Mä olen niin sekaisin, eikä ole ketään kenelle puhua...
Meillä oli pari kk sitten firman bileet, joissa oli myös saman yrityksen henkilökuntaa toiselta paikkakunnalta.
Ja minulla oli erittäin mukavaa yhden miehen kanssa, joka siis on sieltä toisesta konttorista. Vietimme mukavan illan yhdessä ja ihastuin mieheen todella, yhteisen yön jälkeen vaihdoimme numeroita ja soittelimme, tekstailimme ja mailailimme jonkin aikaa bileiden jälkeen. Mutta emme ole tavannet.
Yhdelle hyvälle työkaverille sitten kerroin asiasta ja hän oli aivan kauhuissa, on kuulemma ukkomies, eikä minulla ollut asiasta mitään käsitystä.
Sen kuultuani kysyin mieheltä suoraan mikä on asian laita ja hän kertoi sen olevan totta, heillä on kolme lasta. Sitten hän vielä painotti, että ei ole jättämässä perhettän, vaikka en minä sitä todellakaan edes tahtoisi, tunsin oloni niin petetyksi, koska olin jo ehtinyt ihastua tähän mieheen.
Emme ole nyt olleet n. kuukauteen missään tekemisissä. Ja tänään tein positiivisen raskaustestin. Mä olen ihan rikkin.
Edellinen suhteeni loppui noin puolivuotta sitten ja takana 3 vuoden yritys saada lapsi. Sisältäen yhden keskenmenon.
Ja nyt kun kaikki on aivan väärin niin olen raskaana, miehelle josta en halua kuulla koskaan enää mitään.
Olen valmis kasvattamaan lapseni yksin, mutta pelkään, että mies saa tietää, koska kuitenkin meillä yhteisiä tuttuja työn kautta. Pää on ihan sekaisin, mitä sitten joskus sanon lapselleni kun hän isästään kyselee.
Minulla siis ei ole ennestään yhtään lasta. Ja nyt siis monen vuoden yrityksen jälkeen ehkäisy pettää ja minä olen raskaana.
Toisaalta tunne aivan ihana, että vihdoin sisälläni kasvaa uusi elämä, mutta miksi juuri näin. Olen vaan itkenyt koko päivän.
Ja en uskalla puhua tästä vielä kenellekkään, pelkään ystävieni tuomitsevan minut. Mulla on niin paha olla.
Kommentit (22)
Kerro vaan miehelle vaikka s-postilla, jos et halua puhua hänen kanssaan. Kerro, että olet halunnut lasta kauan, olet nyt shokissa tapahtuneesta, mutta tiedät, että haluat pitää lapsen ja kasvattaa yksin.
Tsemppiä ja nauti raskaudestasi ja tulevasta vauvasta!!
Lapselle voisin isän nimen kertoa kun on isompi, päättää sitten itse ottaako yhteyttä.
Tilanne on haastava, mutta eiköhän kaikki suju kuitenkin parhain päin.
Kukas se yle radio1: n toimittaja onkaan, joka on kirjoittanut kirjan yksin odottavista äideistä - Mentu? Nythän on "vertaistukiryhmiäkin" äideille, joilla on vastaava tilanne/muu syy, miksi lapsen isä ei ole kuvioissa edes odotusaikana.
Kirjasta saa varmaan vastauksia siihen, mitä selittää lapselle isästä - tai siis kertomuksia siitä, miten jotkut muut ovat asian ratkaisseet.
Miten olet tullut raskaaksi, jos et ole tavannut tätä miestä sen parin kuukauden takaisen bileillan jälkeen lainkaan?? Kerroit että olette vain soitelleet, tekstailleet ja mailanneet..
Tästä tulee taas niin provo olo!
i]Meillä oli pari kk sitten firman bileet, joissa oli myös saman yrityksen henkilökuntaa toiselta paikkakunnalta.
Ja minulla oli erittäin mukavaa yhden miehen kanssa, joka siis on sieltä toisesta konttorista. Vietimme mukavan illan yhdessä ja ihastuin mieheen todella, yhteisen yön jälkeen vaihdoimme numeroita ja soittelimme, tekstailimme ja mailailimme jonkin aikaa bileiden jälkeen. Mutta emme ole tavannet.
Onnea raskaudesta ja onnea jatkoon!
(en haluaisi olla ilonpilaaja, mutta onhan mahdollista, että koet vielä keskenmenonkin...)
Miksi ystäväsi tuomitsisivat sinut? Eiköhän suuri osa ihmisistä tukisi sinua ja syntyvää lasta minkä pystyisivät.
Miehellä siis on vaimo ja kolme lasta ja aloittaa silti suhteen (ainakin) sinun kanssasi. Eikä edes kertonut sinulle olevansa varattu ennekuin itse sitä osasit kysyä. ---Mitä hyvää voit häneltä odottaa?
Pidä mielummin lapsi yksin jolloin miehelle ei myöskään tule oikeuksia. Ompa ikävää mihin tilanteeseen olet joutunut. Mies ei vaikuta siltä että sinä tai lapsi saisi häneltä tukea tai rakkautta, joten jollet halua "kakkosvaimoksi", seikkailuksi, älä kerro mitään.
Nyt ihan rauhassa kultapieni.
Lapsi on iloinen asia. Tiedän, että tunteet ovat aika myräkkää tällähetkellä, mutta usko pois hetken päästä olet onnellinen tästä erikoisesta elämän yllätyksestä.
Mietit nyt asioita ihan rauhassa, ei sinun tarvitse olla mieheen missään yhteydessä jos tunnet niin.
Jos mies saa tietää, niin so what. Hänellä jos jollain pitäisi olla tieto siitä kuinka lapsia saadaan alulle, jos omia on jo kolmin kappalein. Se on siis hänen murheensa miten hän itse perheelleen kertoo jos lopulta asia hänen tietoisuuteensa tulee.
Minä siis suosittelen sinua luottamaan siihen, että elämä kantaa ja kaikella on tarkoituksensa. Ihan kaikella.
Voi hyvin ja kanna lapsesi ylpeydellä. Kukaan ei ole oikeutettu sinua tuomitsemaan.
kanssa? Hänellä on mielestäni oikeus tietää (etenkin jos pidät lapsen) ja elatusvelvollisuus.
Pidä lapsi ja elätte rauhassa kahdestaan. Et välttämättä tule uudestaan raskaaksi, joten älä keskeytä. Ukkomiehen kun sotket kuvioihin, saat vaan ongelmia elämääsi. Jos olet työssäkin niin et varmaan joudu köyhäintaloon vaikka ety saisi mieheltä elatusmaksuja (valtioltakin saa n.150€ valtion elatustukea, jos isä ei tiedossa) .
melkein alkaa jo naurattaa, kun täällä yksinäni istun koneella ja pillitän.
On niin mahtavaa lukea teidän kannustavia sanoja.
Eniten minua pelottaa miehelle kertomisessa se, että rikon kolmen lapsen perheen. Jos miehen vaimo saa tietää. Sitä en todella halua.
Enkä miestä itselleni enää halua, sen jälkeen kun kuulin olevan varattu.
Mielestäni myös molemilla niin isällä kuin lapsella on oikeus toisiinsa, tämä tilanne on vaan niin kiero.
Ja itse tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä mitä olen tehnyt niille kolmelle viattomalle lapselle ja jollekkin naiselle.
Jos jotain positiivista niin se että asuvat eri kaupungissa..
ap
Miten olet tullut raskaaksi, jos et ole tavannut tätä miestä sen parin kuukauden takaisen bileillan jälkeen lainkaan?? Kerroit että olette vain soitelleet, tekstailleet ja mailanneet..
Tästä tulee taas niin provo olo!
i]Meillä oli pari kk sitten firman bileet, joissa oli myös saman yrityksen henkilökuntaa toiselta paikkakunnalta.
Ja itse tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä mitä olen tehnyt niille kolmelle viattomalle lapselle ja jollekkin naiselle.
sinä ole tehnyt yhtään mitään, luulit ja oletit miehen olevan vapaa. Se on kyllä täysin miehen ongelma tuo pettäminen.
Suurempi järkytys se miehen perheelle on, jos kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua oven taakse ilmestyy uusi perheenjäsen. Lisämausteena vielä lapsen katkeruus isättömyydestä. Miehelläkin on oikeus tietää lapsestaan.
puhun asioista sitten ihan livenä ystävilleni.
Ja se kerronko miehelle vai en sitä voin sulatella tässä vielä ainakin muutaman kuukauden, ja ehkä on parempikin, jos odotan nyt ensin sen aikaa, että suurin keskenmenon vaara on ohi.
ap
Ehkä se että poden huonoa omaatuntoa asiasta, on este sille, etten uskalla ystävilleni kertoa, mutta kuten joku teistä jo sanoin, en minä tiennyt, ja se asia minun on nyt pakko hyväksyä.
Nyt me lähdemme pienen ihmisenalkuni kanssa nukkumaan ja toivon, että huomenna on jo selkeämpi olo ja tosissaan onhan tässä aikaa totutella kaikkeen.
Kaikesta huolimatta näyttää siltä että minusta vihdoin ja viimein tulee äiti, hassua :)
Kiitos kun sain teille purkaa sisintäni, teidän ansiosta jo täällä hymyilen.
ap
Eniten minua pelottaa miehelle kertomisessa se, että rikon kolmen lapsen perheen. Jos miehen vaimo saa tietää. Sitä en todella halua.
Enkä miestä itselleni enää halua, sen jälkeen kun kuulin olevan varattu.
Mielestäni myös molemilla niin isällä kuin lapsella on oikeus toisiinsa, tämä tilanne on vaan niin kiero.
Jos olisit tiennyt miehen olevan perheellinen, pitäisin sinua itsekkäänä ja moraalittomana lutkana. Mutta et tiennyt, miten sinua siis voisi pitää minään noista? Sinä menit sänkyyn viehättävän miehen kanssa jota ilmeisesti oletit ns. vapaaksi, et siis pettänyt ketään. Mielestäni jutun ainut kusipää ja pettäjä on mies itse. Hän on varmasti tietänyt pettävänsä vaimoaan ja tavallaan huijaavansa sinua.
Miehen lapsia kohtaan olisi väärin kertoa ja rikkoa sitä ihanne elämä-kuplaa jossa he mahdollisesti elävät. Vaimo taas ansaitsisi saada tietää. Jos hän tietää miehensä pettämisestä/pettämisistä (mies kuulosti sitlä, ette välttämättä ole ainoa) niin heidän elämänsä tuskin mullistuu. Jos nainen taas ei tiedä mitään, mielestäni hän ansaitsee kuulla totuuden ihmisestä jonka kanssa elää elämänsä (ja jakaa tautinsa). Entä jos kerrotkin miehen vaimolle? Itse haluaisin tietää. Vaimo on jo kärsijä, näin hän saisi vähän tasoitusta kun saisi miettiä asian ensin itsekseen eikä vain joku päivä kuulisi pamautusta mieheltään. Näin myös varmistaisit että vaimo saa todella tietää mitä puolisonsa on miehiään ja vaikka heidänn suhteensa jatkuisikin niin osaa sitten suhtautua tilanteen mukaan.
Työkavereillasikaan ei pitäisi olla mitään oikeutta tuomita sinua, kosket tiennyt miehen olevan varattu. Jos saat heiltä moitteita tee selväksi se, ette tietoisesti nainut naimisissa olevaa isää vaan ihastuit mukavaan mieheen, josta et tiennyt totuutta.
Miehelläkin on oikeus tietää lapsestaan.
Ovat mielestäni viimeisenä huomioitava seikka tässä tilanteessa. Isä on jo osoittanut ettei ole luottamuksen arvoinen nykyiselle perheelleen eikä ap:lle. Voisi laskea huijaamiseksi miten ei kertonut olevansa ukkomies.
Mies on tilanteessa ainoa joka on tehnyt väärin muita kohtaan (ja vielä montaa ihmistä), joten hänen oikeuksilleen en laske mitään arvoa.
perustavanlaatuisessa asiassa. Pitää elää tätä päivää. Vaaraksi lapselle ja ap:lle ei mies kai kuitenkaan ole. Ja ajatteli asiaa miten päin tahansa, lapsen on hyvä tietää molemmista vanhemmistaan. Jos itse tulisit raskaaksi satunnaissuhteesta petettyäsi miestäsi, pitäisikö lapsi ottaa sinulta pois?
Soita miehelle ja kerro tilanne.