Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ja mistä sitä ovulaatiota km:n jälkeen oikein lasketaan/metsästetään?

22.04.2009 |

Olenpas nyt sitten minäkin, kahden lapsen äiti, kokenut elämässäni tämänkin tuskan - keskenmenon (rv 8). Kylmästi totesivat vain sairaalassa, että 10-25% kaikista raskauksista päättyy näin. Mutta minulle ei, ajattelin pienessä mielessäni, ja itkin yksin sairaalan käytävällä pääsiäispyhänä.

Onneksi minulla on ihana aviomies ja loistavia ystäviä, joiden kanssa olen asiaa jauhanut, ja jauhan edelleen. Kai tuska joskus helpottaa. Olen tässä iltapäivän lueskellut ja itkeskellyt (taas). Kirjoituksistanne saa voimaa. Kiitos siitä

Jos nyt sitten uskallaudumme yrittämään - mistä minä osaan sitä kaivattua ovista laskea tai laskelmoida? Aloitanko laskemisen km:n ekasta vuotopvästä? En jaksaisi odottaa yksi menkkoja tähän väliin, sillä minä en ole enää nuori. Pelkään ajan loppuvan kesken, ja uskonikin pikkukolmosen suhteen horjuu suuresti, mutta jokin ääni sisälläni sanoo, että jos vielä yhdesti yrittäisimme.....

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri koin toisen keskenmenon ja peräkkäisistä kierroista. Tänään ultrasivat uudestaa ja lopputulos olis keskeytynyt keskenmeno ja huomenna aloitan lääkkeellisen tyhjennyksen. Minulle todella asiallisen ja asianosaavan oloinen lääkäri suositteli, että tosiaan antaisi sen yhden kierron tulla väliin. Kerkiäisi kohtu olla oikeasti valmis uuteen raskauteen. Edellisestä kierrosta minulla oli spontaani keskenmeno.

Onnea vauvan yritykseen ja keskenmenon jälkeen tuota ovulaatiota yms. ei voida oikein kunnolla laskea mistään. Senkin takia suosittelevat niitä yksiä kuukautisia ennen uutta yritystä.

Iso halaus ja voimia!

Vierailija
2/4 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisille useammin :( Olen kuudetta kertaa raskaana ja minulla on vain yksi lapsi :( Nyt vasta rv 5+1 joten ei tiedetä onnistuuko tämäkään..

Mutta ovulaatiosta tyhjennyksen jälkeen voin sanoa se että yhdenkään km:n jälkeisestä kierrosta en ole sitä onnistunut bongaamaan tikuilla :( Parhaimmillaan on mennyt yli 50 päivää ennen kuin edes menkat on tulleet. Eli kannattaa varautua siihen että kierto voi olla hyvinkin sekaisin km:n jälkeen jonkin aikaa. Itselläni vasta kolmannet menkat ovat tulleet normaalisti, ja siitä kierrosta olenkin sitten heti raskautunut uudelleen :)

Joillakin ihmisillä kierrot toimii heti ja toisilla menee pitkäänkin ennen kuin hommaa toimii taas normaalisti, aika näyttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolmas raskaus oli tosi lyhyt eli keskenmeno tuli samalla viikolla kuin olin testannut. Puolen vuoden päästä siitä aloin odottaa kolmatta, joka nyt on kaksi vuotias ja ihana kolmas lapsi eli kyllä sitä kannattaa yrittää. Neljäs meni nyt kesken ja sitäkin vielä taidan yrittää, mutta en ihan heti, vaikka ikää on, eipä muutama kuukausi kuitenkaan paljoa ole.

Vierailija
4/4 |
03.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Hassuli, minullakin oli keskenmeno tällä viikolla rv 11+3 kävin ultrassa ja todettiin, että sydänääniä ei ole ja alkio vastasi 5-6 viikkoa, jonka jälkeen pysähtynyt.

Todella kurja olo, mutta tämä oli vasta meidän ensimmäinen yritys ja ensimmäinen raskaus, joten mekin ajattelimme heti yrittää uudestaan. Lääkäri sanoi, että suositellaa yksiä kuukautisia väliin, mutta ei ole pakko. Kyllä keho on hetikin valmis, jos itse vaan on henkisesti valmis. Eräs kaverini sanoi myös, että heti kannattaa yrittää, sillä nyt olis hormonit korkealla, joten paremmat mahdollisuudet olis heti tulla raskaaksi. Pitää katsoa, milloin tämä vuoto loppuu eikä tosiaankaan osaa sanoa sitten, milloin tulee ovis. Mutta yrittää voi aina. Aion ottaa Terolutit apuun, jotka tasapainottaa kuukautiset. Jos on kauhian epäsäännölliset kuukautiset ennenkin, niin kuin minullakin oli, niin suosittelen Terolutia, jos kysyt lääkäriltä. Ne tasapainottaa kyllä heti. Ne pitää vuodon alkamisen jälkeen ottaa 15 päivän kuluttua, 10 päivän ajan, jonka jälkeen alkaa muutaman päivän päästä kuukautiset. Silloin tietää ainakin.

Pitää kysyä lääkäriltä vaan, saako niitä heti keskenmenon jälkeen ottaa, mutta miksikäs ei...

Toivottavasti yrityksenne palkitaan, niin kuin muillakin yrittäjillä. Tsemppiä kaikille ja jaksamista tämän rankan koettelemuksen jälkeen!