Yksi tuttu äiti, jolla on raskausdiabetes, kehuskelee vauvan koolla
En voi ymmärtää, raskausdiabetes ei minusta ole mikään kehuskelun aihe. Olen itsekin raskaana ja joka kerta tavatessamme hän muistaa mainita kuinka hän saa nytkin ison ja komean vauvan (edellinenkin syntyi sektiolla kun oli niin iso rd:n takia) ja kuinka minä saan "vain" jonkin kolmikiloisen.
En tiedä mitä näihinkin kommentoisi. Varsinkaan kun en näe noita asioita edes kovin positiivisina seikkoina. Minulle on ihan sama minkäkokoinen maha kelläkin mammalla on ja totta puhuen otan mieluummin tämän omani ilman ylimääräisiä läskejä ja vähän pienemmän vauvan kuin ison mahan ja ison vauvan raskausdiabeteksen kera. En tiedä kokeeko hän kuitenkin jotain huonommuutta vai mistä on kyse kun aina pitää kehua näillä asioilla.
Kommentit (7)
tuttavasti ei ole ymmärtänyt rd:n aiheuttamia riskejä vauvallaan... Hänen olisi todellä hyvä saada tietoa mitä ongelmiä rd ja suuri kokoisuus aiheuttaa vastasyntyneelle.
Onko pelkästään suuri koko lapselle jotenkin haitaksi? Jos äidillä ei ole rd:tä.
Luulempa että on etu jos ei ole muuta "vaivaa" kuin isokokoisuus.
Ja sinä ap, miksi edes vaivaat päätäsi moisella? Taidat olla vähän tosikko tai sitten sulla on oikeasti joku ongelma pienikokoisen lapsesi vuoksi,
Ja sinä ap, miksi edes vaivaat päätäsi moisella? Taidat olla vähän tosikko tai sitten sulla on oikeasti joku ongelma pienikokoisen lapsesi vuoksi,
Jos painoa on esim. 4,5 kg, tulee helposti syntymän jälkeen verensokerilaskua ja joudutaan turvautumaan lisämaitoon, sinivalohoitoon jne.
Kolmikiloisen ruokkimiseen riittää paljon pienempi määrä ensimaitoa.
Alle 4-kiloiset syntyvät ongelmattomammin kuin yli 4-kiloiset.
koolla kehuminen on tosi fiksua, olipa sitten kyseessä aikuisen tai vauvan koko.
Moni esim pitää 150 cm aikuista jotenkin vaatimattomana tms... mutta minkäs sille mitalleen mahtaa?
http://www.helistin.fi/?page=7816740&id=2947619
Suuri syntymäpaino ei todellakaan ole vauvan etu.
tuttavasti ei ole ymmärtänyt rd:n aiheuttamia riskejä vauvallaan... Hänen olisi todellä hyvä saada tietoa mitä ongelmiä rd ja suuri kokoisuus aiheuttaa vastasyntyneelle.
Jos käytte samassa neuvolassa (tai vaikkette kävisikään), voisit kysyä asiasta terveydenhoitajalta.