Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka pienenä lapsesi on aloittanut päiväkodin?

Vierailija
25.04.2009 |

Ja onko jälkeenpäin kaduttanut, että laitoit sen ikäisenä hoitoon?

Kyselen ihan mielenkiinnosta, mietin juuri miten äiti pystyy olemaan erossa vauvasta (eikös siellä pk:ssa ole ihan vauvajakin?) Itse kantelin ja hellin vauvaa sen ajan mitä oli vauva, ja se on niin ihana muisto, että en ihan heti haluaisi luopua siitä. Tämä viesti nyt ei ole mikään provo, vaikka siltä tietysti kuullostaa. Onhan ihmisillä tilanteita, että on pakko/haluaa mennä töihin, itse vaan en kuulu tähän ryhmään, meillä junailtiin asiat niin että pystyin jäämään kotiin (=myytiin auto ja asunto vaihdettiin halvempaan)

Olisi kiva vain kuulla rehellisiä mielipiteitä, kannattiko mennä silloin kun menit töihin, oletko ollut tyytyväinen päiväkodin kasvatukseen ym.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla tuntuu ainakin olevan perusturvallisuus kunnossa, joten sinällään en usko, että on ollut huono valinta.

Kannattiko mennä töihin? Vaikea sanoa. Mielestäni kuitenkin on meidän perheelle ollut ihan hyvä valinta.

Oma lapsuuteni on ollut kovin rikkinäinen ja silti minusta on kasvanut suhteellisen normaali aikuinen. En todellakaan usko pilaavani lapsiani sillä, että he ovat aloittaneet hoitouransa pieninä. Heillä on kuitenkin ehjä ja onnellinen koti, jossa heistä huolehtii kaksi toisiaan rakastavaa vanhempaa.

Vierailija
2/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittivat päivähoidon kuopus 1v6kk iässä ja esikoinen 3v8kk iässä 12 pv kuussa. Siihen asti he olivat kumpikin kotihoidossa. Mun työ on vuorotyötä, eli hoitopäivät ovat harvoin 8-9 tuntisia. Olen ollut oikein tyytyväinen päivähoitoon, vaikka esim. tällä palstalla liikkuu kaikennäköisiä kauhutarinoita päivähoidosta. Ja nyt lapset ovat 5v ja 3v ja ovat edelleen 13pv kuussa hoidossa. Itse olen tyytyväinen meidän ratkaisuun sekä koko perheen että lasten kannalta. Toki mekin olemme tinkineet monesta asiasta, olinhan kotona liki 4 vuotta, ja sen jälkeen olen tehnyt osa-aikatyötä.

En kannata pienille lapsille pitkiä hoitopäiviä, mutta nautin siitä, mitä isommaksi lapset kasvavat, että minulla on muutakin elämää kuin äidin rooli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin aloitti pph:lla 3½v.

Vierailija
4/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat on menneet 1,5 v hoitoon ja hyvin on mennyt. Itse palasin töihin jo kun kuopus oli 1, silloin taas mies jäi kotiin.

Ei mulla ollut vaikeaakaan mennä töihin 1-vuotiaan äitinä, kun tiesin, että poika on kotona isän kanssa. Ja sitten noilla 1,5-vuotiailla on pidetty aina lyhyttä päivää hoidossa, nytkin mies on osittaisella hoitovapaalla.

Meidän perheelle töissä käyminen sopii, mut täydet päivät pienen lapsen kanssa olis kyllä aika rankkoja, tämä on kiva kompromissi, et toinen tekee täyttä päivää ja toinen 6-tuntista päivää.

Vierailija
5/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin asiaa joten vastaan vaikka meillä ei kovin nuoria hoitoon menijjöitä olleethaan.

Meillä lapset aloittiuvat Pkssa kokopäiväisinä 2 v 11 kk. Kaikki sujui loistavasti ja siinä 2,5 vuoden paikkeilla mietin että nyt alkavat tuntua sen ikäisille että voisivat olla "valmiita".

Jälkeenpäin (ovat nyt 5 v) olen ollut tosi iloinen etten laittanut heitä hoitoon pienempina. Silloin toki 1,5 vuotiaatkin tuntuivat niin isoilta mutta nyt sen vasta tajuaa kuinka pieniä ne olivat... Ja nyt kun on ollut töissä niin muistaa myös sen että kyllä tätä iloakin vielä elämässä riittää, ei se ura (itse olen panostanut suht paljon) muutamaan vuoteen kaadu. Hidastuu, mutta ei kaadu

Vierailija
6/6 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensin tarkoitus oli palata jatkamana opiskeluja jo vuoden päästä, mutta sitten aikani ahdistuksiani pohtineena päätin olla kotona kaksi vuotta. Eli lapseni tulee olemaan 2v mennessään hoitoon. Sydämeni oli särkyä kun ajattelin häntä 1veenä päikyssä.