Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

REHELLISESTI:paljonko olet uskaltanut juoda alkoholia, jos imetät??

Vierailija
22.04.2009 |

kuinka paljon uskallat juoda, jos imetät?lasillisen/0,3 plo?6-pack? viinipullo?

mistä määrästä tunnet morkkista? jos olet juonut enemmän ja antanut tissimaitoa, oletko huomannut vauvan reagoivan, esim. poikkeavasti pulautuksilla tms.?

milloin alkoholi on mielestäsi haihtunut maidosta? esim. pitkän kaavan mukaan (10-20 juomaa) baarissa (tai kotona) nukkumaan ->klo 4:00, tissiä seuraavan kerran, moneltako?

itse uskallan juoda 0,5 sidutölkin tai kaksi, imetyksen jälkeen, jolloin seuraavaan syöttöön mennessä on mielestäni turvallista. toki ajatuksissa miten esim. siideri vaikuttaa maidon makuun....

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen juonut desin siideriä sen jälkeen, kun lapsi mennyt nukkumaan ja seuraavaan syöttöön n. 5-6 tuntia.

Joskus myös ottanut lasinpohjallisen punaviiniä, mutta jo näiden määrien jälkeen tunnen morkkista. Enempään en millään pysytyisi

Vierailija
2/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla vikan imetyksen jälkeen. Pitkän kaavan mukaan en uskaltais

ihan heti imettää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut 4 puolen litran siideriä. Hitaasti juotuna ja en katsonut kellosta milloin imetin.

Vierailija
4/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla saatoin juoda muutaman lasillisen viinia.

Sitten seuraava imetys oli n 5h paasta.

Vierailija
5/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun yöt olivat vakiintuneet, niin join joskus 2 siideriä kun tiesin seuraavaan imetykseen olevan ainakin 5 tuntia.

Vierailija
6/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen normaalin 2-5 juomaa olen juonut ja imettänyt aamulla (8 tunnin päästä)

Vierailija
7/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en enempää. En koskaan juonut itseäni humalaan silloin kun lapsi oli rintamaitoikäinen.

Jos lasillisesta viiniä tulee vaikka 0,5 promillen "humalaan", niin miettikääpä miten vähän lapsi saa sitä alkoholia rintamaidossa (olettaen, että sitä on maidossa yhtä paljon kuin veressä), juodessaan vaikka desin verran tällaista "terästettyä" maitoa? Suhteellisuudentajua kehiin mammat! Paljon vaarallisempaa lapselle on se, että äiti käsittelee vauvaa humalassa kuin se, että äiti juo lasin-kaksi viiniä tai pullon-kaksi olutta!

Vierailija
8/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on ollut täysimetyksellä?

Vierailija
9/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukkui yöt läpeensä aika lailla alusta saakka niin uskalsi ottaa sen verran.

Vierailija
10/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, etteikö voisi vähän juodakin, jos esim seuraavaan imetykseen pitempi aika. Itselläni vaan ei tee mieli niin paljoa, ettenkö pärjäisi ilmankin imetysaikaa. Toisaalta ehkä omalla kohdallani vähän periaatepäätöskin, että niin paljon ei saa olla alkoholista riippuvainen, etteikö pärjäisi ilman esim. puolta vuotta-vuotta...

Mutta kuten sanottu, tämä on vain omalla kohdallani tekemäni päätös. En paheksu muiden ratkaisuja niin kauan kun niistä ei oikeasti ole vauvalle haittaa...

Vierailija
11/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatoin imettää muutaman tunnin päästä. Mulla oli silloin sellainen käsitys että alkoholi ei haittaa, kunhan lapsella on selväpäinen hoitaja. Jostain mä sen olevinaan ihan faktana luin.. Siis että alkoholia erittyy maitoon ihan olemattoman minimaalinen määrä..

(mutta eikös se näin olekin? Jos esim juo neljä olutta, odottaa neljä tuntia, niin eikös itselläkin ole se alkoholin määrä veressä jo tosi vähäinen, joku 0,5promillea ehkä. Ja maidossa siis sama kuin veressä. Ja 0,5promillea juomassa on aika olematon..kotimehussakin on varmaan enemmän. Vai mitä kohtaa tässä en vieläkään tajua? Kun nyt vasta lapsen ollessa isompi, törmään ajatukseen ettei voisikaan imettää vapaaillan jälkeen..)

Vierailija
12/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ne jotka ei odotus-+imetysaikaa voi olla juomatta, vois vaikka jättää ne lapset hankkimatta. Jonkinasteista alkoholismia toi on jos ei voi olla ilman ja jonkinlaista aivotoiminnan vajavaisuutta jos sitä juo kun ei ole pakko. miksette samantien laita vauvalle pulloon sitä viinaa?? ihan puhdasta tekopyhyyttä sitten kieltää lasta 2-13 vuotiaana ryyppäämästä, kun itte juottaa sitä pienestä pitäen..

huh huh.. "kuinka paljon uskaltaa juoda.." aika talidomi kysymys..

Vierailija
13/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juonut siinä vaiheessa, kun lapsi ollut noin 6-12kk eli ei enää pelkällä maitoravinnolla, esim. 1-2 siideriä saunan päälle tai päivällisellä max 2 lasillista viiniä. Ekaan puoleen vuoteen en koskaan juonut kuin max puoli lasillista, esim skumppamaljan ristiäisissä tms.

Muistan yksittäisiä kertoja, sitten kun olin jo lopettanut yöimetykset mutta imetin vielä päivisin sen noin 6 kertaa, että illalla lapsen mentyä nukkumaan on juotu miehen kanssa pullollinen viiniä puoliksi, eli olisko se mulle sen 3-4 lasillista sitten.

Vierailija
14/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran otin olutta lasiin ja yritin juoda, mutta en pystynyt. En ole oikeestaan raskauksien jälkeen pystynyt juomaan muuta, kuin ruoan kanssa lasin viiniä. Ei vaan tee mieli. Elämä on niin ihanaa selvinpäin - sen yhden lasin jälkeen se viinikään ei enää maistu hyvältä.

Vierailija
15/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

join joskus (kerran yli parissa kuukaudessa) kaksi lasia viiniä tai 0,5 l siideripullon illan aikana. Niin, että pisin unipätkä oli lapsella menossa.

Sitten kun imetyksiä oli enää muutama kerta vuorokaudessa (lapsi 1-2 v) join lapsen mentyä nukkumaan ihan "normaalisti", eli max muutaman lasin viiniä ja siiderin illan aikana (näitäkin siis yli parin kk välein).

En huomannut lapsessa mitään erikoista juomista seuraavien imetysten jälkeen.

Vierailija
16/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotain 7-10 juomaa tullu nautittua siinä vaiheessa.

Monesti olen ottanu pari olutta tai pari lasia viiniä ja imettäny saman tien.

Kyllä, ihan paska äiti oon eikä mulla ois oikeutta tehdä lapsia kun en pystyny koko imetysaikaa (reilu vuosi) olla erossa alkoholista. Minkäs teet.

Vierailija
17/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin juoda illan mittaan muutaman lasin viiniä ja vaikka siiderin ja imettää. Kännissä en ole tuosta määrästä ja lapsen käsittelykin sujuu. Kerran keskustelin lääkärin kanssa lääkeaineiden imeytymisestä rintamaitoon ja siinä sivussa tuli puheeksi myös alkoholi ja imetys. Lääkäri totesi, kuten tässäkin ketjussa on jo todettu, että rintamaidon alkoholipitoisuus jää niin alhaiseksi, että vaikka olisi juonut, voi imettää turvallisin mielin. Ja absolutisti-vauhkoojille tiedoksi, en puolustele perskännien vetämistä ja vauvan päälle sammumista, vaan keski-eurooppalaistyylistä kohtuukäyttöä.

Vierailija
18/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen imettänyt ihan humalassa, baari-illan jälkeen. Mutta kotona voin juoda 3-4 olutta ja imettää samantien.

Jos olen 1,5 promillen humalassa (kova känni mulle) ja imetän vauvaa 150ml (iso annos) niin vauva saa saman verran alkoholia kuin on teelusikallisessa keskiolutta. Ja päivittäisessä Jekovitissa on enemmän alkoholia, usko pois!

Vierailija
19/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa olen käynyt imetysaikoina (yhteensä yli 3 vuotta tähän saakka) muistaakseni 2 kertaa, silloin on tullut juotua enemmän.

Minulla on aina ollut hyvä viinapää (jos näin voi sanoa :o), esim. 2 puolen litran siideriä ei normaalisti tuo edes pientä hiprakkaa.

Vierailija
20/39 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lasillisen viiniä tai yhden lonkeron tai siiderin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi