Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET 2005 !!!

27.04.2009 |

Löytyykö täältä vielä joku jonka kanssa kuulumisia vaihtelisi? :)

t. K@tju

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truuttapa täällä tuli piiiitkästä aikaa kurkkimaan, ja voi hitsi kun kiva, että löytyi vielä "vanhoja tuttuja" kuulumisiaan kertomasta, vaikkakin pari kuukautta näistäkin viesteistä on jo aikaa..

Pikaseen meitin kuulumiset; Milon kanssa edelleen kotihommissa, ja teen töitä vain iltaisin ja viikonloppuisin. Milo sitten pari kertaa viikossa ollut kerhossa(tai eskarissa, kuten itse asian ilmaisee)ja hurjan hyvin viihtynyt..Tarvitsisi varmaankin aktiivisempaakin kerhoilua, mutta kun äitee on niin laiska ja huono, ettei raaski lastaan raahata useampaan paikkaan:).

Pituus-ja painotiedot ovat jostain lokakuulta, joten ei mitään arvailuakaan, kuinka paljon painaa..Pituus lienee siinä hilpan yli metrin, ja hoikka poika muuten..Kengän koko n.26. Juttua jätkällä riittää, huumorintajua myös ja on kokolailla valloittva persoona, tosin osaa kyllä olla äärimmäisen rasittavakin.

Kuinkas on kesä sujunut? Meillä oltu aikas paljon kotosalla, tosin viikko oltiin möksällä, ja sitten tehty pikku-retkiä lähistölle, kuten esim.Flamingon kylpylässä kävästiin, ja minigolfaamassa oltu yms.pientä.

Meidän lapsista vanhin muutti alkuvuodesta avoliittoon, ja pääsi nyt ylioppilaaksi ja maanantaina armeija kutsuu "mun ekaa vauvaa". Välillä iskee kauhia vauvakuume, mutta sen olen yrittänyt viisaasti haudata ja odotella mummokuumetta sen sijaan. Mitenkäs teidän nuorempien vauva-haaveet? Jokos Katjulla alkanut kuume nostaa päätään, kun ovat pojatkin jo noin iäkkäitä, heh? Mites Silja, vaihdoitteko asuntoa sitten, kun aikanaan sitä pähkäilit? Ja onkos Eetulle, Nasu, tulossa pienempää sisarusta??? Onkohan Romi kuulolla lainkaan enää??

Näin kun tänne tuli eksyttyä, niin toivon kovasti, että joku muukin tänne taasen eksyisija saisimme vaihdella ajatuksia ja kuulumisia aina silloin tällöin...

Kaikille lokamaatuskoille aivan upeaa kesää ja kaikkea ihanaa elämäänne:O).

Terkuin Truutta

Vierailija
2/9 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutui vaihtamaan nimimerkkiä kun en muistanut salasanaa enään, sen verran aikaa kun viimeksi täällä käynyt.

Eli meidän kuulumisia...olin pojun kanssa kotona siihen asti kun täytti 3v. Viime syksynä aloitti tarhan ja minä menin töihin, tosin vain puoleksi vuodeksi sillä nyt meillä on pikkuveli joka on 4,5 kk.

Lokapoikamme on energiaa täynnä ja varsinainen pakkaus...huh. Varsinkin tämä kesä on tahtojen taistelua ym. Mutta osaa toki olla ihanakin! On nyt kesän kotona tarhasta. Tykkää kovasti olla siellä ja ollaan tyytyväisiä tarhaan.

Pituutta kaverilla on 104 cm ja vaatteissa mennään 104/110 riippuen merkistä. Kengät taitaa olla 28.

Me ollaan tää kesä reissattu Suomea ristiin rastiin. Miehellä alkoi juuri toinen setti lomaa ja kotimaassa menee tämäkin osuus. Syksyllä sitten rantalomalle.

Nämä tällaiset pikaiset kuulumiset, pojat kipeinä joten vähän väliä joku köhii ja tarvii mammaa.

Mukavaa oli lukea kuulumisia ja hauskaa kesän jatkoa!

P.S Minä siis entinen Romi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa ollaan tässä lomailtu ja oltu mökillä viikko, käyty muumimaailmassa ( Eetu ei ollut hirveen innoissaan), särkiksessä yms.

Trudelle: Ei olla toista ees suunniteltu, tuli yks vaikee asia lähipirissä ja sekin on osaltaan laittanut miettimään, mutta eihän sitä koskaan tiedä! =)

Romi: Kiva kuulla sustakin =)

T. Nasu ja Eetu

Vierailija
4/9 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva huomata, että oli taasen vanhoja tuttuja löytänyt pinon :)

Mekin ollaan keretty hieman viettää kesää töiden ohella. Pojat ovat nyt 5 viikkoa lomalla päiväkodista, mies on kesälomalla ja minä painan duunia :) Mutta on miulla 9 päivän loma tiedossa tuossa viikon kuluttua :) Mutta siis tykkimäessä ollaan käyty ja vähän keretty mökkeillä. Rantsussa ollaan keretty kertaalleen käydä.

Reilun viikon päästä sitten mökkeillään pari päivää ja käydään sukuloimassa yhden yön yli ja samalla reissulla käydään korkeasaaressa.

Vauvakuumeesta... no ei kyllä ole sellaista :)

Kävin tänään katsomassa ystävän reilun viikon ikäistä pikkuista tyttöä ja olihan se aivan ihana... mutta ei meille ainakaan lähi vuosina ole suunnitteilla vauvaa. Sain tässä kummipojankin, jolla ikää nyt 2kk ja lainailen sitten kummipoikaa jos vauvakuumetta alkaa iskemään ;) Jotenkin sitä haluaa nauttia tästä vaiheesta kun ekaa kertaa melkein 6 vuoteen on päästy eroon vaipoista ja alkaa pojat jo pikkuhiljaa muuttua omatoimisemmiksi ja "helpommiksi" (huom. uhmaa ei lasketa! :) ).

Mutta aika näyttää sitten iskeekö se vauva kuume vielä joskus...

Mutta nyt tarttee lähteä nukkumaan, se on taas huomena työpäivä.

-Katja ja pojat (melkein 6v. 3v9kk tasan ja 2v4kk)

Vierailija
5/9 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää vanhaa nimimerkkiä, taisi olla lokaäiti-05 ennen.

Poika on pieni (92cm vaatteet käy) mutta reipas ja erittäin puhelias, sanavalmis ja laulutaitoinen.

Vierailija
6/9 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Olen meinannu monesti laittaa alotusta mutta aina se on vaan jääny. Kiva että joku huhuilee :)

Meillä Jesse on alottanut päiväkoti uran tammikuussa ja alku oli aika rankkaa ja yöllä huudettiin ja karjuttiin, korvatulehduksien kanssa ollaan tapeltu ja nyt jännällä eletään, onkohan taas tulossa :( Pikkusiskolla alkoi tarhaura paremmin siis viihtyi paremmin siellä mutta myös hän taistelee korvatulehduksien kanssa ja vielä enemmän. Tuntuu että parin viikon välein on jompikumpi kipeenä.

Meillä Jesse käy puheterapialla tai oikeestaan vielä vaan tarkkailussa (silloin tällöin), puhuu paljon ja ihan mielestäni selvästi (vaikka en kyllä aina ihan pysy mukana hänen jutuissa) mutta suunmotoriikka on vielä kehittymätön joten suuta yritetään jumpata. Tarhassa tulee myös erityislastentarhaopettaja seuramaan Jesseä kun on kuulema ymmärryksessä vikaa. Tätä asiaa olen kovasti miettinyt ja tullut siihen tulokseen että meidän tartteis ehkä myös käydä kuulotutkimuksissa, koska usein Jesse puhuu huutamalla ja yleinen sana on myös mitä? Tarhassa taas puhuu kuiskaamalla, johtuen varmaan siitä että ujostelee siellä. Noista monista korvatulehduksista tuli vaan mieleen että jos Jessellä on joku liimakorva joka on mulle kyllä aika outo ilmiö mutta ymmärtääkseni aiheuttaa kuulon alentumista.

Itselläni myös alkoi työt ja nyt jännällä odotan jatkoa, olen viihtynyt TOSI hyvin, olen siis päiväkodissa ja on todella ihana päästä omasta arjesta hetkeks pois ja sitten on vielä ihanampaa hakea omat lapset kotiin. Vaikka sitä mieltä kyllä on viime aikoina näytetty, siis nuorempi neiti antaa kuulua kyllä kun kotiin päästään, suuttuu / loukkaantuu tosi helposti jostain ja sitten itkee ja raivoo mun sylissä.

Välillä niin rankkaa on ollut ja väsymys painaa mutta hetkeäkään en vaihtais ja pakko myöntää, pikkusen vauvakuumettakin pukkaa ;)

T.Silja ja Jesse

Vierailija
7/9 |
04.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä meidän perheen kuulumisia sitten vähäsen kertoilisi...

Aloitin työt vuoden vaihteessa ja pojat aloittivat päiväkotiuransa vuoropäiväkodissa. Alku oli vähän takkuista nuorimmalle, mutta nyt viihtyyvät siellä todella hyvin!

Aloitin siis uudessa työpaikassa ja alku oli itsellekin vähän rankkaa vaikkakin tosi ihanaa. Paljon on opittu uutta ja nyt alkaa olla jo vähän ruutinimpaa tämä työ ja päiväkoti rumba :) Varmaan osakseen vaikeutti tuota alkua epäsäännölliset hoitoajat, kun toisinaan oltiin illalla hoidossa ja toisinaan aamulla vein pojat päiväkotiin jo 5.30

Ollaan tässä työn ohella tehty remonttiakin ja saadaan yksi makuhuone lisää. Esikoiselle siis tulee oma huone ja rakennettiin myös rappukäytävään parvi. Että tekemisen puutetta ei ole tänä vuonna ollut sitten yhtään! :)

Ollaan kestetty aika terveenäkin, yksi vatsatauti oli heti tammikuussa koko perheellä ja nyt tässä taannoin oli nuhaa ja kuumetta kahdella nuorimmalla. Meni onneksi se pöpö nopeasti ohi.

Nyt sitten seuraillaan nuorimman silmiä, kun saatiin tipat silmätulehdukseen vaan alkaa vaikuttaa että olisiko se sittenkin allergiaa... ei nuo tipat sitä rähmimistä kokonaan lopeta ja ei se ole edes tarttunut toisiin veljeksiin.

Nyt sitten vähän kysymyksiä, minkäs kokoisia teidän lokakuiset ovat? Meidän Timi on vielä karvaa alle 100cm ja painaa n. 15kg

on meidän lapsista se kaikista lyhyin... pikkuvaikkansa oli maaliskuussa 2v neuvolassa 93,5cm pituinen :) että kovaa vautia alkaa kiriä isoveikan mittoja :)

mutta nyt seuraamaan suomen peliä ja kohta nukkumaan. se on taas huomena työpäivä.

t. K@tju ja pojat (5v9kk, 3½v ja 2v2kk)

Vierailija
8/9 |
05.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sairasteltu erittäin paljon, aina. Vatsataudit kaikki, poika aloitti päiväkodin himppua vaille 2v. Eka talvi ja tämä talvi pelkkää sairastelua, sama aiemmin, ja onkin leppä-, koivu- ja kissa-allergia vielä, maitoallergia on väistynyt.

Asuntokin on vaihtunut isommaksi, ja puutarhaa ja pihaa kiva laittaa. Lapsilla on sama huone yhä. Eivätkä saakaan omia huoneita, vaikka tilaa olisi, he viihtyvät paremmin nukkumassa yhdessä, kun ovat aina olleetkin samassa huoneessa. Ehkä sitten omat huoneet vasta, kun isompi menee kouluun.

Isompihan 5,5v on lievästi erityislapsi, eli on myös hieman lapsekkaampi mikä tasoittaa ikäeroa tähän lokakuiseemme 3,5v.

Pyöräilyä opetellaan molempien lasten kanssa samalla tasolla. Keinusta ei poika välitä, mutta hiekkaleikit ja mm. leipominen ja majan rakennus on hauskaa.

Legot ja junat myös kiinnostaa, ja nyt hiljattain oppi piirtämään ymmärrettäviä kuvia.

Erityisesti kiinnostaa tuo soittaminen, pianolla sävelien tapailu, ja laulaminen on verissä. Vesileikit myös on kivoja, ja uiminen, ei tosin osaa uida ilman kellukkeita.

Roolileikit on kova juttu. Kirjaimia yrittää opetella isosiskon opetuksella, ja laskea osaa varmana jo sataan, kun leikkivät aina piiloleikkiä isosiskonsa kanssa ja pitää laskea... Kova tuho ja tutkimisvimma vaan vaivaa poikaa... ja uhma on kova.

Vierailija
9/9 |
09.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varsinainen metriheikki kasvanut Eetusta. Syntyessään oli 2830g ja 49cm. Nyt 3,5v ja pituutta 105cm, painoa 18kg ja jalan koko 29!!!

Meille kuuluu ihan hyvää, mitä nyt Eetu kokoajan pienessä lenssussa mutta sitä taitaa olla aika monella ollut tää alkuvuosi.

Eetullahan putkitettiin korvat 1,5v sitten ja tammikuussa putket otettiin pois. Korvatulehdukset on onneks menneen talven lumia. Nyt ei joka nuhan yhteydessä oo korvatulehdusta.

Meillä ollaan kanssa kovia laulamaan, piirtämään ja laskemaan. Vetelee tonne 20 sujuvasti. :D

Kaiken haluaa tehdä itse, joten välillä tulee semmonen olo, että mihin mua enää tarvitaan ;) Paitsi syöttämään joutuu välillä, kun heittäytyy pikkuvauvaks! :D

T. Nasu ja Eetu