kannattaako painonvartijoiden pisteillä laihduttaa?
Viimeisen 4kk aikana ei ole kylläkään tapahtunut yhdelläkään mitään laihtumista, mutta yksi on lihonut.
Kommentit (10)
mutta tuplana ovat tulleet kun en ole sitten jatkanut terveellisiä elämäntapoja vaan olen pitänyt laihdutusta aina jonain diettinä,siis en varsinaisesti mutta olen ehkä syönyt sen verran vähemmän ja liikkunut himona.tälläistä en todellakaan jaksaisi lopun ikääni. nyt olisi tarkoitus raskauden jälkeen puottaa ensikesään mennessä -20kg,siis vuoden 2010 kesään mennessä:) ihan vaan perus vähärasvaisella kotiruualla ja vlipaloina kasviksia,marjoja,hedelmiä,kuituja ja vähärasvaiset maitotuotteet. lisäksi ajattelin jokatoinen pv tehdä vaunulenkkejä,aluksi tietty ihan rauhallista käppäilyä ja venytellä ja ehkä jopa vähän jumpata sillointällöin kotona. Ainut ongelma on minulla HERKUT! säännöllinen ja perus terveellinen ruokavalio onnistuu minulta nyttenkin mutta ne herkut,jäätelöt,kakut,pullat,karkit jne jne on suuri houkutus ja ajattelinkin kokeilla josko aluksi sallin itselleni vaikka 2 päivänä viikossa esim. jäätelön taikka korvapuustin tms. Koska kerta viikossa ei minulle riitä,tai siis on liian pitkä väli ja sitten ahmin,todettu on. Vauvan pitäisi tässä kuussa syntyä ja odottelen jo kovasti että pääsee sitten painoakin pudottelemaan!
Itse laihdutin 6 vuotta sitten 11kg Painonvartijoissa, aikaa meni noin 3kk. Kävin säännöllisesti ryhmässä, mulle se oli tarpeellinen "kurituskeino", asenteella siellä joudun käymään kunnes kilot tippuneet. :)
Mulle sopii tuo systeemin, että tiukasti lasketaan joka ikinen suupala mitä syödään, ja varsinkin että se kirjataan ylös. Näinollen voi syödä myös herkkuja, kunhan pisteet riittää. Mutta ilman liikuntaa se ei ainakaan minulla onnistu, eli säännölliset kävelylenkit ja mulla erityisesti kuntosali, niin sitten lähtee myös kilot. (Pelkällä liikunnalla en itse onnistu, tarvitsen ne molemmat.)
Nyt taas kahden lapsen jälkeen olis 12kg tiputettavaa, viime viikolla palasin Painonvartijoihin. Toivottavasti ikä ei tee tästä viime kertaista vaikeampaa, toiveissa on että elokuussa on ainakin 8kg lähtenyt (ja olo kiinteytynyt, salille mainasin suunnata ensi viikolla).
Ja totuus on että se painon pitäminen siinä saavutetussa on vielä vaikeampaa kuin sen saaminen alas, vaikkei sitä ehkä heti uskoisi... Mulla nää kilot on pääosin jääneet raskauksista, mutta kyllä niitä taisi pari tulla jo ennen raskauttakin.
on melko rankka kokonaiseksi elämäntapamuutokseksi ajatellen ja pisteet voi itse muodostaa liian yksipuolisesta ravinnostakin. Tasapainoilu pudotetussa painossa on mielestäni vaikeinta, se kun vaatii sitä elämäntapamuutosta.
Kokemuksesta sanoisin, että viikossa painoa voi pudota helposti alkuun pari- kolmekin kiloa, suuri osa tästä tietysti nestettä. Sitten tahti hidastuu, mutta kymmenen kilon pudotus voi olla mahdollista vajaassa parissa kuukaudessa hyvinkin. Yleensä pysyvämpiin tuloksiin pääsee hitaammalla tahdilla ja maltilla. Ja on varmasti kropallekin ystävällisempää.
Tsemppiä!
MInulla toimii kun pysyttelen kokonaan ilman herkkuja (kaikkea sokerista). Kunhan pari viikkoa on kulunut, ei elimistöni enää kaipaa sokeria samalla tavalla ja on tosi helppoa olla ilman sokeriherkkuja.
Niinpä nytkin aloittaessani taas urakan aion olla kokonaan ilman sokerisia herkkuja, vaatii kovaa itsekuria alkuun, mutta sitten meneekin jo helpommin.
Itselläni ongelmana isot ruokamäärät ja nuo herkut. Ruoka itsessään terveellistä mitä syön.
Nro 5 (?) joka aloitti taas Painonvartijoissa
olen laihduttanut 10 vuotta sitten 13 kiloa. Nykyään laskeskelen pisteitä aina silloin tällöin, kun vaaka näyttää parin kilon lipsahduksen päässeen taas syntymään. Suosittelen. Saa syödä ja silti laihtuu. ;)
syödä 1tl kasviravaa päivässä!!!
LUKEKAA ihmiset paljonko aivotkin rasvaa tarvitsee ja mitä rasvaa ja mitä kaikkia seurauksia siitä on esim aivoille jos ei saa tarpeeksi oikeanlaisia rasvoja!!!
Laihduin suunnilleen 700gr-1kg/vko eikä pisteiden noudattaminen tuottanu suurempaa tuskaa. Kävin ensimmäiset 8kg ryhmässä, ja ajan (ja rahan)puutteen vuoksi pisteilin itsenäisesti seuraavat 5kg. Pidin joulun tienoilla taukoa, heh, 2kk, ja söin aika huoletta kaikkea, eikä yhtään kiloa tullut takaisin.Mulle siis ainakin pisteily sopi ja toimi todella hyvin, enkä ikinä enää aio kokeilla mitään muuta keinoa pudottaa painoa.Enkä tiedä ketään kellä ei olis toiminut jos vaan aikuisten oikeesti syö niiden mukaan eikä ole mitään fysiologista syytä mikä pitää painoa ylhäällä.
Ja nyt kuopuksen synnyttyä sama olisi edessä ;)
ja ehdottomasti pisteitä lasken!!
Kannatan!!
Ps. Tuo huima pudotus vaatii kyllä kovaa itsekuria ja halua laihtua ja muuttua. Mutta kannattaa ehdottomasti. Menin 3kg. välitavottein eteenpäin ja jokaisesta tavoitteesta palkitsin jotenkin itseeni. esim. koru, vaate tms. Ihanaa! Näistä välitavoitteista on myös kansiossa kuvat. Mahtavaa näin jälkeenpäin katsoo, et miltä näyttikään, missäkin kilossa ;) Tietää mihin milloinkin tähtää ja paljonko haluis painaa?!
Mä aloin tässä odotuskessa karppauksen eikä kiloja ole tullut kuin vaivaiset 3 vaikka kuinka olen yrittänyt ;)
Joten mulla ei tällä kertaa olekkaan laihista edessä vauvan synnyttyä JESSS!!!
siinäpä sekin.kuinka nopeasti näillä keskimäärin saa esim 10kgpois? 3kk?