Joulupuuhaa taaperolle pk-seudulla
On sen verran "harvinainen" joulu tulossa, että kaipaisin apuja pk-seutulaisilta.. Nimittäin kaikki joulut olen käytännössä viettänyt jossain muualla Suomessa tai ulkomailla ja nyt kun esikoinen on vajaa 2v olisi kiva keksiä jotain mukavaa puuhasteltavava esim. joulupäivän aamuksi/aamupäiväksi koko perheen kesken. Surffasin jo Korkeasaaren ja Seurasaaren sivuilla, joulupolkua sun muuta, mutta nyt kaikki vinkit pinoon! Mitä olette lasten kanssa tehneet joulunpyhinä? Eläimet ja ulkoilu olisivat ehkä ne parhaimmat jutut, mutta kaikki vinkit otetaan vastaan!
Joulua rinnassa, Mammis + Oona 1v 8kk
Kommentit (3)
Tässä meidän vieressä on Haltialan eläintilat, jotka ovat auki tapaninpäivänä 11-18. Siellä ajateltiin ainakin itse käydä :)
Koko ensi viikko ollaan perheen kesken kotosalla ja isovanhemmat + tädit viettävät varmasti meidän kanssa paljon aikaa. Myös isoisovanhempia käydään tervehtimässä. Laitellaan joulua yhdessä koko perhe; kuusi, tortut, piparit, saunotaan jne. Lahjoja vältellään, en ole koskaan ollut mikään lahjaintoilija, mieluummin juuri nautimme läheisten seurasta ja hyvästä ruoasta.
Tiedän kokemuksesta meidän taaperon kaipaavan "menoa ja meininkiä", varsinkin muutaman päivän kotona olon jäljiltä.. Aika moni samanikäinen kaveri taitaa olla joulureissussa.. Siitä syystä ajattelin että joulupäivä voisi olla sellainen päivä että voisi tehdä jotain vähän "spesiaalimpaa". No, jos ei muuta keksitä niin mennään lähihevostalleille ja toivotaan että hepat ovat ulkona. :) Niitä jaksaa ihmetellä edelleen.. Tuo Haltiala olikin hyvä vinkki - Kiitos! :)
Ihanaa joulun odotusta kaikille ja jos nyt joku keksii vielä jotain niin vinkkejä kehiin vain!
Mammis
No, itse en niinkään ajatellut "mennä minnekään". Vaan odotan sitä, että ollaan koko perhe yhdessä joulunpyhät niin ettei kukaan mene töihin! Ajattelin, että leivotaan yhdessä pipareita, joulutorttuja vaikka pariinkiin otteeseen, kuunnellaan joululauluja ja pelataan pukin tuomia pelejä. Saunoakin voisi useampana päivänä. Tuntuu, että muuten elämä kuitenkin on sellaista "menemistä" ainakin sille työssäkäyvälle vanhemmalle, että sellainen rauhallinen yhdessäolo ilman meininkiä on kaivattua. Jos uskaltaisin, voisin kokeilla, miten meidän taapero jaksaisi keskittyä ihan joulukirkossa.