Olipas "hauskasti" kirjoitettu syntyneitä-palstalle
Avannosta nousi esiin komea lohenpoikanen. Pyrstön paino oli 3320 g ja kokonaisuus 49,5 cm. Kalaonnesta kiitollisina + vanhempien nimet+isosisko
Kommentit (32)
No, lehdet on tietty tyytyväisiä, kun on Hesarissa ilmoitus.
Aamulehdessä on nyt vasta nelisen vuotta ollut enemmän näitä syntyneet- ja kastetut -ilmoituksia. Ilmoituksen saa maksutta sellaisella kupongilla, jonka saa synnäriltä, eli lehti varsinaisesti ei mitään mittavaa etua tästä saa.
joskin tuo avanto vertaus.... tyrkyistä nousi , väkisinkin tulee mieleen hyisevänä ammottava avanto - tietenkin se sopii vuodenaikaan.
Yök, haiseva, jostain "avannosta". Yök.
En haluaisi itseäni verrattavan avantoon, enkä varsinkaan vauvaa kalaan. Hyi.
tuo _pyrstön_ paino. Häh, miten niin _pyrstön_? Eikö yleensä ilmoiteta koko vonkaleen paino eikä pelkän häntäpään? Vai onko tämä nyt jotain kalastajien slangia?
Edes etukirjainta?
Kyselee ulkosuomalainen, jolla ei ole pääsyä Suomen lehtiin...
No voi hyvänen aika! Kai nyt ihmiset saa ilmoittaa lapsensa syntymisen ihan niin kuin itse haluavat.
Mulle tuli heti mieleen, että vanhemmat on innokkaita pilkkijöitä :) Varmasti liittyy jotenkin perheen työhön tai harrastukseen.
Varmaankin tämän perheen ystävät/läheiset ymmärtävät viestin pointin.
Minulla on n. 150 facebook kaveria, mutta myös muita tuttuja ja työtuttavuuksia. Siksi ollaan kaikista lapsista Hesariin ilmoitus laitettu. Jos laittaa ilmoituksen siitä esikoisesta, niin kurja olisi jättää muista sitten ilmoittamatta ;-)
ilmotus. Mun mielestä kuvottavimpia ovat puhkikuluneet "suloinen pikkuprinsessamme näki päivänvalon" -ilmaukset, joita syntyneet-palstat on pullollaan. Ylipäänsä tyttövauvan nimittäminen joksikin perkeleen prinsessaksi viittaa lähinnä vanhempien mielikuvituksettomuuteen.
lehti on jo roskissa niin ei voi tarkistaa
Erikoinen ja persoonallinen tapa ilmoittaa lapsen syntymästä.
vaikka oiskin Lohi, niin jotensakin ontuva ja mauton tuo vertaus
Mm. "Saimme fudisjoukkueen täyteen" tai N-N Productions release...
Heti kun kukaan sanoo mitään muuta kuin sen virallisen perustekstin niin jopa av:lla ylittyy suvaitsevuuskynnys.
Ja joo ei ole oma lehmä ojassa, me ei laitettu lapsistamme syntymäilmoituksia ollenkaan. (Sekin tosin varmaan on liian radikaali teko tälle konservatiiviselle av-raadille ja siis ärsyttää yhtäläisesti.)
en oo ikinä ymmärtänyt miksi lasten syntymää pitää lehdissä "ilmotella". Ihan yhtä hölmöjä kaikki, mun mielestä siis. Ihan on itsellä ja miehellä iso suku ja laaja ystäväpiiri ja ihan on itse saatu asia "tiedotettua". No, lehdet on tietty tyytyväisiä ja joidenkin mammojen "glooria" kasvaa, kun on ihan Hesarissa ilmoitus.
hmmm... avannosta, siis mistä?
vedestä vedetty... aukosta ulos poistettu
tulee. Välillä sillin haju äidin avannossa isää harmittaa...
Ja jos näin on, niin isä tutkii lohia. En tosin voin sanoa ilman nimiä... itse en ole ilmoitusta nähnyt Heille ilmoitus sopii kuin lohi siimaan ;)