Pikakysymys!! Pitääkö CV:hen laittaa maininta siviilisäädystä,
Kommentit (12)
esim. naimisissa, avoliitto, naimaton tmv.??
mutta kuten muutkin sanoneet, saa laittaa
naimaton, 1 lapsi? Kun olen avoliitosta eronnut ja nyt yksinhuoltaja.
Vähän kyllä luulen etten mainitse siviilisäätyä ja lasten lukumäärää ollenkaan,
kysyköön sitten haastattelija jos kiinnostaa.
Tuo yhdistelmä "naimaton, 1 lapsi" on kuitenkin aika silmiinpistävä yhdistelmä...
naimaton, 1 lapsi? Kun olen avoliitosta eronnut ja nyt yksinhuoltaja.
Vähän kyllä luulen etten mainitse siviilisäätyä ja lasten lukumäärää ollenkaan,
kysyköön sitten haastattelija jos kiinnostaa.
Itse en mainitsisi asiaa tilanteessasi. Yksinhuoltajuus ei monissa työpaikoissa ole mikään iso plussa.
Aika suppea näkökanta jos joku (rekrytoija) niin ajattelee.
Ihan samalla lailla voisi ajatella että joku 3-lapsisen perheen äiti on varmasti jatkuvasti lasten sairasteluiden takia poissa, hoitamassa perheen "logistiikkaa" tmv.
Viimeisimmässä työpaikassani ei perheasioista udeltu mitään mikä nosti firman ja rekrytoijan pisteitä silmissäni. No, siellä myös liksastakaan ei tarvinnut alkaa tinkimään ja palkallista lomaakin sain ylimääräistä. Että kaikinpuolin hyvä meininki, eikä mitään tiukkapipoista touhua. Sinänsä työntekijän perheasiathan ei kuulu työnantajalle pätkääkään, pääasia että hoidat työsi niinkuin pitää.
kuin jollain perheellisellä. Jos esim. mies matkustelee työn takia paljon jne. niin siinä on perheellinenkin monesti yksin vastuussa koko rumbasta.
Itselläni on oma äitini tarvittaessa hoitoapuna joten sen suhteen hyvä tilanne.
Ja lapsi on jo koululainen, sairastelee harvoin.
ap
Niin no, yksinhuoltajuus sinänsä ei ole mikään negatiivinenkaan asia.Aika suppea näkökanta jos joku (rekrytoija) niin ajattelee.
Varmaankin riippuu myös alasta. Omalla alallani äitiys on suuri plussa (kokemus omista lapsista on hyödyksi vaikka toki työtä voi lapsetonkin tehdä) mutta varsinkin jollain miehisellä alalla ei välttämättä osata äitiyttä arvostaa vaan juuri pienen lapsen yksinhuoltajuus ajatellaan negatiiviseksi seikaksi (työntekijä aina poissa sairaan lapsensa kanssa, ei pysty joustamaan työajoissa kun lapsi pitää hakea tarhasta).
Meille töihin haki 3 lapsen yksinhuoltaja ja kyllä se hänen tilanteensa oikeasti vähän mietitytti vaikka yleensä työpaikkani onkin varsin perhemyönteinen. Sai työpaikan koska oli paras hakija.
Sitten tarvittaessa jotain tietoja kieli- ja ohjelmistotaidoista jne. Henkilökohtaisen elämäni pidän pois työhakemuksista.
Mun käsittääkseni asiaa ei saa edes ottaa esille työhaastattelussa enää nykyään. En laittaisi sinunu tilanteessasi, mikäli asiasta ei olisi mitään etua työtä hakiessa. Esim. haettava paikka yh-yhdistyksen sihteeri tms.
Mutta "naimisissa" ei ole oikea samuoto vaa AVIOLIITTO.