Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas kalliit foliopallot!!

Vierailija
30.04.2009 |

Meidän lähikaupan edessä maksoivat isot esim. Salama McQueen -pallot 20 euroa!!

Ja vähän pienemmät pyöreät foliopallot 10 euroa.

Aikamoista, aikamoista...

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän kyllä mitä ne ovat, mutta kysyinkin mitä niissä on siis niin ihmeellistä, että niihin voi laittaa noin paljon rahaa. Siis jos ajattelee, että mitä kaikkia hilavitkutinleluja tuolla hinnalla saisi, niin miksi pistää se raha yhteen ilmapalloon? Ja vielä tuo ihmetyttää, että sitä oikein metsästetään ympäri kaupunkia ja vappua ei ole ilman vappupalloa. Minun mielestäni esim Muumiläppäri oli kallis lahja kun tytär sellaisen sai, mutta eihän se loppujen lopuksi ole, kun se maksaa vain parin ilmapallon verran.

Vierailija
42/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän kyllä mitä ne ovat, mutta kysyinkin mitä niissä on siis niin ihmeellistä, että niihin voi laittaa noin paljon rahaa. Siis jos ajattelee, että mitä kaikkia hilavitkutinleluja tuolla hinnalla saisi, niin miksi pistää se raha yhteen ilmapalloon? Ja vielä tuo ihmetyttää, että sitä oikein metsästetään ympäri kaupunkia ja vappua ei ole ilman vappupalloa. Minun mielestäni esim Muumiläppäri oli kallis lahja kun tytär sellaisen sai, mutta eihän se loppujen lopuksi ole, kun se maksaa vain parin ilmapallon verran.

Lapsi sellaista toivoo niin ostetaan, heti kun ne tulee katukuvaan tai kauppoihin lapsen silmät rupee kiiltämään ja toive pallosta lausutaan ääneen. Mun vanhempi lapsi on jo teini, ei sitä pallot kiinnosta. Nuorempi on ekaluokkalainen ja vielä tänä vuonna se pallon halusi, voi olla että ensi vuonna ei enää kiinnosta. Joten nautin nyt tästä kun vielä "saan" sen pallon ostaa ja näin toiselle tuoda iloa.

Äsken käytiin ruokakaupassa ihmiset hulluina kasasivat kärryihinsä syötävää ja juotavaa, jos niihin kauppalaskuihin lisää yhden pallon hinnan, niin tuskin sitä edes huomais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso pallo 6.50 ja täyttö 3.50

pieni 3.40 ja täyttö 2.50

Vierailija
44/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostakaa nyt ...sentään katukauppiaiden yritteliäisyyttä!

Vaikkakin itse ostin pallot Prismasta...

Ihan vain yritteliäisyyttä arvostaakseni? Tuskin...

Vierailija
45/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi käydä ravintolassa syömässä, kun sillä rahalla saa paljon HK:n Sinistä?

Ja miksi ostaa joulukuusi, kun havujakin saa?

Ja miksi meikata, kun se kuitenkin pestään pois?

Ja miksi...

Vastaus:

Siksi, että siitä saa iloa ja/tai toisen iloiseksi. Kannattaa myös ottaa huomioon, että joku toinen voi saada iloa siitä, mitä sinä et ymmärrä.

Vierailija
46/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu okei, ei tarvitse suuttua, kunhan kysyin. Itselleni nuo pallot eivät sinänsä herätä mitään intohimoja tai lapsuudenmuistoja, eikä täällä päin noita pallokauppiaita juurikaan näe. Kai se sitten on joku "kulttuuriero", että se nyt vain kuuluu vappuun. Ihmettelin vain, että onko tosiaan kaikilla muilla se ollut aina niin tärkeä asia, että siihen voi pistää noin paljon rahaa. Ilmeisesti sitten on. Ehkä luulin, että se nyt on vain juttu, joka naapurin lapsellakin on ja on sen takia pakko saada, mutta ilmeisesti perinne on syvemmällä.

Ja miksi käydä ravintolassa syömässä, kun sillä rahalla saa paljon HK:n Sinistä?

Ja miksi ostaa joulukuusi, kun havujakin saa?

Ja miksi meikata, kun se kuitenkin pestään pois?

Ja miksi...

Vastaus:

Siksi, että siitä saa iloa ja/tai toisen iloiseksi. Kannattaa myös ottaa huomioon, että joku toinen voi saada iloa siitä, mitä sinä et ymmärrä.

Vierailija
47/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliopallot on kuulemma vauvoille.

Vierailija
48/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä koristellaan talo vappuna, nuo foliopallot on ihan ERI juttu. Itse ostin lapsille isot foliopallot, 10e/kpl. Eikä kirpaissut yhtään. Saavat vielä huomenna toiset kun lähdetään vappukävelylle kaupungille.

Yksi pall on ok, muttamiksi ihmeessä useampia per vappu??????

Vierailija
49/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään sitä palloa ostaisi, jos siitä pitäisi parikymppiä maksaa. Mutta jos se maksaa sen verran, kun laitan rahaa viikossa omiin karkkeihini, miksi en ostaisi?

Niin, miksi sitten laitan vitosen karkkiin viikottain...? Siinäpä kysymys.

Vierailija
50/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, olisiko useampi lapsi?

Vierailija
51/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on torilla pienet pallot 5E ja isot 10E.Tuotto menee kunnan ainoan ala-asteen hyväksi.

Vierailija
52/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajahan sanoi ostavansa lapsille toiset huomenna.

niillä koristellaan talo vappuna, nuo foliopallot on ihan ERI juttu. Itse ostin lapsille isot foliopallot, 10e/kpl. Eikä kirpaissut yhtään. _Saavat vielä huomenna toiset_ kun lähdetään vappukävelylle kaupungille.

Vierailija
53/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hölmöhän minä. Enpäs lukenut kovin tarkkaan tuota loppua.. :)

Vierailija
55/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajahan sanoi ostavansa lapsille toiset huomenna

Olisiko sen takia kun niitä on niin paljon erilaisia? Siihen pistin tosin itse rajan, joko Hellokitty tai Prinsessat, ei molempia! Viiden minuutin puntaroinnin jälkeen prinsessat voittivat. Ei tätä traditiota kauan jatku, nauttikaa nyt kun vielä suostuvat pysymään vanhempiensa kanssa vappuna mököttämättä.

Vierailija
56/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu okei, ei tarvitse suuttua, kunhan kysyin. Itselleni nuo pallot eivät sinänsä herätä mitään intohimoja tai lapsuudenmuistoja, eikä täällä päin noita pallokauppiaita juurikaan näe. Kai se sitten on joku "kulttuuriero", että se nyt vain kuuluu vappuun. Ihmettelin vain, että onko tosiaan kaikilla muilla se ollut aina niin tärkeä asia, että siihen voi pistää noin paljon rahaa. Ilmeisesti sitten on. Ehkä luulin, että se nyt on vain juttu, joka naapurin lapsellakin on ja on sen takia pakko saada, mutta ilmeisesti perinne on syvemmällä.

Mulla ei ollut lapsena koskaan foliopalloa enkä kyllä sellaista osannut kaivatakaan. Meillä oli erilaisia puhallettavia palloja ja jätti-ilmapalloja ja niistä riitti iloa pitkään. Mut me asuttiinkin maalla.

Kyllä mua hämmästytti eilen Prismassa kun kassajonot olivat täynnä noita hahmopalloja. Ihan oikeasti ihmettelin että jokaisenko sellainen pitää ostaa... Ja mun mielestä se Prisman hinta 5,50e on yhdestä ilmapallosta aika paljon. Pöyristyttävää että joku voi maksaa kaksikymppiäkin! Sitten siellä kaupassa kersat rääkyi ja kiskoi palloja toistensa käsistä, yksi pallo karkasi kattoon heti kassan jälkeen jne. Näytti aika herttaiselta, suorastaan kävi kateeksi se vapputunnelma :D

Onneksi oma lapsi on vasta 1v eikä osaa haluta tuollaisia. Pitää harkita suhtautumista sitten uudelleen jos nuo foliopallot joskus muuttuvat lapselle jotenkin tosi tärkeiksi must-jutuiksi... siihen asti meille riittää ilmaiset helium-mainospallot ja erilaiset puhallettavat.

Ja ei, meillä ei täytetä taloa ilmapalloilla vappu"koristelun" vuoksi. Ei ole tullut mieleenkään että vapuksi pitäisi koristella... milloin ne koristeet sitten riisutaan pois? Seuraavana päivänä? Juhannuksena?

Voi olla että olen kuiva ja niuho, mut en vain ymmärrä. :) Ehkä vielä opin.

Vierailija
57/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olen kuiva ja niuho, mut en vain ymmärrä. :) Ehkä vielä opin.

Ihan varmasti opit. Jahka lapsesi hieman kasvaa, ja haluaa itse osallistua koristeluihin. Lasten kanssa koristeleminen on hullun hauskaa, varsinkin näin vappuna, jolloin voi heitellä serpentiinejä ja "sotkea" paikkoja, ainakin jos lasten naurun määrä on kriteerinä. Siivoat sitten vappupäivän jälkeen ja tähänkin hauskanpitoon otetaan lapset mukaan. Elämisen kalleutta ja turhuutta voit haluamasi mukaan juhlistaa sitten myöhemmin tuhkaa päälle heittelemällä. '

Iloista vappua!

Vierailija
58/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta...13.v. 11.v. 5.v. ja 2.v. Kaikki saivat foliopallot: Haettiin suoraan ilmapallo keskuksesta. Niihin otettiin oikein näyttävät ja hienot painot mukaan. Sitten on hommattu joka vuosi uudet naamiaisvaatteet..viuhkat, serpentiinit, hyrrät, ja muuta pallot ja torvet ja tarvikkeet...vappuherkut ja juomat....ostetaan uusi leffa ja pidetään koko perheen kesken hauskaa..rahaa menee 300€-- 500€ mutta kerran vuodessahan se vappu on!!!

Antakaa lasten nauttia siitä vapusta, ja opettakaa oikealla tavalla sitä juhlintaa, ei sitten teininä tarvitse niitä selviytymisasemilta hakea.

Vierailija
59/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa jotain vikaa eikä käynnisty, joten meillä jää vappu vähän ankeaksi. Onneksi tein sentään simaa ja pakkasessa on ruokaa.

Vierailija
60/61 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat pallot lapset saivat koulun kautta, rahat menee vanhempainyhdistykselle = lapsille itselleen. Toiset pallot saavat vappukävelyllä, kun mennään kaupungille. Se vaan on kivaa, kun menee vappupäivänä kaupungille ja siellä on joka puolella niitä palloja, ja lapset saa sieltä sitten valkata vielä toiset mieleiset. Se on sitä vappufiilistä, mammat :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän