Paljonko maksaisit naapurin tytölle yhden lapsen (ekaluokkalainen) kesähoidosta?
Työaika olisi noin 10-15, työhön kuuluisi lapsen hoitamisen lisäksi ruuan lämmittäminen kerran päivässä.
Etsin sopivaa tuntipalkkaa tai kuukausipalkkaa.
Kommentit (46)
Kyllä mäkin ihmettelen miten voisi maksaa lastenhoitajalle puolet omasta palkastaan..
Ei ihmisillä yleensä ole varaa palkata hoitajaa lapselleen kotiin. Siksi vanhemmat pähkäilevät kuukausitolkulla miten järjestävät pikkukoululaisten kesähoidon kun leirit ovat täynnä ja vanhempien loma-aika määrättynä.
Kannattaa tarkistaa laskukoneen patterit ennen kuin alat palkkaneuvotteluihin... Klo 8.30-16 tekee yhteensä 7,5 tuntia :)
Ettei sukulaistyttö pääse väittämään, että hänet huijattiin tekemään tunti ilmaiseksi tai lähde ennen aikojaan kävelemään :)
palkata kaksi lastenhoitajaa kesäkuuksi ja sitten elokuussa kahdeksi viikoksi. Nämä pitävät sitten firman osoittamassa tilassa "kesäkerhoa" 1-4-luokkalaisille ja leikittävät lapsia ulkona ja sisällä. Vanhemmat ilmoittavat lapsensa tuonne kerhoon etukäteen ja maksuksi ajattelimme 150 euroa/lapsi/kk. Se kattaisi askartelutarvikkeet ja pääsyliput jos haluavat mennä hoitajan kanssa jonnekin., mutta suurin osa hoitajan palkasta tulisi firmalta kädenojennuksena vanhemmille. Näin me saisimme vanhemman täyden työpanoksen eikä kenenkään tarvitsisi tehdä puolta päivää tomistolla ja loppuja etänä tai ottaa palkatonta vapaata.
Työnantajahan se on joka palkan määrittelee ja tekijä sitten päättää tuleeko.
Itse olin tuon ikäisenä tyytyväinen ihan mihin vain palkkaan, kaikki oli extraa viikkorahan päälle. Toivoisin, että näin olisi nykyajankin nuorilla.
800-1000€/kk olisi sopiva summa lapsen hoitajalle, kun hoitoaika kuitenkin on lähes kokopäiväinen. Ja maksaisin kyllä mielelläni sen! Eihän tuota summaa voi mitenkään verrata jonkin kunnallisen päivähoidon hoitomaksuun, kun kyse on YKSITYISESTÄ ja yksilöllisestä hoidosta. Jos tuo tuntuu kalliilta, niin maksakaa puoliksi jonkun toisen perheen kanssa esim. 600 molemmat.
Itse maksan hoitajalle 10€/tunti (+bussiliput) ja Helsingissä se tuntuu olevan aivan normihinta, eikä mikään erityisen hyvä. Kyse 17-vuotiaasta myös meillä. Ja jos haluaa hyvän hoitajan, siitä sopii maksaa myös kohtuullinen korvaus!
Miten voisi maksaa lastenhoitajalle puolet omasta palkastaan. Ja sillä omalla puoliskolla pitäis hoitaa kuitenkin asunto koko kuulta, ruoka koko kuulta, työmatkakulut (olettaen että siis ite kävis töissä), sähkö, vesi, vakuutus kiinteistövero yms yms yms (meillä laskettu että nuo kulut tekevät 200 €/kk, vaikka laskut tietty tulee milloin tulee). Mulla tuo 750 € mitä joku ehdotti olisi se puolet omasta netosta. Ja siitä 650 lainanlyhennyksiin, niin ei onnistuisi hoitajan palkkaaminen.
Itse voisin maksaa maksimissaan sen 300 € tuolta ap:n ajalta (siis osapäiväinen hoitaja ja ruoat valmiina).
Ja hei oikeasti turha näitä on verrata firmojen maksamiin palkkoihin. Jos 17 v. saa kesätöitä, niin tervemenoa, mutta jos ei mitään töitä tiedossa, niin sanoisin että parempi tääkin kun ei mitään.
Meillä onneks ekaluokkalainen pääsee kahdeksi viikoksi päiväkerhoon 50 € viikko ja yhdeksi viikoksi kaupungin leirille 50 € viikko ja muut saadaan hoidettua omilla lomilla. Ja ollaan kohtuullisen hyvin toimeentulevia.