Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cv ja nykyisen työpaikan ilmoittaminen?

Vierailija
14.12.2008 |

Miten tekisitte vastaavassa tilanteessa? Olen reilun kuukauden työskennellyt nykyisessa työpaikassani, johon menin asenteella "on edes jotain, kunnes se oikea paikka löytyy". En siis halua tätä aikaa olla työttömänä kotona, vaan mielummin teen töitä.

Kokoajan olen haku päällä, ja osittain siksi, että nykyinen esimies osottautui aika mahdottomaksi tyypiksi. Hänellä on kovat paineet, mikä kai osittain selittää hänen käytöksensä. Meitä alaisia on kolme, ja jokaisella on samanlaiset mielipiteet ja kokemukset hänestä. Esimies on epäpätevä ja se tekee sen, että hän on aika "metsässä" johtamisensa kanssa. Neuvoo mm. yhtenä hetkenä yhtä ja seuraavana täysin toista kääntäen virheeksi sen, että toimi hänen ensimmäisten ohjeidensa mukaisesti, käyttäytyy todella asiattomasti ja muutenkin asenteensa on "mielummin keppiä kuin porkkanaa".

Kaikenlaisia esimiehiä työhistoriaani mahtuu, mutta tämä nainen on täysin omaa luokkaansa!

Etsin siis parempaa paikkaa.

Ongelmana on nyt se, että kannattaako cv:hen laittaa tämä nykyinen, voimassa oleva paikka? Pelottaa nimittäin se, että joku työnantaja ottaa yhteyttä tähän nykyiseen ja hän saa selville, että haen jotain muuta? Siitä se riemu vasta repeäisikin...

Sitten taas toisaalta, jos en laita mitään, näyttää että olisin työttömänä kotona?

Hankala tilanne. Onko kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin, että te alaiset ette voisi nostaa sitä kuuluisaa kisua pöydälle ja puhua yhdessä pomon kanssa asioista?

Vaikka hän on kuinka pomo, niin ei hän saa toimia miten tahansa.

Mitä tulee CV:hen, niin parempi siinä mahdollisimman monta työpaikkaa, kuin aukkoja työhistoriassa. Senkin uhalla siis, että pomo saa tietää.

Vierailija
2/4 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä kolme kuukautta koeajalla, joten jos tuo nykyinen työnantaja saa tietää aikeistani, ihan varmasti se on syy irtisanoa minut.

Myönnän, että en toimi ihan lojaalisti, mutta tilanne on oikeasti työpaikallani todella tulehtunut juuri tuon esimiehen takia.

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis normaali tilannehan on se, että työpaikkaa haetaan silloin kun ollaan jo toisessa työssä. Silloin merkitään ansioluetteloon se nykyinenkin.

Työnantajat eivät kyllä kovin helposti soittele nykyiseen työpaikkaan, koska siinä helposti syntyy kilpailutilanne palkasta. Jos siis nykyinen haluaakin pitää sinut, niin saattaa tarjota lisää liksaa, jolloin halukkuutesi siirtyä siihen uuteen vähentyy. Pitäisin siis sitä riskiä täysin olemattomana.

Työnantaja voi pyytää suosituksia, mutta et tietenkään anna nykyistä työpaikkaasi. Mutta eivät siis työnantajat randomina soittele vanhoihi työpaikkoihin.

Koeajan pointti on se, että siinä voi kumpikin tehdä kokeilun jälkeen päätöksen haluaako jatkaa. Jos siis haluat lähteä nykyisestä työpaikaltasi koeajalla, niin siitä ei tarvitse tuntea ollenkaan huonoa omaatuntoa. Voit vain sanoa, että paikka ei sopinut sinulle.

Haastattelussa sanot, että et halunnut olla työttömänä, mutta haet koko ajan parempaa duunia. Siksi siis lähtisit nykyisestäsi.

Vierailija
4/4 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä ainakin olen laittanut aina nykyisen työpaikan CV:n. Vain sellaisille henkilöille soitetaan, ketkä olet erikseen maininnut CV:ssa suosittelijana ja antanut heidän yhteystietonsa.

Mun mielestä uuden työpaikan haastattelussa on syytä selvittää, että edellistä paikkaa hakiessasi sinulle jäi erilainen mielikuva työpaikasta, kuin millaiseksi se on käytännössä osoittautunut. Koeaika toimii myös työntekijän turvaksi. Myös työntekijä voi lähteä heti seuraavana päivänä uuteen työpaikkaan vanhasta. Tarkista vielä, että koeaika on todella kirjoitettu työsopimukseesi. Vain silloin sinulla ON oikeasti koeaika.