Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa lasten joululahjoihin? Siis per lapsi?

Vierailija
14.12.2008 |

Laskin, että minulla menee tänä jouluna 260 per lapsi ja mietin miten tämän miehelleni selitän. Meillä kun on hieman erilaiset käsitykset näistä asioista.

Käärin pakettiin yöpuvut ->joutuisin ostamaan muutenkin. Yhdelle lapsista kylpytakin->sama selitys. Yhdelle ostan ratsastushousut, kun edelliset jos ois päällä.Yhdelle kustannan kampaajan leikkaus ja värjäys.

Näiden lisäksi jokainen saa jonkun toivelistaltaan, sillä vähän tuntuisi tyhmältä jos poika saisi vain yöpuvun ja kylpytakin...

Jokaisella on siis näitä lahjoja, joita joutuisimme "muutenkin" ostamaan" ja sitten omia toiveita. Kummeilta ja mummeilta ei tule mitään lisäpaketteja, kun olemme niin sopineet. Yksi mummeitsä lähetti rahat yöpukuihin.

Tuntuuko teitä kohtuuttomalta summalta/pakettien määrältä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun lahjasi todella sisältävät sellaisia tavaroita/asioita, joihin rahaa menisi joka tapauksessa. Tosin minulla ei menisi noin paljon, ostamme melkein kaiken käytettynä.

Vierailija
2/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi mahtua vähän muutakin kuin yökkäriä ja kylpytakkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulloin kun jouluna ja synttärilahjaksi ja silloin saavat mitä toivovat (ei tietenkään koko lelulehteä läpi).

Vierailija
4/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä ne toivelistalta ostetut lahjat ovat?

Minä laitoin n. 150e/ lapsi ja sain heille paljon enemmän kuin yökkärin + toivelahjan...

Vierailija
5/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.50€ per nenä.

Vierailija
6/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellainen 60-80 euroa/lapsi on sopiva määrä, miehestä se on aivan liian vähän. Varsinkin vanhimmalla 12.v lapselleen haluaa väkisin ostaa jotain kalliimpaa, vaikka tyttö ei ole edes pyytänyt. Kaikki saa mitä listalla oli. Ärsyttää, kun ei rahaa todellakaan ole liikaa.

Vierailija
7/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin lahjaksi vaan sellaista, mitä lapset on itselleen toivoneet.

Vierailija
8/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v saa kännykän 59€, sekä dödöä, rasvaa ja huulikiillon-paketti 10.90€.

Kohta 10v saa kaneettävän cd soittimen 39€+ ton kauneuspaketin 10.90€

7v en ole ostanut vielä mitään, kun toiveet olivat lahjalehdestä suoraan kopioituja, eikä mitään järkevää. Ei varmaan edes muista mitä on toivonut.

4v olen ostanut bratz nuken 14.90€, koska tappelee aina siskojen kanssa koska ne eivät halua lainata omiaan. Ostin myös parit trikoot.

7v tytöille voi antaa lahjavinkkejä, mummit ja kummit ostaa lähinnä vaatteita+ isommille sims2 peli ja idols- levy. Isommille tulossa Seppälän lahjakortit, että saavat itse Alesta shoppailla joulun jälkeen. Joten jotain "tekemistä" tuolle 7v:in pitäisi ostaa.

Vierailija
9/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat lahjoja myös isovanhemmilta ja kummeilta.

Vierailija
10/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoneet. Meillä on neljä lasta, ja pienin saattaa toivoa hartaasti jotain viiden euron pehmolelua, teini-ikäinen jotain ihan muuta ja kalliimpaa ja muut siltä väliltä. Pääasia on se, että jokainen saa jotain itselleen mieluista, ei se, mikä lahjan hinta sattuu olemaan!

Vierailija
11/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee varmasti sama summa, jos ei enemmänkin, ja kaikki periaatteessa sellaista ylimääräistä. Tarkoitan siis että jo ennen joulua on itsekullekin lapselle osteltu täksi kaudeksi kaikkea mahdollista harrastuksissa tarvittavaa kamaa, useampien satojen eurojen arvosta joillekin. Nyt sitten joululahjaksi saavat konsolipelejä, kirjoja, DVD-leffoja, leluja ym. tavallaan ei-niin tarpeellista. Ja en ole sen kummemmin pakettien määrää laskenut, mutta meiltä kertyy ehkä 20-30 lahjaa/lapsi, osa toki sellaisia halvempiakin, kuten suklaakonvehteja.

Vierailija
12/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kohta 5v ja ei saa muita lahjoja sukulaisilta.

Vierailija
13/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen saa lahjoja sen verran, kun jaksetaan ostaa. Ehkä 100-150 Euroa menee, on sen verran pieni, että tuolla saa muhkean kasan jo. Sitten miehen 12-vuotias saa meiltä kolme lahjaa, yhteishinta ehkä 80-90 Euroa. Miehen 20-vuotias taas saa taulu-tv:n ja se on kallis, mutta oikeasti hänelle tarpeellinen (20 vuotta vanha töllö, jota saa ajoittain pahoinpidellä, että kuva näkyy). Hintaa tulee sen 400-500, mutta olkoon tämän kerran. Pääasia, että on tarpeellinen lahja.

Vierailija
14/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle 200-300e

Vierailija
15/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostaa lahjaksi 5v kehitysvammaiselle tytölle, jota ei kiinnosta muuta kuin muotolaatikko? (Sekin tarkoitettu 1-2v). Kylpytakin löysin....

Vierailija
16/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella keskivaikea kehitysvamma ja kyllä ostettavaa keksin. Lisääkin ostaisin, mutta rahat on loppu.

Tosin en oo tarkkaa summaa laskenut ja olisin vielä Lelutalosta halunnut kaikennäköistä lapsille.

Eihän 100 eurolla saa oikein mitään, kun isot lego pakkaukset maksaa jo sen verran.

Vierailija
17/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta. Heille ollaan itse ostettu vain yks lelu ja namuja ja hintaa lahjalle tulee noin 12€/lapsi. Meillä isovanhemmat tuovat isompia lelukokonaisuuksia (lasten omia toiveita). Yhtään pientä ja turhaa lelua mä en vaan meille halua, niitä on jo nurkat pullollaan.

Joulun jälkeen ostan alennuksista vähän vaatteita, jos jotain sopivaa sattuu kohdalle.

Vierailija
18/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan n. 50 e per lapsi ja sillä saa jo useamman lahjan.

Vierailija
19/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluna ei osteta kuin joku yksi lahja tai max jotain 50e. En vaan tajua. Jouluun kuuluu lahjat, ja se siitä. Se ei silti tarkoita, etteikö jouluun kuuluisi muutakin. Voi saada ne molemmat - sekä sen joulun sanoman että ne lahjat.

Vierailija
20/23 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v saa maapallon ja mandalan piirtämiskojeen.

4v saa barbin hevosella ja varsalla ja seurapelin.

Molemmat saavat DVD:t (Paavo Pesusieni ja Barbi).

Lahjoja tulee myös enolta (nukenvaatteita ja kirjoja) ja isovanhemilta (pyjamat, nukke ja jotain muuta).

Ehkä mies sortuu vielä johonkin pieneen molemmille lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi