Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuisten ryhmä?

17.04.2009 |

Missä on lokakuun vauvaa odottavat, kaikkiko jossain suljetussa ryhmässä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä täällä muutamia, mutta aika vähäistä on kirjoittelu. Olen käynyt lueskelemassa kaksplussan sivuillakin ja siellä on kyllä tosi aktiivista porukkaa. Jotenkin olen vaan alkujaan kotiutunut tänne, enkä osaa muualla oikein olla.

Itsellä on nyt niin seesteinen vaihe, ettei tässä oikein raskaana tunne olevansakaan. Mitä nyt maha on kasvanut kohisten ja tissit on edelleen armottoman kipeät. Ja tietysti minun mielikuvitukseni on jo kerinnyt kehitellä vaikka mitä, kun ei liikkeitä vielä tunnu. Olen ,molemmista lapsista tuntenut liikkeet suht myöhään eli varmaan niin käy nytkin. Jotain outoa liikehdintään tosin välillä on tuntunut, mutta luulen, että suolet siellä möyrii :) Mutta ei auta kun toivoa parasta, että kaikki on hyvin.

Nyt joudun laskemaan miehen tähän koneelle, joten kirjoitusvuoro jää muille. Toivottavasti tänne ilmaantuu lisää porukkaa.

Iloista viikonloppua kaikille!

Hipsu 15+3

Vierailija
2/16 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mainostettiin jotain suljettua ryhmää ja sen jälkeen eivät lokakuiset ole paljoa keskustelleet. Ei ole minunkaan tullut käytyä, muuttokin oli tässä.

Muuten olo on ollut hyvä. Yökötystä oli, mutta harvemmin enää. Nyt vaan tänään illansuussa aavistuksen verran veristä vuotoa, että saa nähdä miten nyt käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään raskausviikkoja tasan 12, joten olen niin loppukuun odottaja, etten ennen ultraa viitsinyt vielä liittyä mihinkään odottajiin. Ennen ultraa kun ei ollut vielä varmaa kuulunko loka- vai marraskuisiin. No, nyt sit ultrassa selviskin että kuulun lokakuisiin (ultran mukaan la 29.10., mutta ei muutettu, kun laskettu aika annettu neuvolasta 31.10.)

Terkuin ramona rv12

Vierailija
4/16 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ole menneet yahoon suljettuun yhteisöön, pidän enemmän tästä julkisestä:) varsinkaa kun ei vikolla töiden vuoksi ehdi olla niin aktiivinen kirjoittelija.

Itse olen viikoilla 13+3 (muistanko oikein?) LA on 22.10 ja toinen lapsi tulossa. Raskauspahoinvointi oli mahtava ja kesti 8 viikkoa.

Varmasti jatkossakin käyn vain täällä vauva-lehden sivuilla, niinkuin joku kirjoitti, sitä on niin kotiutunut tänne:)

Kirppu :)

Vierailija
5/16 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokakuiset 2009 osoitteessa yahoo.com ollaan nykyään kun täällä on niin paljon porukkaa että viestit hukkuu massaan..

Vierailija
6/16 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on ylläpitäjä, eli keltä saa tunnuksen ja mikä on ryhmän nimi?

kyseleepi ramona rv 12+3

Vierailija
7/16 |
21.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lokakuun alun synnyttäjä! Älkäähän nyt kaikki menkö sinne yahoohon, tämähän on paljon yksinkertaisemman näköinen keskustelupalsta :) En ole kyllä tääläkään koskaan ollut, joten saa nähdä osaanko edes käyttää tätä...

Huomenna on alkamassa viikko 17. Maha rupeaa olemaan jo jonkin kokoinen, varsinkin illalla niin turvonnut että huh! Koitin tossa yks päivä pelata biljardia miehen kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut kun oli ihan norsu olo ja maha välillä jopa tiellä! Kyllä saan silti mahan vielä jotenkuten piiloon, jos haluan.

Odottelen jo innolla seuraavaa ultraa, joka kai pitäisi olla joskus viikoilla 18-20. Liikkeitä en vielä tunne, tai ainakaan en usko. Välillä kyllä on sellaista pientä kuplintaa, mutta tuntuu lähinnä ilmakuplilta :) Nukkumisvaikeuksia on ollut jo vaikka kuinka pitkään. Olen tottunut nukkumaan mahallani, enkä ole pitkään aikaan voinut nukkua niin, kun tulee huono olo. Siispä väsymystä on.

Tässä kun olen lukenut muiden kirjoituksia, niin lähinnä siellä on valitettu näille viikoille ummetusta, mutta mulla ainakin on melkeinpä täysin päinvastoin! Onko kellään muulla maha pikemminkin yliaktiivinen?

Pahoinvointia ei ole nyt muutamaan viikkoon enää ollut, se tosiaan loppui kuin seinään. Paitsi autossa. Siellä on välillä todella huono olo. Pitäisi parin viikon päästä lähteä Turusta Kauhavalle ja jo valmiiksi hirvittää. Nyt tällä hetkellä muuten menee ihan hyvin, mutta jokin virustauti on iskenyt päälle kun kurkku kipeä ollut jo muutaman päivän. Toivottavasti ei mitään pahempaa...

Tosiaan, älkää jättäkö tätä ketjua, lokamammat :) olkaa mukana!

-hemar-

Vierailija
8/16 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lokakuiset !

Meillä on laskettu aika 18.10 ja synnytyspaikka olisi Jorvi. Ennestään meillä on pojat 2-ja 4- vuotiaat, joten hulinaa riittää.

Nyt on ollut hyvä vointi, alkuviikkoina oli jonkin verran etovaa oloa, mutta se on onneksi takana päin. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, aikaisemmissakin raskauksissa olen tuntenut ne melko myöhään.

Eka ultra on takana ja siinä kaikki oli hyvin. Nyt tällä viikolla on eka lääkärineuvola. Olo on nyt kuin ei raskaana olisikaan, ihmeen energinen vaihe menossa. Täytyy nyt nauttia tästä hyvästä olosta, kun tietää, että olo ei ainakaan tämän kevyemmäksi tule lähikuukaisina muuttumaan :)

Aikaisemmissa raskauksissa painoa on tullut hurjan paljon ( 20 kg ),. Nyt yritän tsempata itseäni tekemään järkeviä valintoja syömisten suhteen, mutta ei ole ihan helppoa. ..mutta helppoa ei ole myöskään pudottaa niitä ylimääräisiä kiloja pois sitten joskus. Paino ei kuitenkaan ole pääasia, vaan se, että masuasukki kasvaa ja voi hyvin :D

t. Miena, raskausviikolla 15 ( ? ) - ekan kohdalla tiesin aina täsmälleen raskausviikot ja päivät, nyt olen hieman hukassa...

Vierailija
9/16 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi! Meillä la 24.10 ja neljättä odotellaan.

Edelleenkin aivan hirvittävän huono olo ja päänsärky! :/

Jospa tämä tästä vielä muuttuu paremmaksi jossain vaiheessa. Viimeistään lokakuussa sitten ainakin!

Meillä on ennestään 6v. poika ja 5v. kaksostytöt. Tuntuu nyt ihan niikun ois ensimmäistä kertaa raskaana. Edellisistä on mukamas niin paljon aikaa että on ehtinyt unohtaa.

Sen tosin muistan ettei pahoinvointia ollut edellisistä ollenkaan...

Vierailija
10/16 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voisimme joka kuukaudelle laittaa oman pinon, meitä on sen verran vähän... eli se joka ehtii laittakoon 1.5. uuden pinon lokakuisille:)

Nyt täytyy hehkuttaa että pahoinvointi on loppunut! Jeeeeeee. Kyllähän sitä kestikin ja oli sanoinkuvaamattoman kamalaa. Suolisto reagoi aika ärtsysti pahoinvointiin, joten turvotusta/ilmaa on suolistossa paljon ja vauvamaha onkin nyt viikolla 16 samankokoinen kuin viikolla 22 edellisessä raskaudessa:) heh.

Ja ummetusta piisaa vaikka tuo maha ei toimikaan edelleenkään ihan kunnolla.

Liikkeitä en tunne vielä, istukka on edessä mutta ei tässä ole vielä kiirettä, kyllä ne ehtii tulla. Ihanaa kun tällä kertaa osaa ottaa kaikki, siis ihan kaikki asiat vähän rennommin. Myös työasiat:)

Koska teillä on rakenneultra ja maksaako kaupunki sen?

Vierailija
11/16 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä on ollut tänään, kun ulkona on jo kesän tuntua :D Tosin oli vähemmän ihanaa hikoilla autossa, kun piti käyttää pikku-ukkoa lääkärissä anopin autolla, jossa ei ole ilmastointia. Toivottavasti tämä kelien muutos saisi myös tuon pienen ihon parempaan kuntoon, itku meinaa tulla itsellekin, kun toinen raapii aina vain. Lääkäri oli sitä mieltä, että on "vain" atooppinen iho ilman allergioita, kun on näin myöhään alkanut(reilu 2v.). Mutta jos ei kesän aikana parane, niin sitten on päästävä allergiatesteihin.

Omasta olosta sen verran, että muutaman päivän ajan on mahassactuntunut sellaista liikehdintää, ettei voi olla enää ilmakuplia :D Ja maha on valtava :D , jostain pitäs saada housuja, jotka tuntuis mukavilta päällä. Ja ruokahalu on uskomaton, painoa on tullut varmaan jo viisi kiloa :( Mutta niinpä noistapojistakin tuli melkein 30kg ja tähän asti ovat tippuneet, niin täytyy laittaa toivonsa siihen, enkä viitsi enempää asiasta stressata.

Rakenneultraa ei vielä kunta tarjoa, enkä usko, että mennään yksityiselle. Poikia odottaessa pääsin ylimääräisiin ultriin, kun seurattiin heidän kasvua (molemmat painoivat alle 3kg syntyessään). Enpä ole muuten voinut yrittää vedota siihen painonnousussa, että lapsi painaa paljon :D :D Täällä kuitenkin lääkärineuvolassa on ultra, että siellä ainakin pääsee vauvelin näkemään.

Nyt täytyy lähteä taas tankkaamaan, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Hipsu 16+3

Vierailija
12/16 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iKoska teillä on rakenneultra ja maksaako kaupunki sen?

[/quote]

Vielä viime vuoden puolella kotikunnassani pääsi vain yhteen ultraan, nyt vuoden alusta pääsee np- ja rakenneultraan. Itelläni on rakenneultra kesäkuun 15. ja silloin rv 20+2. Kätilö sanoi että on suositeltavaa tulla rakenneultraan vasta täysillä 20 viikoilla, silloin sydän on täysi kehittynyt. Jotkut käy jo viikolla 19 ja silloin voi olla liian aikaista...

Vähän jänskättää, sillä en ole aiemmissa raskauksissani päässyt näin pitkällä ultrattavaksi, tai no esikosta ultrattiin joskus 36+ ja sit jäinkin heti osastolle odottelemaan synnytystä...

Terkuin Ramona 13+3

Vierailija
13/16 |
28.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paikkakunnalla rakenneultra on viikoilla 20 ja siitä pitää itse maksaa sairaalan poliklinikka maksu. Kiva päästä ultraan.. tällä kertaa mä aijon päästä selvyyteen että kumpi on tulossa. :)

Viikot vierivät ja tuntuu ettei itse pysy perässä.

Onneksi tällä viikolla on neuvola. Musta tuntuu ettei vähään aikaan mahassa ole tapahtunut mitään kasvamisen merkkejä ja liikehdintä ei ole ollut niin tunnistettavissa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Laitoin tossa reilun satsin kotisimaa ja nyt hoksasin ettei mun varmaan kannata vetää sitä pullotolkulla kuten ennen. Harmittaa vähän.

Voikaa hyvin!!

Kirsikkanuttu 17+1

Vierailija
14/16 |
30.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaupunki tarjoaa 2 ultraa, eli valitsime np ja rakenneultran. Neljä vuotta sitten piti käydä yksityisellä rakenneultrassa mutta onnneksi kaupunki tarjoaa sen nykyään.

Ultra on meillä 19+5 viikoille (piti tarkistaa). Jouduin aikaistamaan sitä pari päivää matkan takia, mutta eiköhän tuo ole OK. Jännittää ihan valtavasti kumpi siellä on, tyttö vai poika!

Liikkeitä "ehkä" tuntuu aina silloin tällöin. Ei mitään säännöllistä vaan joskus jokin kupla siellä täällä, etenkin syödessä:)

Nauttikaa kaikki ihanasta kelista, vapusta ja siitä ettei vatsa ole vielä "tonnin" painoinen:)

Kirppu

Vierailija
15/16 |
01.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmän nimi yahoo.com yht hlö oli jenni jotain täytyy käydä vilkaisemassa, en muista ulkoa sähköpostiosoitetta

Vierailija
16/16 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka HH75

Ystäväni eilen puhui asiasta että hän olis liittynyt yahoo ryhmään odotus aikan ja tavanut mukavia ihmisiä joista on tullut ihan kavereita.

Yritin tässä etsiä nitä ryhmiä :) ja onneksi törmäsin sinun viestiin..

Mutta yritin etsiä lokakuiset 2009 ryhmää mutta en löytänyt. Voisitko kertoo miten sinne oikein löytää..