***** HUHTIKUUN HELMET vko 18*****
Kommentit (98)
sailori, musta se on sellaista aika kirkasta ja vähän vaaleanpunaista aluksi. Ei tuoksu miltään. Tuntuu lämpimältä ja vähän tahmealta.
Harvakseltaan olen kirjottanut, mutta päivittäin käyn lukemassa listalaisten kuulumisia. Mulla on menossa öö...nyt 40+4 vissiin. Perjantaina meni laskettu aika. Ja kolmatta siis odotan. Edellinen syntyi 5v sitten viikkoa etuajassa, ja olin niiiin varautunut että tääkin tulee etuajassa! Siks tuntuu mahdottoman pitkältä tää loppuodotus. Kaikki arvot on ollu ihan kohdallaan, painoarvio oli tossa perjantaina 3800-3900g, että vähän hirvittää jos sieltä yli nelikiloinen jötkäle pitää ulos pusertaa! Edelliset olleet 3,5 ja 3,7kg. Mulla on viime viikolla yhtenä yönä supistellut säännöllisesti kipeitä muutaman tunnin, sit toissa yönä sama, mutta muuten ihan satunnaisesti vaan ja välillä semmoisia menkkajomotus-väsymys-päiviä kuten eilinen. Olin jo niiin toiveikas että viimeyönä olis tulut lähtö eilisen jomotuspäivän jälkeen, mutta ei!! Satunnaisesti supisteli koko yön, mutta ei siitä mitään syntynyt. Plääh. Olis kiva viettää vappua lasten kanssa, mutta eipä toi tunnu kuuntelevan mitään toiveita toi tyyppi vaan kerää vaan massaa sisätiloissa tyytyväisenä. Toivotaan kaikille nyt jotain yhteistä suppariaaltoa ja täytetään sairaalat vielä ennen vappua!!
T. Annimanni 40+4
Nyt saisi sitten alkaa viimeistään tänään tapahtumaan,jos meinaa ennen vappua mr. masusta tulla!Muuten ei ole ennen ensi viikkoa mitään asiaa tulla ulos ;-)....
Eilen illallakin kun menin nukkumaan,supisteli muutaman kerran ihan peräkkäin niin ettei ollut taukoakaan välissä.Aloin sitten odottelemaan,että jotain tajunnanräjäyttävää tapahtuisi,mutta....unihan oli tullut jossain vaiheessa!Heräsin klo 02 aikaan yöllä,kun oli ilmeisesti taas unissaan supistellut,tukka oli ihan märkä hiestä ja muuta...ei muuta kuin pissalle ja juomaan ja takaisin nukkumaan.On tää aika raskasta....varoitin jo yhtä kaveriani,joka on ambulanssissa töissä vielä pari päivää,että voipi olla että joudun soittamaan pahimmassa tapauksessa heille jos oikein kiirus tulee...sen verran tehokkaasti tehnyt tuloaan niin kauan,että voi olla että on sitten nopeata toimintaa kun alkaa tapahtumaan.Synnärille ajetaan kuitenkin min. 45 minuuttia ja ambulanssi tulee näille nurkille 20 minuutissa,joten....
Nooh,pitäähän sitä tytön suunnitella kaikenlaisia juttuja kaiken varalle!Kun sitä ei koskaan tiedä...
Muuten vointi ihan ok.Eilen oli tosin ihan outo "kohtaus" - ensin puutui kitalaki,sitten ikenet ja vielä huuletkin!Sitä kesti reilu tunnin ja meni sitten ohi.Outoa!Ei,en ollut syönyt mitään tulista ruokaa enkä muutenkaan muutamaan tuntiin mitään ihmeellistä....se iski ihan yllättäen ja yhtälailla poistuikin sitten...liekö joku verenkiertohäiriö tai jotain,pelottavaa!?
Illalla oli ylävatsa tosi kipeä ja nyt aamusta päätä jomottaa.No,huomenna on neuvola (johon en enää olisi halunnut mennä!)..toivottavasti kaikki ok siellä sitten.
Koitetaanhan nyt saada vauvat kainaloon me loputkin huhtikuiset!Siis mieluummin ennen kuin kuukausi vaihtuu!
Toivottelen suppareita niitä kaipaaville (ei kiitos mulle,olen niistä jo osani saanut!) ja vesien lorinoita (mulle yksi semmoinen,kiitos!)!!!
Poikaa masu täynnä rv 39+5
Yöllä ei siis tapahtunut yhtään mitään, ei supistellut, jomotellut eikä lorissut :(
Sain kyllä kohtalaiset yöunet, nukuin jopa kuuteen asti aamulla!
Ei meitä montaa täällä enää kirjoittele, mutta koitetaan me loput pitää pinoa pystyssä! Kiitos muuten tsemppauksista jo vauvaantuneet, kiva kun käytte täällä vielä meitä kannustamassa! Mies on ihan varma, että tyttö syntyy tulevana viikonloppuna. Mä luulen, että menee ens viikkoon. Toivottavasti tulis kuitenkin ennen äitienpäivää! Mullahan esikoinen syntyi 41+6 viikolla ja painoi 4090g, joten toivon et tää syntyis vähän pienempänä ja aikaisemmin. Ainahan sitä saa toivoa...
Sailorille hyvää laskettua päivää! Huomenna meitä onkin monta, kellä se on!
Neuvolaan klo 13.00, tulen sitten kertomaan terkut sieltä vielä jossain vaiheessa iltapäivää.
Lumikide ja Emmi 39+6
Heippa!
Tsemppiä teille viimesten päivien kanssa! Toivotaan pikaisia lähtöjä! Telepaattisesti koitetaan olla hengessä mukana, kun nyt ei tahdo ehtiä tänne enää niin usein kurkkia.
Onnea Paarulle ja Miia56:lle. Olipas meidät flikat tosiaan samaa kokoa, Paaru.
Hieno kuva vaavista Shinon - suloinen lapsukainen.
Synnytys
Mulla alkoi keskiviikkoaamulla kivuttomat suppailut tyyliin 2 tunnissa. Ajattelin, että jotain se ehkä voi luvata, kun viikkoja oli kuitenkin se 41. Ja mulla ei ole suppailuja pahemmin ollu, paitsi rasituksesta.
Aamupäivästä lähtien kellottelin niitä, että sai miehen pysymään edes jotenkin nahoissaan. Käytiin vähän ulkoilemassa ja leikkasin pari naapurin omenapuuta. Ja nuukuuden huippu... olin olin ottanut illalla jauhelihaa pakkasesta sulamaan niin se piti työstää heti aamulla ruuaksi. Sen tein ihan ekana.
Kaveri lähti lapsineen kylästä 16 aikaan annoin miehelle luvan mennä töistäpäin käväisemään ja kei-raudassa ja kiti-marketissa.
Puolen tunnin päästä olo rupes vähän kurjistumaan, soitto miehelle rupee tulee kotiin päin. En uskaltanu ihan hirveesti hoputtaa, ettei aja miten sattuu. Limatulppaa näkyi menevän.
17.15 tuli eka kivuliaampi suppari ja väli tiheni heti 10minsaan, välillä tuli jopa 7-8min kohdalla pienempi välisuppari. Ne oli sit jo kunnollisia, mut ei mitään mahdottomia, jos tiheys ei olis ollu tuo en olis pitäny vielä mitään kiirettä.
Onneksi mies tuli kotiin n.17.30 maissa. Appiukko soitettin hakee esikoinen. Oli toki ollut kokopäivän tietoinen missä mennään. Ja matkaa vain muutama minuutti. Mies söi ja kävi suihkussa. N.18.10 lähettiin sairaalaan. Supparit oli sen 10min välein. Suppareiden välillä pystyin puhua ihan normaalisti eikä mihinkään sattunut. Paitsi supistuksen aikana, jotka kesti pahimmillaan minuutin. Aattelin vielä, että toivottavasti ei turhan aikasin mennä... Onneksi ei matkalla ollut mitään viivytyksiä. Muistaakseni yksissä valoissa hiukan himmattiin. Hiukan ennen 19 oltiin TYKSissä. 19.10 meidät oli kirjattu koneelle. Vastaanottaja kysyi käyrille vai kohdunsuuntilanne? onneksi älysin veikata ja valita tilanteen. 8cm auki ja saliin. Kätilö lähti hakeen jotain, suppari tuli ja mies roikkui kellossa, kun luulin että nyt se tulee... Noh pääsin pedille, 10cm auki. Saa ponnistaa. Ponnista siinä sitten kun synnytys ikäänkuin alkaa suoraa ponnistusvaiheesta. Noh helposti se sielä tuli 20min ponnistuksella. Kun pääsi vauhtiin.Onneksi ei yhtään nopeemmiin. Oli tuossakin järkytystä kylliksi. 19.45 oli siis syntymäaika.
Oli siinä ihmettelemistä, kun neiti saatiin, kun olin ollu pojasta niin varma. Ihana yllätys.
Vauvalla oli kaikki heti hyvin. Mulla alkoi hetkenpäästä hillitön verenvuoto. Että onneksi ei tosiaan oltu missään risteyksessä Turun keskustassa. No se saatiin parin tunnin jälkeen loppumaan niin, että ei tarvinnu lähtee kaavintaan. Muuta ongelmaa se ei tuolla hetkellä tuottanut mulle, kuin sen että ei saanu syödä nukutusuhan takia. ja nälkä oli aivan älytön. No onneksi nesteytys auttoi siihen hiukan.
Tuntui ihan unelta koko juttu, kävi vielä niin että kätilöksi sattui vanha tuttu, ainut kätilö kenet tyksistä tunnen. Hyvin pääsi hänkin tuohon pikasynnytyksen vauhtiin mukaan. Hänen vuoro loppui klo21. Jouduin vielä toistakin kätilöä pyytää nipistää mua ettei toi vaan ollu unta koko juttu.
Turha varmaan mainita, että mitään kivunlievitystä ei ollu. Enkä kokenu tarvitsevanikaan. Tosin olis varmaan ollu ihan kiva kävellä ym se avautumisvaihe ja rentoutua. Siis jos olis tiennyt et ollaan noin pitkällä. Istumasta autosta (45min) suoraan ponnistamaan oli aika mielenkiintoinen kokemus.
Olihan mulla ekakin synnytys aikanaan helppo ja nopea. Ja meidän suvussa on muillakin menny tähän tyyliin. Mut nyt tietää sitten, että jos vielä joskus...niin ei ehkä kannata jäädä kotiin kovin pitkäksi aikaa ihmettelemään. Onneksi ei menny vedet olis kuulemma tullu niiden mukana...
Että sellainen syntymä meidän Lahjalla.
Kohtapa se varmaan tuolta herää. Ei oo vielä aloittanu mitään suurempia itkuja syö ja nukkuu...
Nähdään sitten tuolla mammapuolella.
edelleenkin tsemppiä kovasti kaikille teille Tuuti, Lumikide, Prinsessat, Candelafi, Pikkukeiju, Iza ja Sailori sekä Barbamama ja Eetujaellu. Ja muut toivottavasti en unohtanu ketään...
Paik ja Lahjatar 6päivää
ainakin hetken aikaa. Vauva nukkuu tyytyväisenä ulkona ainakin vielä.
Arki on lähtenyt rullaamaan, ei ehkä kovin hyvin mutta päivä kerrallaan. Imetys ei oikein lähde sujumaan, rinnat koko ajan kipeinä ja nännit rikki. Välillä valvoskellaan 12h putkeen ja välillä sitten taas ei, tänään on se ei, eilen oli toisinpäin. Välillä mennään lypsetyl maidol ja korvikkeil ja mahdollisimman usein rinnalla.
Pientä masennuksen poikasta on ilmassa. Lähinnä koen epäonnistuneeni niin monessa asiassa; synnytyksessä, imetyksessä, omassa jaksamisessa..
Synnytyksestä en jaksa sen kummemmin vieläkään kertoa. 18pvä aamulla lorahti ilmeisesti vähän lapsivettä sänkyyn ja siitä alkoi supistukset. Aikas mojovina heti. Illalla viiden jälkeen ne muuttui 10min välein tuleviksi ja olivat kipeitä ja kestivät vähän vajaa puoleen yöhön. Ja siitä muuttuivat sitten 5min välein oleviksi jolloinka musta ei ollut muuhun kuin huutamaan ja itkemään ja mies sitten väkisin vei minut sairaalaan. En itse olisi suostunut vielä lähtemään, tyhmä minä..
Sairaalassa sitten ensin ilokaasua, josta ei ollu mitään apua. Sitten epiduraali, josta ei sitten ollut mitään hyötyä. Hommat vaan pitkittyi ja pitkittyi ja lopulta olin ja jäin auki vain 5,5cm. Tätä ennen olin saanut toooosi paljon lääkkeitä ja mitkään ei auttanut. Huusin vain kivusta koko ajan. Muutamat nitrot tuli saatua, kun supistuksia tuli kahdeksankin putkeen ja mikään lääke ei auttanut ja aloin hyperventiloimaan jne..
Lopulta kun synnytys ei edistynyt vaikka oli tipat ja kalvot puhkaistu jne, päätettiinkin minut leikata.
Niin tähän väliin voisi mainita, että henkilökuntakaan ollut mukavaa synnytyspuolella.. Ja kertoivat leikkauksestakin sitten kun mies ei ollut paikalla vaan olin ihan yksin. Onneksi mies tuli pian, oli syömässä juuri silloin..
Sitten mentiin leikkaukseen ja muksua meinattu saada sielläkään ulos. Joutuivat runnomaan kolmeen pekkaan sen, oli jaloista jumissa jotenkin ja huvittavinta on että tästä ei ole mainintaa missään synnytyspapereissa! Runnominen teki minulle huonon olon ja oksensin siellä sitten.
Plus anestesialääkäri otti edellisen lääkärin laittaman epiduraalin pois kun hänen mielestään se oli liian alhaalla. Ja tämä sitten pisti mua ainakin 16 kertaa (jäljet löytyy selästä vieläkin) ja ei saanut enää uutta laitettua ja näin ollen mentiin ilman epiduraalia..
Sitten heräämöön ja oltiin ihan "jäässä". Ja parin tunnin päästä sitten vuodeosastolle, jossa oli sitten ihana henkilökunta onneksi. Ja kun minulla ei ollut enää epiduraalikatetria niin sitten pisteltiin ja tiputettiin ja syötettiin lääkkeitä...
Njoo.. Tyttö tuli, terve onneksi. Ja hyvin rakas <3. Ristiäiset olisi 23.5 lauantaina. Tänään hakasten poisto ja huomenna ensimmäinen neuvola.
Ja nyt tyttö heräsi. Pitää mennä kokeilee kestääkö rinnat imetystä nyt.
Tsemppiä kaikille jotka vielä odottavat nyyttiä <3.
Verticia ja tyttö pian 9vrk
Jaa että vähänkö myöhässä? Pikkuinen poikamme syntyi 5.4. Pituutta 51 cm ja painoa 4005g. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja esikoinen on todella ylpeä isoveli. Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille ja suppareita vielä kärvisteleville!
Mä en taida juuri koneelle keritä joten toivottelen kaikille ihanaista vauva-arkea ja lämmintä kesää!!
Colatoffee ja "Pikkukakkonen" nyt jo 3 vkoa ja 2 päivää
Onnea Paaru ja Mia56! Kiva että Paarulle sektiosta jäi hyvät fiilikset ja kaikki meni hyvin!
Täällä tuntuu siltä että maha ois kokoajan yhtä harjotussupparia, kokoajan vaan kova ku mikä ja satunaisesti vihloo. Tiedä sitten että oisko jotain enteilevää.. mutta onhan noita harjoitussuppareita ollut moooonta viikkoa jo säännöllisesti :-)
Kenelläs se nyt olikaan lapsi kuumeessa, pää pehmonen - mutta toivotaan sinne pikaista paranemista ennen kun sulla tulee lähtö.
Hullua että huomenna on SE päivä mitä on tässä odottanut 9kk ihan hulluna :) Jotenkin nämä viime viikot on mennyt aika nopsaan vaikka välillä on tehnyt mieli luovuttaa! Toivotaan nyt vaan ettei menis paljoa yli..
Mutta, muksaa tiistaita kaikille!
Kutsuin illaksi vieraitakin jos vaikka se houkuttelis vauvan pihalle kun on plänejä:D
t.iza 39+6
Onnittelut uusille vauvautuneille! Ja jaksamisia viime metreille kaikille muille!
Mukavaa, että Verticia jaksoit piipahtaa linjoilla, suloinen on varmasti vauva, koita jaksella myös nauttia!
Paik, johtuiko tuo sun verenvuoto siitä että kohtu ei supistunut kunnolla? vai sanoivatko mitään syytä? Mullahan meni se 4 litraa tuon supistumattomuuden vuoksi, mutta nyt kun sain loppulausuman sairaalasta niin syyksi epäiltiin kuitenkin raskausaikana ilmestynyttä myoomaa. Sen puitteissa kontrollikäynti sairaalalla syyskuussa.
Meillä oli ristiäiset lauantaina ja mukavasti meni juhlat. Nopeasti tämä aika menee, vauvakin on jo 5 viikkoa tänään.
Aurinkoista vapun aikaa kaikille!
Aaku ja Aatu
Onneksi täällä ei ole nyt silmät ristissä haahuileva haamu! ;)
Eli aamuyöstä sain vielä unta, kun nuo suppailut loppui 5-6 aikaan! Ja kuopuksen sain päikkäreille laitettua (esikoisella päiväkotipäivä), niin itekin taisin vähän torkahtaa! :) Eli melko ok on olo. Tosiaan päiväsaikaan ei juuri suppaile, ehkä pari hassua vatsan kovettumista ja se siinä, mutta parina viime yönä niitä onkin tullut urakalla! Jospa ens yönä ois lähtö! :) Jospa vaikka kolmas yö toden sanoo! :)
...vappuna ei tääkään haluaisi synnyttää! Ois vaikeempi saada lapsille hoitajaa synnytyksen ajaksi, kumminkaan kun kukaan ei malta olla sitä skumppaa nauttimatta, ja ei viiti lapsia jättää juoneiden huomaan... eli tänään tai huomenna kiitos tai sitten viikonloppuna! :)
Ihme ällötystä on ollut parit viime päivät! Tuntuu että ois syöny jotain vanhaa ruokaa... Ehkä se on tätä loppumetrien vaivaa, on nimittäin vähän samanlaista ollut edellistenkin synnytysten kohdalla, että tulee vähän paha olo näinä vikoina päivinä.
Ja colatoffeelle onnea vauvasta!!
Ja Verticialle hirmusti tsemppejä ja jaksuja kotiin vauvan kanssa! Ootko muuten testannut "Lansinoh" -nimistä rasvaa nänneihin?? Se auttaa hyvin! Mun mielestä parempaa kuin Bepanthen!! Mulla kans molempien lasten kanssa heti imetyksen ekoina päivinä mennyt iho rikki ja imetys on sattunut aina paljon! Oon vaan sitkeenä sissinä imettänyt enkä kätilöiden suositusten mukaan ottanut rintakumia käyttöön. Ei siinä onneksi kauaa mee, kun iho menee kuntoon!!
Vielä vähän pötköttämään ennen kuin poitsu herää päikkäreiltä! Supparituulia puhaltelen täältä kaikille!
PikkuKeiju, 39+6
Kiitos pikkukeiju vinkistä. Täytyy käydä apteekista kyselemässä tuollaista voidetta, sieltä sitä varmaankin saa. Ei ole kiva ku hirvittää alkaa imettämään ku aina vaan ajattelee sitä kipua mikä tulee :(
Verticia
Onnea Colatoffeelle poikavauvasta!
Ja kiitos Paik synnytyskertomuksesta, olipas kyllä nopeaa toimintaa, hui! Onneks ehditte kuitenkin sairaalaan ja kaikki meni hyvin!
Verticialle tsemppiä vauva-arkeen! Kyllä se tissikipu onneks yleensä muutamassa päivässä menee ohi tai ainakin muuttuu siedettäväks.
Neuvolassa ei tosiaan taas kummenpia. Pissa, verenpaine ok, painoa tullut viime viikosta 200g. Vauva on nyt niin alhaalla kuin voi ja on kiinnittynyt (.. ja pää edelleen alaspäin!). Fundusmitta oli viime viikosta kasvanut 1cm eli oli nyt 35. Nyt sitten vaan odotellaan... Ens tiistaina seuraava aika, toivottavasti jää käyttämättä, mutta epäilen kyllä kovasti...
Mulla on joku ihme energiakohtaus vaivannut 2 päivää. Mä oon tehnyt tuolla pihahommia kuin hullu eikä tunnu missään. Äsken leikkasin kaikki vadelmapensaat ja haravoin yli tunnin :) No, täytyy nyt vaan tehdä kun tuntuu vielä hyvältä, huomenna voi taas olla jo ihan erilaiset olot.
Nyt ruuanlaittoon!
Lumikide
Eli Ainulla on nykyään vastaavaa voidetta myynnissä ja sitä saa ihan isoista ruokakaupoistakin (ainakin meillä löytyy Prismasta). Semmonen keltainen pieni tuubi, nimeä en nyt valitettavasti muista.... Toimii mielestäni aivan yhtä hyvin,saattaa vaan olla halvempaa kuin Lansinoh.
Ja tosiaan nännit saattaa olla pitkäänkin kipeät... Kannattaa kiinnittää huomiota vauvan imuotteeseen, sekin meinaan voi aiheuttaa kipua.
Jaksamisia vielä omaansa odottaville ja onnea nyytin saaneille!!!
maaly ja poika 4vko
1.4 Amelia tyks
2.4 Omenaunelma jorvi
4.4 hunaja kättäri
5.4 Hanica NKL?
6.4 Silmu OYS
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Prinsessanäiti TYKS
11.4 Lexington SAKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Heli1975 ?
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
24.4 Aurora SATKS
24.4 Tuulikello Seks
24.4. Barbamama, Hyvinkää
24.4 Hipsu81, VKS
26.4 Mirulii KOKS
28.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 PikkuKeiju KOS
29.4 Nasu89 Kaks
29.4 Ullika K-s
29.4 Prinsessat2 EKKS
30.4 Eetujaellu Porvoo
1.5 jbaby
1.5 Sikkura
SYNTYNEET:
TYTTÖJÄ: 20
POIKIA: 21
18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm
23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm
24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm
24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm
27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm
28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm
29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm
30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm
30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm
30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm
31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm
31.3.2009 (39+5) Maaly, POIKA, 4315g, 51cm
1.4.2009 (39+1) Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm
2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm
2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm
4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm
4.4.2009 (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm
4.4.2009 (40+0) Hentsu86, TYTTÖ, 3070gr, 48 cm
4.4.2009 (40+3) Magda 83, TYTTÖ, 3410 g, 50 cm
5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm
5.4.2009 (40+2) Colatoffee, POIKA, 4005g, 51 cm
9.4.2009 (40+3) Kristiina75 POIKA 3610g 52cm
8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm
8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm
9.4.2009 (40+3) Adelia, TYTTÖ, 4252 g, 51 cm
10.4.2009 (37+2) Santra79, POIKA, 2860g, 49 cm
10.4.2009 (40+0) Pö, TYTTÖ, 3140g, 49cm
11.4.2009 (41+0)Toukka80, POIKA, 2745g, 54 cm
13.4.2009 (40+5) Tirppana2, POIKA, 3630g, 52cm
14.4.2009 (41+1) Mikumamma, POIKA, 3770g, 51cm
14.4.2009 (41+0) Satuilija, TYTTÖ, 4145g, 53cm
14.4.2009 (41+6) Amena, TYTTÖ, 3800 g ja 50 cm
15.4.2009 (41+0) Kolmonen3, POIKA, 3600g, 52cm
15.4.2009 (39+3) Mirru, POIKA, 3150g, 50cm
17.4.2009 (40+5) Shinon, POIKA, 3745g, 52 cm
19.4.2009 (40+2) Verticia, TYTTÖ, 3960g, 53cm
20.4.2009 (40+2) Mine82, TYTTÖ, 3640g, 52cm
22.4.2009 (41+0) Paik, TYTTÖ, 3620g, 50cm
23.4.2009 (40+2) Miia56, POIKA, 4480g, 55 cm
24.4.2009 (41+6) Paaru, TYTTÖ, 3620g, 50cm
Onnea myös Colatoffeelle vauvasta! ja kiitokset Paikille synnytystarinasta.
Verticialle jaksamista arkeen - kiva kuitenkin että olette kotona ja tyttö voi hyvin :)
Tänään onkin meikällä ja aika monella muulla se maaginen 40+0 päivä mitä on kytätty kalenterista toooosi kauan. Eipä taida kuitenkaan olla ihan täsmällinen tää vauva ainakaan:)
Saa nähä tulisko vaikka vappuaattona tai vappupäivänä!
Muksaa keskiviikkoa!
t.iza 40+0
Mut eipä taida tämä päivä olla en erikoisempi kuin muutkaan. Nyt voi ehkä kuitenkin ajatella että kaksi viikkoa ja vauva on sylissä vai pitäiskö edelleen varautua reiluun kahteen viikkoon jos ei sitten käynnistys ei heti tuota tulosta ;)
Olo on toisaalta hyvä toisaalta huono. Yölliset vessareissut alkavat väsyttää. Harjotussupistukset tekee olon ikäväksi ja lisäksi tuo katupöly tekee tukkoisen olon. Eilen jo jonkin verran oli vihlontaa ja alavatsaa pakotti mutta kyllä se aika iso pettymys oli kun ei mitään tapahdukaan. Turvottaa, jalat, kädet ja naama kamalan näköset. Tosi turpea olo! Plaah!
Neuvolaan pitäis lähteä ja ens viikolle laittaa ainakin vielä ajan.
Hassua muuten ettei vauva laskeudu. Kun supistaa tulee kohtu melkein kylkiluun päälle tai en tiedä voiko se siihen päälle tulla mutta siltä tuntuu. Välillä maha sitten roikkuu alhaalla. Eli ei taida olla kiinnittynyt vielä.
Syön ihan kamalasti. Ihan kuin vielä olisi jotenkin lupa syödä kaikkea hyvää ja sitten ei enää synnytyksen jälkeen saa ;)
Kuka meistä 29. päivistä lähtee ensin? Jännää...
40+0
Huomenta!
Juu, nyt se sitten tuli, meinaan tuo päivä! Mutta eipä taida täältäkään kovin täsmällistä vauvaa löytyä :( Yö meni taas aika perinteisesti, valvoin 2,5h ja nousin 7.00. Suppareita ei tullut eilen koko päivänä eikä siis yölläkään. Synnytys pyörii mielessä aina öisin ja ekaa kertaa aloin panikoimaan, että jos tää ei lähdekään itsestään käyntiin vaan menee sen 2 viikkoa yli ja sit käynnistetään.... Ääh, on tää jotenkin hirmu turhauttavaa ja ihan turhaan käytän energiaa tuon pohtimiseen. Vauvoilla kun on ihan omat aikataulut kullakin.
Mä mietin kans prinsessat tuota samaa, et kuka meistä lähtee ensin! Viikonloppuna olis ihan kiva synnyttää, voi kun miehen tuntemukset pitäis nyt paikkaansa :)
Poika alkaa onneks jo tervehtymään ja tänään päästään päivälläkin jo vähän ulos. Huomenna saan viettää "omaa vapaapäivää", kun poitsulla on tarhapäivä.
Mukavaa päivää kaikille!
Lumikide ja Emmi 40+0!!!
Aloitan itsekkäästi omalla navalla ja masulla. Kävin eilen neuvolassa. Kaikki arvot olivat taas hyviä, eli ei mitään uutta sen puoleen. Hassua oli, että lopuksi neuvolan täti sanoi kiitos ja hei, tämä oli sitten viimeinen käynti. Ensi kerralla tapaamme vauvan kanssa.
Kaikki jatko hoidetaan siis suoraan NKL:n kanssa, jonne varasin ajan yliaikaiskontrolliin ja se olisi huomenna. Jännää. Mikäli synnytys joudutaan käynnistämään, niin voisin kyllä odotella vielä maanantaille, jolloin minulla olisi viikkoja 42+1, mutta katsotaan mitä NKL:llä sanotaan huomenna. Viimeistään viikon kuluttua saanen bebeni. Siskon häät ovat sitten 9.5.2009, joten olisi kiva, että tämä masussa viihtyvä vauvani olisi syntynyt edes muutama päivä ennen sitä. 4:v:ni muuten ilmoitti muuttavansa masuun, vauvan tultua sieltä ulos.
prinsessa2, iza, lumikide ja sailori ja muut mahdolliset tervetuloa mukaan +40 klubiin.
PikkuKeiju, kuulostaa että sun h-hetki on tosi lähellä. Yritä saada levättyä kun voit.
Hurjaa, että esim. Aakun vauva on jo 5 viikkoa vanha. Ja me vaan edelleen odotellaan.
Paik, sun synnytys kuulostaa upealta. Voiko tuollaisia oikeasti olla? Sait vaan olla kotona ja kun menit sairaalaan niin vauva syntyi. Vau. Olen kade sukunne geeneistä.
Verticia, olen pahoillani ikävistä kokemuksistasi ja että kaikki ei mennyt suunnitellusti. Se ei kuitenkaan tee sinusta yhtään sen huonompaa synnyttäjää, äitiä tai imettäjää. Ethän olisi itse voinut tehdä mitään toisin synnytyksessä. Tärkeintä on kuitenkin, että sait terveen vauvan.
Äidinrooli on paitsi iloja niin jatkuvaa opettelua ja riittämättömyyden tunnetta. Ainakin omat 4v:ni ja 6v:ni haastavat minua joka päivä ja koen edelleen vaihtelevasti että osaan olla hyvä äiti tai sitten kun pinna palaa niin ajattelen että olenkohan sittenkään ja mietin, että joku muu olisi suoriutunut tilanteesta sujuvammin. Ja tämä on tyypillistä juuri meille äideille, miehet sen sijaan vaan porskuttavat eteenpäin, eivätkä turhia mieti.
Imetyskivuista ja imetyksestä. Mulla auttoi parhaiten tuo rintasuojus. Rasva korjaa ärtynyttä ihoa, mutta suojus estää sitä hajoamasta lisää. Nännit vahvistuvat kyllä.
Kokemukseni mukaan monilla äideistä on epävarmuuksia siitä miten paljon heidän vauvansa imee: imeekö vauva riittävästi, liikaa, liian usein yms. Uskon, että jokaisella on se oma tapansa suoriutua tästä ja että se kyllä löytyy kun kuuntelee itseään ja omaa vauvaansa. Ja onko se oma tapa sitten osittais-vai täysimetys niin sillä ei ole niin väliä. Tärkeintä on löytää jonkinlainen tasapaino ja mielenrauha ja hyväksyä, että omalla kohdalla tämä menee näin.
Aurinkoista kevätpäivää!
edelleen paisuva candelafi 41+3
colatoffee, tuhannesti onnea vauvasta!
T.candelafi
Onnea Paaru ja Miia56. Hienoa, että keisarinleikkaus meni hyvin Paaru. Päivän varoitusaika on kieltämättä lyhyt, mutta ehkä edes vähän lohduttaa että toimenpide tehtiin vauvasi parhaaksi ja sait mukaasi terveen ja ihanan pikku prinsessan. Todella ihania ja liikuttavia nuo miehesi kokemukset. Ne ovat varmasti hänelle tosi arvokkaita.
Miia56 vauvasi oli sitten aika iso. Itse epäilen saavani samanlaisen kun edelliset tosiaan painoivat sen 4,3kg:tä ja olen taas yliajalla. Mullakaan painoarviot eivät ole koskaan pitäneet paikkaansa. Jokaisesta vauvasta on tähän mennessä sanottu " ei se ainakaan mikään kovin iso ainakaan ole". Joopa joo. No elän mielelläni epätietoisuudessa nyt ennen synnytystä, ettei vauvan koosta tule turhaa stressiä, vaikka kyllä se kieltämättä välillä käy mielessä.
iza80 ahaa listaa pitää siis lukea noin. Minä vain laskin kummallakin listoilla olevat yhteen. Hyvä juttu, sitten meitä odottajia näyttäisi olevan synnyttäneitä enemmän. Todellinen tilanne on kuitenkin varmaan tässä vaiheessa aika 50-50.
Lumikide, kiitokset tsemppauksesta. Sitä kyllä tarvitaan kun päivät vaan kuluvat. Mullakin kyllä on havaittavissa lisääntyvässä määrin pientä polttelua alavatsassa, mutta eivät nämä kyllä vielä ole mitään synnytyssupistuksia.
Seuraava jännitysmomentti on tuo vappu, eli voisiko vauva mitenkään pliis syntyä ennen vappua vai aikooko se kenties tulla maailmaan kun koko muu Suomi on shampanjahöyryissä. Tosin alan jo itsekin odottamaan, että pääsisinkö sittenkin naapurin grillipartyihin sen sijaan, että olen synnyttämässä. Shampanja maistuisi kyllä paremmalta synnytysmaratonin jälkeen.
Tänään on taas neuvola. Sanovat varmaan taas kaikki samat asiat, eli valtakunnassa kaikki hyvin. Parasta on, että saanen sentään tänään luvan varata ajan yliaikaiskontrolliin.
candelafi 41+2 ja ah niin kypsänä