Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennenaikaisten suppistusten vuoksi levossa / saikulla olleita??

Vierailija
29.04.2009 |

Itse olen nyt neljättä viikkoa saikulla kipeiden supistusten vuoksi. Rv 23.

Olen ollut aika lailla levossa ja viime viikolla kun ultrattiin, kanavaa oli jäljellä vielä hyvästi 3,5 cm. Edellinen ultraus kolmisen viikkoa sitten, silloin kanavaa hieman yli 4 cm.

Jos lyheneminen etenee tuolla tahdilla, niin pelottaa onko kahden viikon kuluttua jo menty lähelle 2,5 cm ja silloin on käsittääkseni uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen riskit.

Oletteko saaneet levolla estettyä synnytystä kuinka pitkään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä miksei mun lääkäri ollut yhtään huolissaan vaikka mulla jo viikolla 15 alkanut kivuliaat supistukset. oli vaan että "jaaha koita ottaa vähän iisimmin. ehkä ne sit menee ohi". oli kuulemma paikat ihan kiinni ja tosi takana kohdunsuu mutta silti. kiva jos nyt alkaakin tapahtua jotain kohdunsuulla ja yhtään ei tarkistella.

en siis olisi saikkua saanut kuitenkaan kun muiden lasteni kanssa kotona olen vielä mutta ihmetyttää tuo asenne.

Vierailija
2/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa raskaudessa olen ollut sairaalassa vuodelevossa rv 26-30. Nousin sängystä ainoastaan vessaan ja suihkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
4/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt neljättä viikkoa saikulla kipeiden supistusten vuoksi. Rv 23.

Olen ollut aika lailla levossa ja viime viikolla kun ultrattiin, kanavaa oli jäljellä vielä hyvästi 3,5 cm. Edellinen ultraus kolmisen viikkoa sitten, silloin kanavaa hieman yli 4 cm.

Jos lyheneminen etenee tuolla tahdilla, niin pelottaa onko kahden viikon kuluttua jo menty lähelle 2,5 cm ja silloin on käsittääkseni uhkaavan ennenaikaisen synnytyksen riskit.

Oletteko saaneet levolla estettyä synnytystä kuinka pitkään?

Onko sulla mitenkään yritetty estää niitä supistuksia? Itse olin saikulla rv:t 23-27 ekassa raskaudessa. Olin tuolloin rv23 sormelle auki, kanavaa ultrassa 5,5 senttiä. Viikko siitä, kanavaa 4,5 ja viikko tästä kanavaa jäljellä 3,5 senttiä. Viikko tuon jälkeen kanavaa 4,5 ja rv27 oltiin taas 5,5 sentissä. Muksu syntyi lopulta käynnistettynä rv42. Lepäile, älä nostele mitään raskasta.

Vierailija
5/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse makasin rv 20-37 jolloin lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla. Esikoinen oli pakko laittaa hoitoon ja makasin vessassa käyntejä ja nopeita suihkussa käymisiä lukuun ottamatta (tukan pesin jakkaralla istuen). Nosteleminen oli ehdottomasti kiellettyä, en nostanut 2,5-vuotiasta esikoista tuona aikana kertaakaan. Runsaasta veden juomisesta muistuteltiin lääkärissä aina. Lieväkin kuivuminen voi aiheuttaa supistuksia. Säännöllisten supistelujen tultua esim. suihkun jälkeen ohjeena oli juoda litra vettä ja maata liikkumatta. Jos supistukset ei puolessa tunnissa vähentyneet piti lähteä näytille. Raskasta oli, mutta siitä selvittiin. Nyt vieressä tuhisee kuukauden ikäinen vauva ja esikoistakin voi taas varovasti nostella.

Tsemppiä ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville!

Vierailija
6/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset eivät olleet edes kipeitä, mutta niitä tuli paljon ja pitkiä aikoja. Paikoillaan makoilu on tylsää ja selkä menee helposti todella jumiin, mutta eipä tuohon muutakaan apukeinoa taida olla, eli pelkkää lepoa minäkin suosittelen sinulle.

Itselläni supistukset vähenivät sitten hiljalleen ja nyt tulee täyteen 38 viikkoa. Katsotaan miten pitkään kaveri viihtyykään mahassa...

Vierailija
7/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhensivät silloin kaula 3 cm 2 cm, mutta suu pysyi kiinni. En makaamismääräystä saanut, mutta käskyn ottaa rauhassa. Supistukset jatku 36 viikolle, muutteivät tehneet mitään. Sitten menivätkin 37+1 vedet ja poika syntyi 37+2:)

Lepäämällähän sä hillitset sitä lyhentymistä/aukeemista. Eikä kannata ajatella että menee samaa tahtia kuin tähän asti, koska tuskin se menee. Sulla on muutenkin aika pitkä tuo kohdunkaula näin keskimääräisesti. Yleensähän se on jotain 3cm.

Ja mittauksissakin voi olla aina pientä heittoa, puol senttii sinne ja tänne...

Että rauhassa nyt vaan, niin ei pahempaa tapahdu.

Vierailija
8/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo mainitsemasi 3 cm on yleinen mitä sisätutkimuksessa todetaan. Ultralla nähdään koko pituus ja se voi olla hyvinkin 5-6 cm, joten 3,5 cm ei ole mikään erityisen pitkä.

Vierailija
9/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vaan nyt lepäillä ja välttää kaikenlaista rasitusta. Itse olen ollut sairaslomalla supistusten vuoksi rv 30 lähtien, sitä ennenkin jo oireilua oli. Kohdunkaula ym ihan ookoo mutta pienikin rasitus aiheuttaa painetta alakertaan ja supistuksia. Tiedän kyllä ettei oo helppoo lepäilläkään, mutta sulla on raskausviikkoja vielä niin "paljon edessä" toivon mukaan, ettei kannata riskeerata....koitat olla stressaamatta.

Vierailija
10/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisi niin kuin sata kertaa helpompaa olla töissä ja normaaliarjessa, kun vain makoilla. Mitään ei kestä tehdä, kun heti tulee ihan järkyn kipeitä supistuksia. Mutta täytyy ajatella, että tää on nyt tätä ja lopussa odottaa se parhain palkinto. Kyllä tätä jaksaa vaikka 17 viikkoa vielä...

Vierailija
11/11 |
29.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivuliaiden supisteluiden takia. Pääsin vkon päästä kotiin suihku ja vessaluvilla. Hampaiden harjaamisessakin sain pitää taukoa kun alkoi heti supistella. Sisäsuu oli alkanut aueta ja kanavaa oli jäljellä 4cm, vkolla 26 enää 2,5cm. Tilanne rauhoittui tylsällä täyslevolla. Vkolla 30 aloin liikkua kotioloissa normaalisti kun aukeamista ei enempää tapahtunut ja supistuksetkin lientyivät kivuttomiksi. Tyttö syntyi normaalin loppuraskauden päätteksi RV 39+5.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan