Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme on, kun en töitä saa! It-alalla olen.

Vierailija
21.04.2009 |

Oman alan paikkoja ei tältä suunnalta nyt löydy. Olen etsinyt mitä tahansa työtä ja haastatteluissakin käynyt. Kuitenkin homma tuntuu tyssäävän siihen, ettei mun uskota jatkavan töissä kovinkaan pitkään vaan työllistyvän oman alan töihin. Mulla on kyllä aika vakuuttava CV.

Ihan sama juttu oli vuonna 2003-2004, kun mun alalla viimeksi notkahti. Olin työttömänä vuoden vaikka olisin vastaanottanut minkä tahansa työn. Sitten pääsin todella haastaviin asiantuntijatöihin.

Ei polla kestä tätä kotona loisimista! Tosi hyödytön olo!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ole palkannut insinööriä paikalle, johon haettiin laboranttia. Ja syynä nimenomaan se, että pitkällä aikavälillä työ ei olisi varmastikaan tuonut insinöörille riittävästi haastetta.

Haastaviin tehtäviin haetaan tosi harvoin työpaikkailmoituksella. Siinä mielessä tärkein tapa on "laittaa suhdeverkosto töihin", jotta potentiaaliset rekrytoijat tietävät sinun olevan vapailla markkinoilla.

Tsemppiä työnhakuun. Toivotaan, että pian tärppäisi jokin kiva duuni.

Vierailija
2/2 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastavia asiantuntijatöitä ei ilmoitella lehdissä eikä aina netissäkään. Nyt vain soitat entiset kollegat, esimiehet ja asiakkaat läpi. Suorahakuyritykset myös hakevat myös vaativiin asiantuntijatehtäviin, ei siis pelkkiä huippujohtajia. Hae netistä suorahakuyritykset ja ota itse rohkeasti yhteyttä potentiaalisiin.

En tiedä mitä tarkoitat vaativilla asiantuntijatehtävillä, mutta esimerkiksi sovellusarkkitehdit ( java, .net), performanssitestausspesialistit, tekniset projektipäälliköt, tietokanta-arkkitehdit jne. työllistyvät edelleen hyvin.

Mutta jos esimerkiksi hyvä koodari hakee sovellustuesta paikkaa, niin ei olisi mullakaan ihan ykköskandidaattina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan