny ja Eetu 3kk