Haetko lapsesi vappuaattona aikaisemmin hoidosta kuin yleensä?
Kysymys voisi koskea ihan kaikkia aattoja kun esim. kaupat menevät aikaisemmin kiinni.
Varsinkin sellainen äiti voisi vastata jonka lapsi on 17-18 asti yleensä hoidossa.
Kommentit (17)
joten lapset on haettava viimeistään silloin. Meillä yksityinen pk joten heillä on mahdollisuus sanella tälläisiä aikoja. Onneksi itsellä joustava työaika, joten lähden vain töistä vappuaattona jo lounaalta klo 12.00. Muutenkin työpaikallini on tavallisesti aika autiota kaikkina aattoina jo puolen päivän jälkeen.
Mulla, aivan kuten miehellänikin, on erittäin joustava työaika ja sovittiin, että pidetään molemmat vapaa päivä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että toinen hoitaa oman sähköpostinsa aamulla ja toinen sitten hieman myöhemmin.
Opettajan on pidettävä tuntinsa aattonakin.
Tapanani on ottaa kaikkina aattopäivinä hieman plussatunteja pois. Pari tuntia normaalia aiemmin pääsen siis lasta hakemaan. (Päiväkoti menee kiinni klo 17, jolloin viimeistään tarvitsee lapsi normaalisti hakea.) Haen lapsen myös perjantaisin hieman aikaisemmin, eli välipalan jälkeen.
jos aamuvuoro niin sitten haen jo klo 14.30-15.00, tai mies voi lopetella töitänsä aikaisemmin kun hänellä on liukuman puitteissa siihen mahdollisuus. Joka tapauksessa lapsi haetaan viimeistään klo 16.00 jos minulla on iltavuoro. Tosin päiväkoti on auki normaalisti, ainakaan meille ei ole muuta ilmoitettu.
En hae ja 17 asti ovat lapset hoidossa koska itse olen päiväkodissa ja siellä ei ole liukuvia työaikoja. =)
Itse suunnitellut työvuorot mahdollistivat vappuvapaat.
Itse töissä päiväkodissa ja kuinkas sattui iltavuorossa. Eli puoli kuuteen päivystän. Toki lapset saavat sinne asti hoidossa olla, mutta monesti lähes kaikki on haettu neljään mennessä vappuaattona aj juhannusaatonaattona. joten tylsää sen yhden on siellä odotella ilman kavereita. olen kerrankin istunut neljästä eteenpäin yhden lapsen kanssa odottaen äitiä.
tehdään joka päivä normivuorot kun töihin tullaan. Sairaat on hoidettava=)
pitää vapaapäivän - miehenikin pitää:)
Ylipäänsä haen hoidosta aiemmin aina kun pystyn, ja vappuna aion lähteä töistä viimeistään kahden maissa.
Mies menee aina aattopäivinä töihin tuntia aiemmin ja pääsee samoin jo klo 14.30. Mun työpaikka sulkee myös 2h normaalia aiemmin eli klo 15 mut mies ehtii ensin hakemaan hoidosta.
Siitä alkaa meillä reilun viikon loma ja suuntaamme kohti Rodosta ;)
Tänä vuonna sattuu olemaan vappuaattona minulla yöhjön meno ja miehellä vapaa. Eli lapset ovat kotona.
Luento kun kestää sinne minne kestää... paitsi että toivon kaikkien muiden olevan juhlimassa vappua ja että luennoitsija ei viitsisi muutamalle opiskelijalle pitää luentoja...
virallisesti miehenikään päivät, mutta tunnin aikaisemmin silti lupasimme järjestää, kun päiväkoti sitä kysyi - ja kun tämä on meidän lapsukaisten ensimmäinen hoitovuosi vasta.