Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helkkari!! 1600e jäljellä rahaa ja 4vk pitäisi pärjätä.

Vierailija
17.04.2009 |

Mä en jaksa tätä penninvenytystä. Joka kuukausi sama tilanne. Laskut maksettu tilipäivänä ja tuossa on mitä jää jäljelle ruokaan ja muuhun elämiseen. Siivojan lasku ja bensatkin pitäisi vielä maksaa ja jotain vaatetta ostaa lapsille. Vinkkejä?

Ps. Ne, jotka väittävät pärjäävänsä tyyliin satasella kuukauden, älköön vaivautuko!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söisitte niin kuin me köyhät? eli keittoja, kastikkeita tms. kyllä sitä rahaa jää kun vaan kaupassa katsoo ettei osta mitään humpuukia joka kerta.

Vierailija
22/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

malliin (nyt on vuoden 2007 Bemari ja tän vuoden malliin piti vaihtaa), mutta yllättäen mies saikin pienemmät bonukset kun piti ja nyt meillä sit ei kuulemma ole varaa vasta kun parin kuukauden päästä:(:(:( Olen aivan hajalla:(:(:( Onneksi täältä saa tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei elä normiarkea!! Eiks tämää kosketa ketään oikeasti? Aina saa olla kieli keskellä suuta, että mitä voi ostaa. Vaatteita ostan vain pakollisiin tarpeisiin,matkusteluun ei juurikaan jää rahaa, mua väsyttää kertakaikkiaan, Kuitenkin olen töissä 5pv/vk, en jaksa tätä enää!!

Vierailija
24/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten bensat 200e, siivooja 200e ja jäljelle jää 400e muuhun!! Miettikää vähän! Kuinka moni pärjää 400 eurolla kuukauden?!Hä?

Vierailija
25/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus noin paljo tilille, siis edes yhteensä. Mun tili on 1000e ja sillä mennään... En ymmärrä valitusta jos tuosta on jo kaikki menot maksettu paitsi ruoka.

Vierailija
26/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittämättä. Ruokaan menee ehkä parisataa. Tytölle pitää ostaa kumpparit, joihin menee parikymppiä. Eli vielä melkein parisataa jää - sillä voi vaikka käydä syömässä, elokuvissa tai mitä nyt sittne päähän pälkähtääkään. Ja lisäksi miehellä tietysti on rahaa. En oikeasti ymmärrä, miten toi raha, mikä sulla on, ei riittäisi. Onks tää nyt joku provo?

Vierailija
27/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yksinkertaisesti: ÄLÄ OSTA TURHAA! OSTA HALVEMPAA! KATSO HINTOJA! mikä siinä on niin vaikeaa? turha valittaa jollet aio asialle mitään itse tehdä. itse elätän 4henkisen perheen 800eurolla kuukaudessa ihan kevyesti ja rahaa jopa riittää muuhunkin!

Vierailija
28/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisesti ja monipuolisesti. Syömme joka päivä vihanneksia ja hedelmiä, täysjyvätuotteita sekä rasvattomia maitotuotteita. Olemme hoikkia ja terveitä. Emme pihtaile ruokakaupassa, vaan ostamme laadukkaita raaka-aineita ja paljon esim luomua (kuten maito). Eli ehkäpä tuosta ruokalaskusta voisi nipistää.

Vierailija
29/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä huomattavasti huonommin asiat. Opiskelijalla ei todellakaan ole koskaan noin paljoa käytettävissä kuukaudeksi kun opintolaina pelkästään puolelle vuodelle on 1500€ ja sitten kerran kuussa tulee opintotuki ja lapsilisä... Että minä kyllä hihkuisin onnesta jos jostain saisin tuon 1600€ joka kuulle. Ja sori vaan mutta oli pakko avautua...Mutta tosiaan ymmärrän, ei ole yhtään kiva kun ei koskaan jää mitään ylimääräistä rahaa. Vaatteita en ole ostanut varmaan vuoteen. Lapsen vaatteisiin olen panostanut, joskus ottaa päähän, kun lapsi nirsoilee joidenkin vaatteiden suhteen. Onneksi lasten vaatteet on vähän halvempia kuin aikuisten.

Vierailija
30/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten bensat 200e, siivooja 200e ja jäljelle jää 400e muuhun!! Miettikää vähän! Kuinka moni pärjää 400 eurolla kuukauden?!Hä?

Vierailija
31/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille jää käteen ruokaan sun muihin hygieniajuttuihin plus lääkkeisiin ja vaippoihin n. 900e kk ja meitä on 5. Kolme alle kouluikäistä lasta. Niin ja tuolla rahalla täytyisi niitä vaatteitakin saada ostettua.

Vierailija
32/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just laskeskelin että voitais tästä lähin koittaa selviytyä 100€ per viikko, että saataisiin rahaa säästöön lomamatkaa varten (muutaman kuukauden päästä). Ja toi siis ei mielestäni ole edes tiukalle vetämistä vielä!

Jos 1600euroa ei riitä niin kuukaudeksi niin hieman voisi tarkastella kuluttamistaan.

Vierailija
33/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaanko osia? Meillä on kans ton verran tilillä, MUTTA meillä on laskuja maksamatta vielä vino pino...ai niin ja meillä on suurperhe...reilusti puolet enemmän porukkaa kun teillä:)

Niin ja sitä paitsi meillä on mun mielestä tässä kuussa ihan hyvä tilanne:)!

Vierailija
34/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikollahan tosin tulee lapsilisät. Meillä jää ehkä kans laskujen jälkeen rahaa about ton verran, mutta kyllä musta riittää tosi hyvin. ei tarvitse pihtailla ja säästöön jää parisataa kuussa, joten jos tarvii joku isompi hankinta/matka maksaa, niin säästötilillä on aina muutama tonni.

Eli ei siis tosiaan mikään omaisuus toi raha, mutta kyllä me sillä erittäin hyvin pärjätään. Tosin ei tarvita autoa kovin usein, joten bensalaskut aika pienet.

Vierailija
35/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekaksi istut rauhassa vaikka nojatuoliin ja oikaiset jalkasi. Sano itsellesi kolme kertaa: "kaikki tulee hyväksi". Jos osaat saman på svenska, se toimii paremmin. Avaa pullo punkkua (ei sitä kalliimpaa, vaan kympin pullo), taita palanen suklaata (fazerin sinistä, säästösyistä) ja lue vähän naistenlehteä. Sen jälkeen otat kännykän käteen ja soitat isipapalle, että laittaa pikapikaa tonnin sun tilille. Ja kas näin, kriisi hoidettu! :)

Vierailija
36/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette pääse tässä kuussa Thaimaaseen kuin äkkilähdöllä, voi itku!

Vierailija
37/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää (lapsilisien kanssa) tässä kuussa myös 1600€ lainojen ja laskujen jälkeen. En näe mitään "selviytymisongelmaa".

Ruokaan menee 500€ (syödään hyvin), bensaan 200€, säästöön menee ainakin 400€ ja 500€ jää muihin menoihin. Vaatteita joudutaan tässä kuussa ostamaan noin 200€:lla. Niin ja siivoan toki itse... Jos ennen seuraavaa palkkapäivää on jotain tilillä, niin se myös säästöön.

Vierailija
38/52 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon verran kuussa rahaa josta pitää maksaa vuokra bensat ruoat ja muu eläminen. vaatteita ollaan viimesen vuoden aikana ostettu ainoastaan lapselle pakolliset. no ehkä ollaan saatu muutama uus vaate itekki kun on vanhat hajonnu alta. että siinä sulle vinkkejä pärjäämiseen.

Vierailija
39/52 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisesti ja monipuolisesti. Syömme joka päivä vihanneksia ja hedelmiä, täysjyvätuotteita sekä rasvattomia maitotuotteita. Olemme hoikkia ja terveitä. Emme pihtaile ruokakaupassa, vaan ostamme laadukkaita raaka-aineita ja paljon esim luomua (kuten maito). Eli ehkäpä tuosta ruokalaskusta voisi nipistää.

Vierailija
40/52 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah!! Tuota en usko!!

Meillä kuvailisin syömistapoja samoin kuin tää edellinen (en muista numeroa, sori...). Vihanneksia ja hedelmiä kun on olemassa sekä kalliita että edullisia , esim. kausivihannekset ja -juurekset ovat edullisia. Samoin leikkeleitä, lihaa, kalaa ja kanaa saa edullisestikin, eikä niitä ole pakko syödä paljon. Lisäksi käytämme soijaa lihan lisänä, jolloin liharuuastakin tulee edullisempaa (kunhan katsoo, mitä soijaa ostaa, tofu voi olla todella kallistakin). Ikävä kyllä meillä on pakko ostaa laktoosittomia tuotteita, jotka kyllä ovat nostaneet ruokakassin hintaa.

Ostamme tarjouksista isompia eriä pakkaseen emmekä yleensä heitä ruokaa pois, vaan ylijääneet ruoat pakastamme ja syömme esim. töissä lounaina. Leivon lähes kaiken leivän sekä makeat leivonnaiset itse, leipätuotteista ostamme vain ruisleipää. Lisäksi ateriamme painottuvat kasviksiin ja juureksiin ennemmin kuin lihansyöntiin, aamu- ja iltapalalla syömme koko perhe usein puuroja ja vellejä leikkeleleipien tai murojen sijaan.

Sen sijaan emme osta käytännössä lainkaan virvoitusjuomia, olutta/siideriä (juodaan kotikeittoisia mehuja tai vettä ja maitotuotteita), sipsejä, jäätelöä, vanukkaita tms. herkkuja, joihin kyllä saisi menemään paljon rahaa. Meidän herkkumme ovat juustot ja punaviini silloin tällöin (aikuisilla) sekä itse tehdyt herkut (hedelmä- ja marjapirtelöt, letut, keksit, pulla tms. lapsilla).

Niin että usko vaan, että edullisesti ja terveellisestikin voi syödä. Pitää vaan osata a) suunnitella ostokset ja ruokalista usealle päivälle etukäteen, b) leipoa, c) kokata ja d) pakastaa. Sanoisin, että vain tumpelo perhe saa kulumaan ruokaan yli 120 €/hlö kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme