onko tämä vaunupäikkäreiden LOPPU??
Vauva 10kk kampesi tänään ekaa kertaa itsensä istumaan vaunuissa kesken päiväunien ja oli tulossa jo kovaa kyytiä pois yli reunojen. Onneksi tuli heti huomattua. Yleensä olen voinut puuhata rauhassa kuuloetäisyydellä muuta, kun vauva nukkuu vaunuissa ja silloin tällöin vilkaissut nukkuuko vielä.
Miten nyt enää uskallan jättä ilman jatkuvaa valvontaa, kun kerta on keksinyt tämän taidon? Onko tämä siis vaunu-unien loppu? Vauva voi nukkua 3h putkeen, enkä ihan sitä aikaa ajatellut vieressä istua, mutta eikai tässä enää muutakaan voi??
Kommentit (8)
Miksi se lapsi pitää ulkona nukuttaa? Ethän itsekään nuku terassilla tai parvekkeella
et ole valjaista kuullut? Meidän lapset on nukkunu rattaissa päikkärit niin kauan kuin ylipäätään niitä nukkuivat eli 2-vuotiaaksi.
Täytyy ostaa vähän paremmat rattaat siis. Meillä ei matkarattaissa saa ihan riittävän hyvin makuuasentoon.
Tyhmähän kysymys tämä taas ilmeisesti oli, mutta jotenkin ajattelin, ettei rattaissa nyt sentään niin paljon nukuteta, vaan lähinnä jos reissussa väsähtää.
Mutta tästä viisastuneena, otan ohjeista vaarin. Tack tack.
meillä 10kk ikäinen ei enää voinut nukkua vaunuissa edes valjaissa, koska sai pujoteltua itsensä 5piste vöistä irti ja seisoi vaunuissa. Ja mielellään olisin nukuttanut lapsen ulkona, koska hyväähän raitis ilma tekee sekä vauvalle, että aikuiselle. Ja joo, ainakin minä voin kesällä nukkua pihakeinussa päikkärit ja nukkuisin kylmemmälläkin, jos olis paikka, jossa nukkua lämpimästi raittiista ilmasta nauttien.
samaisesta syystä. Me annettiin niiden suosiolla loppua, nukutettiin sisälle. Itseasiassa alkoi nukkua paljon paremmin siten. Vaunuissa ei ilmeisesi ollut tarpeeksi tilaa pyöriä, meidän jäppinen vissiin ahdistui jos ei ollut. Siitä syystä en valjaissa nukkumista olisi voinut harkitakaan. Se olisi ollut ihan hepulissa jo nukkumaan mennessä jos se olisi köytetty sinne.
En mä ainakaan haluaisi nukkua sidottuna. Enkä kyllä ulkonakaan.
vaiheessa, ja nukutetaan lasta sitten ratasosassa. Ja saahan sen ratasosan ihan makuuasentoon.
meillä tuo vaihe on alkanut jo puolivuotiaana kaikilla neljällä
kun vauva alkaa liikuskelemaan. Tai sitten vaunujen tilalle rattaat, jotka saa kunnolla makuuasentoon ja valjaat kiinni. Meillä oli tämä jälkimmäinen tai siis yhdistelmistä otettiin ratasosa käyttöön n. 7kk ikäiselle. 5-pistevöistä ei ihan herkällä karkaa.