Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MARRASMASUT vko17****

20.04.2009 |

Tänään oli siis eka neuvola ja itseasiassa lääkärineuvola, laittoi jo ekaan käyntiin vaikka normaalisti on täällä ollut vasta rv.12 kieppeillä ekä lääkäriaika. No, joka tapauksessa ultraan pääsin samalla, olikin yllättävän hyvä laite, ei niin antiikkinen ollenkaan mitä luulin:) Siellä pikkuinen oli, sydän sykki edelleen vinhasti ja heilutteli nyrkkejään ja jalkojaan:) Ihan vedet silmissä taas katselin, on se mielenkiintoista miten nuin pienellä raajat jo heiluu kovasti. Pituus oli lisääntynyt puolella 7.päivän ultrasta, oli nyt 22mm. Kaksosesta on enää rippeitä jäljellä, lääkärin mukaan tuhruttelu loppunee piakkoin kun tuo loppukin kuivuu/tuhruaa pois. Neuvolan puolella oli pikakäynti, oli täti täyttänyt paperit jo valmiiksi, sanoi että kun kerkesin helmikuussakin ekan nla:n käymään niin tuskin paljon tiedot on muuttuneet niistä. Suurin yllätys oli hb, joka laski tuulimunan tyhjennysvuodossa 99, kaksi pakkausta rautaa söin putkeen ja nyt oli huimat 136 :D Hieno homma!! Paino laskenut reilun 4kg, ihan tuon ruokahaluttomuuden ja pahoinvoinnin vuoksi, ei ollut huolissaan koska oon voinut nesteitä nauttia koko ajan hyvin kuitenkin. Sanoi että jos ennen seuraavaa neuvolaa nesteidenkin nauttiminen on vaikeaa niin suoraan vaan terv.keskukseen tiputukseen, ettei kannata jäädä odottamaan että on tosi huonossa kunnossa nestehukasta. Mutta pilvissä leijailen nyt tän päivän kun hengissä nähnyt pikkuisen taas, ehdin taas huolestua kuitenkin ennen seuraavaa ultraa ensi viikon torstaina. Taitaa tää huoli ja pelot seurata läpi raskauden..paitsi niinä päivinä kun on ultraruudussa nähnyt asukkaan:)

helene 9+3 (tämän mukaan mennään nyt tänaamuisen ultran+neuvolan mukaan)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään käytiin ekan kerran ultrassa ja siellähän se pieni porskutteli. Kauan ultrasivat, lähemmäs puolta tuntia kun ei pieni malttanut pysyä paikoillaan mittaamisen ajan ja sen jälkeen ei suostunut sivuprofiilia vilauttamaan. Mittaa oli 4,1cm ja viikot täsmäs just. Laskettu aika siis pysyy marraskuun yhdeksäntenä. Ihanaa tietää, että kaikki on kunnossa ja viikotkin on mulla niin pitkällä etten enää suostu pelkäämään keskenmenoa. Nyt voidaan pikkuhiljaa alkaa kertomaan kaikille muillekin.

Helene, kurjaa kun oot noin huonossa kunnossa. Tsemppiä sulle!

Muille marrasmasuille aurinkoisia kevätpäiviä!

Adara 11+0 (työnimi on miehellä mietinnän alla)

Vierailija
2/22 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsi, ihana lukea ultrakuulumisia. meillä siis kyseinen homma huomenna, jännittää-ää-ää!! kaikenlaisia epäilyksiä pyörii päässä... mies sanoi että turha murehtia kun ei tiedä. murehditaan sitten tarvittaessa. ehkä se on ihan hyvä neuvo. huomiseen siis...

-paakkis 11+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Liityn uutena pinoon.

Meillä nyt 1 v lapsi ja toista odottelen. Alustavasti laskettu aika on marraskuun alussa. Tosin nyt olen (vanhan näköistä) verta vuotanut perjantaista asti, joten saa nähdä miten tämä nyt menee. Maanantaina ylim. käynti neuvolassa sydänääniä kuuntelemassa, muttei vielä kuulunut. Tosin syynä varhaiset viikot ja taaksepäin kallistunut kohtu.

Torstaina ultra. Sitä odotan ja jännitän. Lohtuna on miehen sisko jolla yhtä lasta odottaessa oli läpi koko raskauden tihkuvuotoa mutta terve muksu syntyi.

pupuäitee rv 12 ?

Vierailija
4/22 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta nyt odottelen, ensimmäinen 1-v.

Laskettu aika marraskuun alussa, mutta saa nähdä miten menee sillä verta olen tihkuttanut perjantaista asti. Torstaina ultra ja sitä poikkeuksellisella innolla, ymmärrätte varmaan, odotan.

Uskallan jo silti toivoa pikkusisarusta esikoisellemme ensi talvena.

pupuäitee rv 12?

Vierailija
5/22 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka häviää viestit nettiavaruuteen ja sitte ne löytyy uudestaan. Hassu portaali.

Sama

Vierailija
6/22 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että, siellä oli viisi senttiä potkivaista elämää! jännitin hirveesti, ihan kuin ekaa kertaa olisin ollut... oli onneks tosi ihana kätilö joka jutteli koko ajan. "hyvä vauva täältä on tulossa" hän sanoi ja minä nieleksin kyyneleitä.

muutenkin oli herkkänä mieli, näin samalla kun ambulanssilla toivat keskoskaappia jossa oli pieni vauva sisällä, itketti sekin.

kävin vielä seulaverikokeessa myös, tampio kun olen olin unohtanut muut verikoelähetteet kotiin niin pitää mennä sit uudemman kerran labrassa käymään. olis voinut samalla kertaa ottaa ne muutkin näytteet. blääh.

viikot oli mittojen mukaan 12+1, ei muutettu kuitenkaan laskettua aikaa kun on niin lähellä sitä.

tämmöistä iloista täältä tällä kertaa! varmaan pari viikkoa porskuttaa tällä fiiliksellä. paha olo on edelleen, mutta ehkä se jo olis lieventymään päin...

t. paakkis 11+6

Vierailija
7/22 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille marrasmasuille!

Olen käynyt sivusta seurailemassa keskusteluja pitkään, mutta eilisen np-ultran jälkeen uskaltaudun nyt esittäytymään!

Perheeseemme odotellaan kolmatta lasta ja la olis 8.11. Esikoinen on syntynyt 09/05 ja toinen 06/07, molemmat poikia! Asustellaan Suur-Kouvolan alueella, ja synnytän siis KOKS:ssa. Itselläni ikää 31v. ja miehellä 30v.

Olen ollut esikoisen syntymästä asti kotiäitinä, ja varsin ylpeä siitä. Ammatiltani olen lastenhoitaja ja ennen esikoisen syntymää ehdin tehdä töitä päiväkodeissa n.10v. Takaisin niihin kuvioihin ei ole ollut kiire, muutaman kerran hoitovapaiden aikana olen käynyt tekemässä sijaisuus-pätkän ja huomannut, että hommat ei ole muuttunut vuosien varrella mihinkään!!!

Nyt siis kotiäitiys jatkuu ainakin seuraavan 1,5v ja mahdollisesti paljon pidempäänkin!!

Eilisessä ultrassa kaikki oli ok, ja muutoinkin vointi alkaa alun pahoinvointien ja väsymyksen jälkee tasoittua!!

Nämä pienet miehet pitävät minut aika tarkaan liikkeessä kaiken aikaa, ja nyt on palattava aamupuuhiin!!!

Kirjoittelen taasen, kun saan jostain siihen hetken järjestettyä!!! :x

Vointeja kaikille!!!!

Vierailija
8/22 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kaveri oli kehittänyt jalat ja kädet itselleen ekan ultran jälkeen. Siellä se viisisenttinen sintti heilutteli ripakinttujaan vanhempien iloksi. :)

Niskaturvotusta ei löytynyt ja kaikki tuntui muutenkin olevan hyvin. Seuraava ultrakin on jo tiedossa, tuossa kesäkuun loppupuolella.

Kyllä tuli hyvä fiilis. Maha onkin jo niin näkyvissä, ettei tohdi kertoa enää vieraille ylenpalttisista ilmavaivoista :D.

Nyt kun saan viestin kirjoitettua, niin tarkoitus olisi kertoa lapsille. Eiköhän ne sitten tiedota kaikille muillekin...

pp 11+5 ja kaveri

Vierailija
9/22 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteä vähän harmittaa. Tänään piti olla lääkärineuvola, jossa kuunnellaan sydänäänet, mutta se sitten peruuntui, koska lääkäri on sairaslomalla ja siirtyi kahdella viikolla eteenpäin:( Nyt on sitten peräkkäisinä päivinä np-ultra ja lääkärineuvola.

Mitäs muuta..pahoinvointi jatkuu edelleen, mutta on ehkä vähän helpottamaan päin. Toivottavasti menee pian kokonaan ohi! Olen myös joutunut tekemään housuihin ensimmäiset kuminauhapatentit - äitiyshousuja en halua vielä laittaa jalkaan! Ekasta ei tullu maha näin nopeasti esille, mutta luultavasti myös sillä on vaikutusta, että nyt oli lähtöpainoa varmaan kaheksan kiloa enemmän kuin silloin reilu neljä vuotta sitten;)

Viikonloppua ja viikonlopun lämpöä odotellessa, Walpu rv 11+2

Vierailija
10/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että en ole ainut jolla maha jo näkyy ja ennen kaikkea tuntuu. Itse vesin viimeviikolla äippähousut jalkaan. Teen toimistotöitä, eli joudun istumaan lähes koko päivän, niin tuntui jo tosi ikävältä kun tavalliset housut painoi vatsaa.

Mulla vast ensi viikolla toka neuvola ja ulta. Ensi viikolla varmaan kuunnellaan sydänäänet :)

Anilja

11+2

Vierailija
11/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpäs pitkästä aikaa täälläkin puolella kirjoittelemassa (eikä vain tuolla yahoossa).

Huomenna on np-ultra, nyt alkaa kyllä olla aika malttamaton olo! Ihmeellisen nopeasti tuo aika kuitenkin meni kun ensin tuntui että siihen on niin ikuisuus.

Mun piti muutama viikko sitten ottaa jo viikon-kahden äippähoususulkeiset mutta sen jälkeen turvotus laski niin paljon että nyt on taas pärjännyt tavallisilla housuilla. Tosin suosin näitä muutamia "teinifarkkuja" joissa vyötärö on mahdollisimman alhaalla. Saa maha tarpeen mukaan tursuilla rauhassa yli, kun vaan muistaa laittaa tarpeeks pitkähelmaisen paidan päälle =D

No mutta, mä alan nyt pitää peukkuja huomiselle, palaillaan.

- Innue & Itu 11+4

Vierailija
12/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka ultra. mies ei päässyt mukaan, joten ihan yksin jännitin! Kuten arvasinkin viikot eivät olleet vielä niin pitkällä kun neuvolan (28 kiertopäivän mukaan) lukemat. Uudeksi LA.ksi saatiin nyt 20.11. eli nyt olis vasta viikot 9+6 . Vauveli näytti virkeältä ja heilui kovasti. Yhdessä vaiheessa näytti kun oisi soittanut pianoa B-) Sain uuden ultra-ajan parin viikon päähän, koska sikiö oli 1 millin liian lyhyt pää-perämitaltaan, jotta niskaturvotusta olisi voinut tehdä.... Että silleen!

Kiksu 9+6 sitten vasta

Vierailija
13/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka ultra. mies ei päässyt mukaan, joten ihan yksin jännitin! Kuten arvasinkin viikot eivät olleet vielä niin pitkällä kun neuvolan (28 kiertopäivän mukaan) lukemat. Uudeksi LA.ksi saatiin nyt 20.11. eli nyt olis vasta viikot 9+6 . Vauveli näytti virkeältä ja heilui kovasti. Yhdessä vaiheessa näytti kun oisi soittanut pianoa B-) Sain uuden ultra-ajan parin viikon päähän, koska sikiö oli 1 millin liian lyhyt pää-perämitaltaan, jotta niskaturvotusta olisi voinut tehdä.... Että silleen!

Kiksu 9+6 sitten vasta

Vierailija
14/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen käynyt kurkkimassa tätä pinoa - kyllä on tapahtunut laidasta laitaan, sellaista se elämä on. Jos minäkin nyt sitten kuulumisia vähän näin varkain töiden lomasta kun taas on jotain kerrottavaa. Tiedä sitten miten mielenkiintoista.

Pahoinvointi on huomattavasti lieventynyt, tai harventunut voisi sanoa, mutta kyllä niitä kamalia päiviä oksennuksilla vielä tulee muutama viikkoon. Sais kyllä jo loppua pöntön halaukset.

Np-ultrassa olin eilen kaupungin ainoalla yksityisellä, kun täällä ei sellaista "herkkua" tarjota muuten kun riskiryhmäläisille. Maksoi maltaita (tiedän että Suomessa paljon halvempaa kilpailusta johtuen) ja masiina oli kiviajalta. Itse en juuri erottanut mitään, vähän heiluvia käsiä ja jalkoja, ja edes kuvaa ei saanut mukaan, mutta se tärkein eli riskiseula tuli tehtyä ja hyvältä näytti. Odottelen sitten rakenneultraa ja otan sieltä potretin mukaan ;-)

Seuraavaan neuvolaan on reilu pari viikkoa ja rakenneultra on toukokuun lopussa. Tänään kävin ostamassa verenpainemittarin, kun noiden paineiden kanssa on sillon tällön ongelmia ja tällä kertaa ajttelin että säästyisin siellä neuvolassa alvariinsa ravaamiselta jos alan itse kontrolloimaan. Pääseehän sinne sitten jos alkaa taas näyttää huonolta.

Mammahousut vedin jalkaan viikko-pari sitten. Vähän siinä rajalla on masun koko että mitä sitä kiskoisi jalkaansa, mutta kyllä nämä henkan mammafarkut on tosi hyvät - kunhan ei kireintä paitaa pistä päälle niin menee ihan tavallisista ja on mukavat kun päivät pitkät istuu koneella.

Kunnon lämpimiä ilmoja odotellen,

Misujamasu

ultran mukaan oisi 12+1 (ja sopii aiempaan ovulaatioon), mutta ei sitä neuvolaan ole vaihdettu, eli laitetaan 11+6

Vierailija
15/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi, kuten epäilinkin, että vuodon takana oli epätaydellinen keskenmeno. Murheellista kyllä, mutta onneksi tämä kävi näin raskauden alussa.

En siis pääsekkään jännittämään teidän mukananne masun kasvua ja kehitystä, mutta perässä tullaan toisella kerralla.

Iloa, onnea ja rakkautta teille kaikille odotusaikaanne!

Pupuäitee kiittä ja kumartaa.

Vierailija
16/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas moni oli käynyt kuulemassa hyviä uutisia ultrassa! Ihanaa!

Bunnymom, oon pahoillani :( Jaksamisia sulle!

Tänään kävin lääkärin kopeloitavana (oli muuten uskomattoman ihanan helläkätinen) ja lääkäri totes, että kohtu tuntu pieneltä ja päätti ultrata. Vauvan pään se sai näkyviin, mut ei siis sykettä eikä vauva ite liikkunut. Siinä vaiheessa sen ilme oli hieman huolestunut ja kyseli millonka olin käynyt viimeks ultrassa ja minä tietysti jo nieleksin itkua. Onneksi vauva sitten liikkui. Loppuvetona lääkäri totes mun kohdun olevan syvälle hautautuneena pikkulantioon, mitähän lie sitten tarkoittaneekin :)

Mulla on kanssa käytössä yhet äitiysfarkut, koska välillä turvottaa tosissaan. Varsinainen vauvamaha tuskin tulee näkyviin ennen kuin joskus 20:nnen raskausviikon jälkeen. Mitä myöhemmin sen parempi, ehtii ihan hyvin muutenkin kyllästyä mahaan ennen synnytystä.

Adara 11+3

Vierailija
17/22 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin ultrassa kävin ja kolme päivää olis tullu koon perusteella ikää lisää. Arvasinkin että kierto oli ollut lyhempi, kun raskaus oli niin ylläripylläri. Kovasti beibi liikkui, katseltiin menoa monitorista ja en millään ymmärtänyt että minun sisälläni se uusi elämä on.

PAhoinvointi on helpotellut, epäilen että mahalaukussa oleva ilma saa mut iltaisin yökkimään. Rinnat superbuustaa ja maha on kovasti pömppöturpeessa!

Gil 12+2 (12+5)

Vierailija
18/22 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun alkaa tulla kevät!! Siis sillee oikeesti. Eli tänäaamuna meillä oli jo aika lämmin ja ilmassa tuoksui kostea kesäaamu!

Aurinko ja lämpö on vieny multa työmotivaation.... En jaksais millään olla töissä, sisällä istumassa, ku vois olla ulkona ja tehdä vaikka mitä!!

Onko muilla tuntunu samalta?

(.)

Mulla on pahoinvointi hieman helpottanu. Tosin niin se helpotti n.viikko sittenkin ja pian sen jälkeen aloin oksentaa.... Eli nyt toivoisin, että pahoinvointi alkaisi helpottaa kokonaan.

Mulla on np-ultra reilun viikon päästä ja oon alkanu lähes pelkäämään sitä. Mitäs jos siellä ei olekaan enää ketään? Mitäs jos se on kuollut?

Tää on ihan höhlää, tiedän, mutta jotenkii silti pelottaa...

Mullakin oli äippähousut tossa viimeviikolla, kun niin kovasti turvotti mahaa ja töissä oli tosi kurja istua... Sitten aloin oksentaa ja turvotukset hävis. Nyt oon pitäny ihan tavallisia housuja. Mä oon laihtunu n.4kg raskauden alusta.

Tosin nyt kun pahoinvointi on helpottanut (ainakin hetkeksi), niin tilalle on tullut nälkä, eli ihan tavallista ruokaa menee ainakin kaks lämmintä ateriaa päivässä.

Onneksi niiiin monet on saaneet iloisia uutisia ultrasta! Onnea!

Toivottavasti nyt viikonloppunakin olisi oikein ihanat ilmat! Ja mulla on kampaaja huomenna!! :)

Oikein aurinkoista, lämmintä ja mukavaa viikonlopppua!

MaggyOo ja Junnu 9+6

Vierailija
19/22 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon iloisia *ultrauutisia* ! Hurjaa, että alkukuun marrasmasut aloittelee jo toista kolmannesta!

*Bunnymomille* pahoittelut ja voimia!

*(.)*

Mullakin tuntuu pahoinvointi helpottaneen. Ihan puistattaa ajatella vielä männäviikkoa surkeana sohvanpohjalla. Nyt olen saanut tehtyä pihahommia muutamana päivänä :) Ekat västäräkitkin bongasin.

Hassua tosiaan, miten pahoinvoinnin helpottaessa tulee heti huoli vauvasta. Onneksi tunnen jo pienen pientä kutitusmyllerrystä <3 Siellä se pieni kuviokelluu :)

Lämpöistä viikonloppua kaikille!

- Omppu ja PikkuA, rv 10+2

Vierailija
20/22 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eipä oo mullakaa kauheeta työmotivaatiota.. Näköjää osa työajasta kuluu täällä roikkumiseen..

Itse olen kovasti pohtinut tuota niskaturvotus ultraa, että pitäskö siinä käydä, vaiko eikö.. Ois kiva saaha kuva pikkuisesta, mutta toisaalta miettii, että voisi sillä rahalla käydä ostamassa jotain hyödyllistäkin vaikkapa vaaville :D meillä päin kun tuota ultraa ei tarjota, eikä muuten rakenneultraakaan.. (tosin siihen tulee ensi vuonna muutos, rakenneultran kohdalla) Täällä moni tuntuu siinä käyvän, mutta eikös tämän riskin downiin näe siinä verikokeessakin??? eikös? Nin ja milläs viikoilla siellä edes piti käydä, kun taitaa omat viikot mennä kohtapuoliin jo yli..

No onneksi itsellä on ensi viikon alussa lääkärin kopelointi, ja silloin kuunnellaan sydänäänet. Ja sen jälkeen olen luvannut itselleni, että voi alkaa vähän luottaa, että tästä voi jotain tullakin. Kuulee sydämen tykytykset, että siellä ollaan vielä mukana menossa :D

Kyllä maha pullistuu, ehkä enemmän syömingeistäni, olen itselleni selittänyt, mutta kai siellä voi jo vähän vauvamahaakin olla mukana... ja kun muiden juttuja lukee, niin voisipa hyvinkin olla :D Jännää!!!

T:Suhmura 12+1