3v poikani ilmoitti, että häneltä palaa kohta pinna
Heh, kielsin poikaani hyppimästä sohvalla.
Hän totteli. hetken istuttuaan hän nousi, tuli kädet puuskassa eteeni ja iloitti että kohta palaa pinna!
Mistä ihmeestä on oppinut? En IKINÄ puhu tuohon sävyyn.
Kommentit (10)
meillä 2,5v neiti pyysi äitiä (minua) katsomaan rakentamaansa legorakennusta. Vastasin: "Joo, kulta ihan kohta..."
Mihin neiti: "Ei kun HETI! Yksi, Kaksi, Kolme..."
Tunnustan minulla on tapana ryhtyä laskemaan lapsille, jos lelut eivät tahdo tulla kerätyksi, vaatteet puetuksi jne... :D
hän vastasi:" En tiedä vielä. Pitää katsoa kalenterista, onko aikaa."
Meilläkin kolmevuotias ilmoittaa minulle välillä että "minä olen suuttunut äitille" taikka että "kohta minä kiukkuan" :) Ja niinä kertoina se suuttumus ja kiukku on hallitumpaa eli ei hämmenny omasta tunnetilastaan niin.
Kyseessä on varsinainen justiina ja kersantti karoliina. Yhtenä iltana hipsin hänen mielestään liian aikaisin nukutuspuuhista pois. Olin ovella menossa, kun sängystä kuuluu:"Mihin luulet meneväsi. Nyt heti takaisin, olepa kiltti!"
että
mulla palaa pinna
kohta äitillä menee hermo.
nyt sit alkaa riittään tuo pelleily
ja vähän äkkiä ennenkun mä suutun(esim levittänyt kaikki palapelit sekaisin lattialle) saatan siihen sanoa että ala kerätä ja vähän äkkiä ennenkun mä suutun
kukaan muuko ei ilmaise sanoin tunteitaan tms..?? olenko ainut
Poika 4v. käyttää samaa sanontaa. Kaupassa sanoo minulle pysy siinä, äläkä lähde minnekkään.
Meidän kohta kolmevuotias saattaa sanoa pikkuveljelleen, jos tämä on tulossa aina vain uudestaan sähläämään isomman leikkeihin...
Ystäväperheen kaksivuotias tenava kaatui ja alkoi itkeä. Äitinsä kyseli, että sattuiko. Tähän lapsi, että "ei, minä pelästyin". Minusta todella hienosti sanottu noin pieneltä.
Meilläkin kolmevuotias ilmoittaa minulle välillä että "minä olen suuttunut äitille" taikka että "kohta minä kiukkuan" :) Ja niinä kertoina se suuttumus ja kiukku on hallitumpaa eli ei hämmenny omasta tunnetilastaan niin.
Tuohan on vielä lievää sitä paitsi.