Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suursyömäristä todella pieniruokaiseksi

15.12.2008 |

Meidän neiti 10kk on ollut koko ikänsä ihan hervoton suursyömäri, kaikki on kelvannut eikä mistään ole tullut allergiaa. Kunnes kolmisen viikkoa sitten, samoihin aikoihin kun oppi konttaamaan ja nousemaan istumaan, loppui ruokahalu kuin seinään. Nyt mennään maidolla, perunaporkkanavellillä ja hedelmäsoseilla, kun ei muut mene alas ei sitten millään. Lihasoseet ja puurot, ne vanhat suosikkiruuat, ovat tämän hetken pahimpia inhokkeja. Tästä syystä painokaan ei ole noussut yhtään, asia josta luultavasti joudun kuulemaan huomenna neuvolassa...

Eli onko muilla juuri näihin aikoihin ilmennyt tällaista ruokastoppia? Milloinkohan tämä menee ohi? Tiedän kyllä ettei kukaan lapsi ole jäänyt vain maito-hedelmäsoselinjalle, mutta kun ennen neiti söi aikalailla koko ajan ja kaikkea, on tämä aika outoa.... Ja vielä kun liikkuminen on tullut mukaan kuviohin, paino on saattanut jopa laskea viime neuvolasta. 8kk neuvolassa painoa oli tasan 10kg.

Eli vinkkejä, kokemuksia yms otetaan vastaan!

Valentine ja neiti 10kk

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka valentine!

Onkos neidillä mahdollisesti hampaita tulossa? Meillä on aina silloin syömälakko, kun vähänkin ikenet kutittelevat, eli siis lähes koko ajan. =) Hedelmäsoseet menevät, mutta mikään lämmin tai vähänkään karkea ruoka ei uppoa.

Tai jos on vain joku "suvantovaihe", eikös teilläkin tyttö kasvanut aika rivakasti, jos nyt on sitten tauko...? Jos kuitenkin maito, velli ja hedelmäsose uppoavat, niin mä en huolestuisi.

Itse aina syömälakkojen aikaan terästän vellit ekstra-rypsiöljyllä sekä soijajauholla, ja hedelmäsoseet myöskin soijajauholla, jotta tyttö saa vähän enemmän ravintoaineita. Sormiruokana menee kurkku, Talk-murut, leivänpalat, mandariinilohkot.

(Meillä tosiaan syödään vain muutamia lusikallisia per ateria, jos sitäkään, ehkä kerran viikossa tyttö syö "kunnolla". On kuitenkin virkeä ja terveen oloinen, niin en ole huolestunut)

täysikuu ja neitokainen 9,5kk

Vierailija
2/3 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 10kk ja sama homma. Eipä tuo sinänsä mikään suursyömäri ole koskaan ollut, mutta ihan hyvin on ruoat aiemmin uponneet.

Nyt on jo muutaman viikon maittanut huonommin ja varsinkin viimeisin reilu viikko ollut todella onnetonta.

Pojalle on tullut toinen etuhampaista läpi ja toinen on tulossa, uskoisin että nämä vaikuttavat syömiseen. Ja meillä vaikutti ilmeisesti myös ummetus. Hassua.

Ruokailu on kauheeta temppuilua, mutta niin kauan kuin on jotain todella mielenkiintoista, niin ruokaa saa lappaa sisään. Iltapuuro on ainoa mikä menee hyvin, että onneksi edes se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että 10-12 kk iässä monilla on hankala vaihe syömisessä. Niin meilläkin. Hampaat vaikuttavat, silloin menee yleensä kylmä ruoka. Siis vaikka joku sileä lihasose jääkaappikylmänä. Samoin itse syötävät menevät. Makaroni, herneet ja pavut.

Välillä menee vain nesteet. Annan vellejä tai sitten itse tehtyjä vellejä. Tänään sekoitin porkkana-riisi-linssisosetta korvikkeeseen ja annoin tuttipullosta. Sitä suostui syömään.

Kyllähän sitä pelkällä äidinmaidollakin 11 kk vauva elää, mutta yritän nyt että olisi jotain makujakin.

Ja nämä menevät vaiheittain. Eilen söi erittäin hyvin, tänään tosiaan aamiainen ja lounas vain käytännössä vain nesteitä.

Ruoka-aikojen pitää olla tarkat. Ei jotenkin osaa syödä kuin niinä aikoina. Mutta ei se lapsi mun mielestä erityisesti kitise ruoka-aikojen välillä vaikka oliskin syönyt tosi vähän. Meillä ei ole enää yöimetyksiäkään. Illalla on tosin saatava jotain muutakin kuin vellliä menemään.

Tuon ummetuksen ymmärtää hyvin. Eihän sitä itsekään söisi oikein mitään jos on kovin ummessa.