Ihmetyttää huutonetissä miten vähän ihmiset tietävät rattaistaan
Kauppaavat ratttaita eivätkä tiedä merkkiä, eivät tiedä mallia.
Umpimähkääkö ostavat näitä sitten myös kaupasta??
Kyllä minä nyt tiedän mitkä on meidän rattaiden merkki ja malli, ja suunilleen vm. Onhan tuo sen verran kallis ostos että olen miettinyt sitä hieman, enkä vaan mennyt kauppaan ja ostanut ensimäiset vastaan tulevat.
Vai oonks mä ihan kummallinen vaunufrikki????
Kommentit (11)
No kyllä minäkin vaunujen merkin tiedän (=osaan lukea vaunuista), mutta en mitään mallia tai vuosikertaa. Mitä minä niillä tiedoilla olisin tehnyt aikoinaan kun vaunut ostin? Näinhän minä ne vaunut itse omin silmin ja miten ne toimivat. Ei se merkki tai vuosimalli ole vaikuttanut vaunujen ostotilanteessa eikä käytössä mitenkään. Ja hyvin vauvakin on vaunuissa viihtynyt, vaikkei olekaan tiennyt minkä merkkisissä vaunuissa nukkuu.
ei se mulle kuitenkaan sanois mitään
jos olisin kauppaamassa vaunuja niin varmaan löytyis käyttöohjeet jostain ja niissä lukee se malli
sellaisia rattaita, mitkä itsekin ovat käytettynä ostaneet. Silloin on tiedot mallista ja vuodesta yleensä puutteelliset.
Merkkiä tai vuotta en tiedä, koska olemme ostaneet rattaat käytettynä. Jos myisin noita, laittaisin ilmoitukseen tietysti kuvan josta näkisi mallin ja kuosit.
Mun pitäis laittaa myyntiin istumarattaat, joita meidän nuorinkaan ei ole käyttänyt enää kahteen vuoteen. En todellakaan muista niiden mallia. Merkin tiedän kun se lukee rattaan kyljessä.
Jos ostosta olisi vähemmän aikaa niin tod näk muistaisin myös mallin.
Merkkiä tai vuotta en tiedä, koska olemme ostaneet rattaat käytettynä. Jos myisin noita, laittaisin ilmoitukseen tietysti kuvan josta näkisi mallin ja kuosit.
Silloin kun tiedot ovat todella puutteelliset, se mielestäni laittaa ajattelemaan tavaran alkuperää. Ihan omia tavaroitaan myyvät myyjät kyllä osaavat kuvata tavaransa perusominaisuudet, merkit ja mallit sun muut pikkuviat hyvinkin tarkasti.
rattaita tietämättä niistä juuri mitään, niin se olisi mielestäni epäilyttävää. Jostain vanhemmista rattaista nyt en yhtään ihmettele, jos niiden mallia ei enää muista - mallit kun usein vaihtuvat vuosittain. Merkki (Brio, Ora, Emmaljunga, Carena tms.) pitäisi kyllä muistaa, samoin vuosimalli ja liike mistä rattaat on ostettu... Ellei kyse ole ihan matkarattaista.
Ystäväni löysi (uuden karheat) varastetut rattaansa myynnistä Huutiksesta ja kyseli pokkana niistä tarkempia tietoja. Myyjä ei "muistanut" mistä rattaat on ostettu eikä oikein tiennyt käyttöohjeita...
Kyllä minäkin ostosta mietin, mutta mietin ominaisuuksia ja esim. hintaa, enkä merkkiä ja vuosimallia. Minulle oli ihan sama onko malli XYZ123 vai ÅÄÖ456, mutta sillä millaiset pyörät, millainen kantokoppa tai millaiset työntöaisan säädöt ovat oli merkitystä. Eli en ihan umpimähkään ostanut.
Minäkin kyllä mietin ominaisuuksia, mutta katselen ensin eri merkkejä ja malleja ennen kun teen lopullisen päätöksen. Kyselen kavereilta, luen vähän netistä, jne. Painan mieleeni ne merkit joita kannattaa välttää, jotka ensi näkemällä näyttävät ihan näppäriltä ja edullisilta, mutta jotka ajan mittaan eivät ole kestäviä tms.
Ja sitten kun ostan, niin etsin esim. netistä hintavertailuja, ja enhän minä niitä löydä jos laitan hakusanaksi "jotkut yhdistelmät, jotain merkkiä joka alkaa C:llä".
Samalla sitten kun olen ostanut rattaat tai vaunut ja joku kaveri kysyy että onko hyvät tai huonot, niin osaan kertoa että tämä meidän malli ja vm on sellainen ja sellainen. Ja siinä on mahdollisesti näitä tyyppivikoja.
Mutta ehkä mä tutkiskelen näitä asioita liikaa :-)
AP
Meidän rattaista en ole varma mitä merkkiä ovat, mutta epäilisin että toiset ovat ehkä Brio, ja toiset ei ainakaan Brio, olisikohan ollut joku C:llä alkava nimi... Eli en tosiaan tiedä niistä paljon mitään. Turvaistuinten merkeistä en osaa kummastakaan arvata edes alkukirjainta.
Ostin ne tosiaan aika umpimähkään: kävelin Lastentarvikkeeseen ja sanoin että nyt pitäisi saada senjasen kokoiselle lapselle siihenjasiihen automerkkiin istuin. Myyjä osoitti jotain ja sanoi että se on ollut suosittu, minä katsoin ettei hinta ollut mikään älytön, ja ostin.