Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero ja lapset

Vierailija
28.04.2009 |

Tästä on varmaan ollut ennenki täällä mut en oo lukenut kun ei oo ollut ajankohtaista. Mut valitettavasti taitaa nyt olla.

Asumme Ruotsissa ja olen muuttamassa pojan kanssa Suomeen koska tulee ero. Muutamme lauantaina.

Se oli mieheni ehdotus että tulemme Suomeen koska uskoo että meillä on parempi elämä siellä ja poika saa tavata isovanhempia ja serkkuja. Isä saa tietenki tavata poikaa silloin tällöin.

Siskoni on kahden lapsen yh ja hänen lapsilla ei oo isää elämässä mukana. Siskoni tekstaili että teen ison päätöksen liian lyhyessä ajassa ja sanoi että se on väärin poikaa kohtaa että eroan.

Mä sanoin että on eri asia tavata isäänsä silloin tällöin kun ettei tapaile ollenkaa mut hän ei usko että meillä tapaamis sopimukset onnistuu.

Ajattelin että näiden asioiden ei tarvi välttämättä mennä niin ku hänellä. Vai?

Miten te jotka olette eroneet ja teillä on lapsi/lapsia exän kanssa... miten tapaamiset ovat onnistuneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä asuu eri maassa. Mutta miksi ei voisi onnistua??

Onko oikein lasta kohtaan jos kummallakin vanhemmalla on paha olla eikä liitto enää toimi?

Sinä et ole siskosi, eikä asiat mene niinkuin hänellä. Toimi kuten itse parhaaksi näet sinulle ja lapsellesi. Muista kuitenkin, että lapsilla on oikeus myös isäänsä.

T. eronnut ja lapset näkevät isäänsä säännöllisesti.

Vierailija
2/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta vaikea uskoa, että tapaamiset voisivat olla kovin säännöllisiä, jos asutte eri maissa?

Silti tuo asia ei voi olla syy siihen, että huonoa liittoa pitäisi jatkaakaan.

Pyrkikää tekemään lastenvalvojan luona Suomessa mahdollisimman tarkat tapaamissopimukset, joissa esim. määritellään kuinka lapsi viettää tulevat kesä-, syys-, joulu, hiihto- ym. lomat. Loma-aikoinahan lapsen olisi helpompi tavata isäänsä, joskin nuo välit tulevat niin pitkiksi, että helposti käy niin, ettei lapsi sitten enää halua edes lähteä kaukana asuvalle vanhemmalleen.

Sisaresi syyllistämisen antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Tsemppiä!

t. kahden lapsen yh-äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen säännöt ovat selvät sekä sinulle että lapsen isälle.

Teidän välit varmaan vielä ovat ihan asialliset, mutta ajan kuluessa valitettavasti voi tulla ongelmia matkaan, esim. uudet puolisot. Varsinkin jos kyseessä on ulkomaalainen puoliso!

Ota yhteyttä oman asuinpaikkasi lastenvalvojaan heti Suomeen päästyäsi ja tee viralllinen sopimus.

t. 3 lapsen yh-äiti

Vierailija
4/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me varmaan koitetaan selvitä tapaamisesta ilman mitään virallisia sopimuksia. Poika saa tavata isäänsä enimmäkseen lomilla ja mä varmaan käyn monesti Ruotsissa kun on kavereita ja se on toinen kotimaani. Saa poika viettii ajat silloin isänsä kanssa.

Mulla on kaveri jolla on kaks murrosikästä lasta ja heidän isä asuu Suomessa. Lapset ovat lähinnä lomilla ollut isänsä luona ja tapaamiset ovat menneet hyvin.

t:ap

Vierailija
5/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse eronnut ulkomaalaisesta puolisosta joten voin kertoa kokemuksesta.

t. se joka kehoitti tekemään sopparin

Vierailija
6/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu voidaan me tehdä ne sopimukset mut mitä sillä ulkomaanlaisuudella on asian kaa tekemistä?

Ootko sä näitä joita media on onnistunut aivopesemään?

Vierailija
7/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voin paljastaa että mun mies on myös ulkomaanlainen. Mut huom. hänessä on myös paljon hyvää ja on paljon parempi mies mitä moni suomalainen ja siks päätökseni on ollut vaikea.

Mut joo se siitä. Kyl mä voin ne sopimukset tehdä kunhan kotiudutaan eka ja saan muut asiat hoidettua.

PS: Olenhan mä itekki ulkomaanlainen. Mua onki huvittanut että mä nappaan pojan kainaloon ja pakenen sen kaa kotimaahan. Tästä voi päätellä sen että ulkosuomalaisen kaa ei passaa hankkia lapsia ja jos hankkii niin ei saa päästää keskenään Suomeen. Tiiä vaikka jää sinne ja toinen puoliso ei saa sit lastaan enään takas. ;)

Vierailija
8/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana ja mukava, hyvä isä lapsille. En väitäkkään sitä, eikä koskaan ole tarvetta vähätellä häntä.

Tuo sopimus on hyvä tae, että molemmille on säännöt selvänä. Jos olette molemmat lapsenne huoltajia, siinä on vaikeutena monet asiat, varsinkin kun mies asuu toisessa maassa.

Kannattaa kuitenkin käydä siellä lastenvalvojalla juttelemassa, kuunnella hänen sanottava ja tehdä se sopimus. Siinä myös sovitaan elatusmaksuista.

Vierailija
9/9 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mul on yksinhuoltajuus. :)

Mut juu ehkä parempi tehdä niin ku sanot. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi