Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia homeopaattisista hoidoista

Vierailija
17.04.2009 |

oletteko saaneet apua vaivoihinne homeopaattisista tuotteista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun allergiaoireeni helpottivat kummasti, kun äiti aikanaan hankki minulle homeopaattisia valmisteita avuksi. Siitä tosin on niin kauan, etten itse muista, mitä kaikkea minulle silloin annettiin.

Nyt myöhemmin on todella pelokas ja arka koirani saanut avun arnicasta ja vuohenjuuresta. Kummasti eroahditukset ja vieraiden ihmisten pelko helpottaneet.

Vierailija
2/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineet laimennetaan olemattomiin ja ravistellaan määrämuotoisesti... aineella on "muisti"...

Homeopatian "teho" perustuu siihen, että valtaosa vaivoista parantuu ilman hoitamistakin ennen pitkää tai sitten koululääketieteen lääke on pohjalla tehnyt hoitavan työn (vrt. "Lapseni korvatulehdus ei parantunut antibiootilla, mutta homeopaattisella aineella välittömästi")

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.vauvan pitkäaikainen märkärupikierre saatiin loppumaan homeopatialla, leikki-ikäisen korvakierre katkesi homeopatian avulla ja jo varattu putkitusaika pystyttiin perumaan. Lapsilla ei ole koskaan kunnon flunssia, salaisena aseena homeopaattiset tipat (päiväkodin tädit aina ihmettelevät, että meidän lapsemme ovat ryhmiensä ainoat ei-nuhaiset).

Itse olen käyttänyt homeopatiaa viisaudenhammasleikkausten jälkeen (hammaslääkärin suositus), en tarvinnut muuta lääkitystä ja söin melkein normaalisti samana iltana, ei kipuja eikä ongelmia.

Samoin käytän homeopaattisia tippoja flunssien ehkäisyyn, illalla saattaa olla lämpöä, kurkku kipeänä ja nenä tukossa, kunnon annos tippoja ja aamulla ei oireita. Viimeksi olen sairastanut flunssan 3 vuotta sitten (ja olen kollegoiden ihmetysten kohde kun en räkäaikaankaan sairastu).

Vierailija
4/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että homeopatia on keski-euroopassa koululääketieteen rinnalla käytettävä hoitomuoto, ja saksassa, sveitsissä, belgiassa jne lääkäreiden opintoihin lääkiksessä kuuluu pakollinen homeopatian jakso.

Eli ihan huuhaaksi en lähtisi nimittämään.

Monilla ihmisillä on vain pelko "uutta" vastaan ja kummallinen, lähes jumalankaltainen usko koululääketieteeseen.

Kumpikaan ei korvaa toista, mutta ne täydentävät toisiaan.

Vierailija
5/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nyt vaan on maailmassa juttuja jotka toimii vaikkei niitä voi todistaa... Jos homeopatia auttaa lapsille ja eläimillekin niin vaikea uskoa että voisi johtua jostain muusta kuin kuin että homeopaattinen toimii. Avatkaa oma ketju jos haluatte väitellä homeopatian tehosta.

Vierailija
6/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen todella pahat ontesyylät kuivuivat parissa päivässä.

Vierailija
7/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se, simppelisti sanoen.

Siksi sitä uskomushoidoksi sanotaankin.

Vierailija
8/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman skepsismi katosi kun kokeilin viimeisenä vaihtoehtona pahaan astmaan. Oman lääkärini tyrmistykseksi astma katosi kokonaan eikä ole palannut viimeisen 14v aikana. Sen jälkeen olen itse opiskellut homeopatiaa jonkin verran ja sitä käytetään meillä aina tarvittaessa koko perheellä. Homeopatiasta on paljon tutkimuksia, myös niitä tehoa tukevia. Tässä esim tältä vuodelta tuoretta tietoa:

Homeopathy relieves side effects of cancer therapies

15 April 2009

Homeopathy isn't quite the quack medicine its critics claim. It can

help relieve some of the side effects of cancer therapy, the

prestigious Cochrane Collaboration has discovered.

Calendula ointment eases skin irritations after radiotherapy, and

Traumeel, a combination of 14 homeopathic medicines, helps relieve

mouth sores caused by chemotherapy.

The Cochrane researchers found eight studies, involving 664

participants, which produced valid results.

(Source: Cochrane Database of Systematic Reviews, 2009, 2: article

CD004845. DOI: 10.1002/14651858.CD004845.pub2).

Vierailija
9/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 3 vk sairaalassa tiputuksessa kun tauti meni keskikorvaan ja laajeni yleistulehdukseksi. Oli mennä sekä kuulo että henki.

Vierailija
10/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatia on hölynpölyä.

Aineet laimennetaan olemattomiin ja ravistellaan määrämuotoisesti... aineella on "muisti"...

Homeopatian "teho" perustuu siihen, että valtaosa vaivoista parantuu ilman hoitamistakin ennen pitkää tai sitten koululääketieteen lääke on pohjalla tehnyt hoitavan työn (vrt. "Lapseni korvatulehdus ei parantunut antibiootilla, mutta homeopaattisella aineella välittömästi")

Vierailija
11/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain apua todella pahaan raskauspahoinvointiin.

Lapsille olen sitä käyttänyt ja tiedän monta mutakin, jotka ovat saaneet avun.

Olkoon sitten uskomushoito tai ei. Jos ihminen paranee niiden avulla (olkoon vaikka vain uskon voimalla), niin ei siitä haittaa ole. mieluummin käytn niitä kuin läketieteen lääkkeitä, joista jää ikuiset jäljet elimistöön.

Tiedän esim. lapsen, jonka erittäin vaikeaa atooppista ihoa/ihottumaa on hoidettu homeopaattisesti. Ei ole kertaakaan tarvinnut kortisonia, jota taas monella kuluu tuubitolkulla ja se ei varmasti tee hyvää luille ym.

Vierailija
12/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräsi vauvan yskään homeopaattista yskistä (Drosera Compose, 10 tippaa). Ja ihan hurjan tehokasta tavaraa, yskiminen loppui kuin seinään kun sitä annoin! Esikoisen normiyskät sekä öiset yskänkohtauksetkin talttuvat tuolla sillä minuutilla (yskii usein öisin tunnin, pari makuulla, refluksia) . Loisto tavaraa!

Vierailija
13/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lue: iho osittain verillä) sai avun homeopatista eikä tarvitse enäöä kortisonia tms ollenkaan.

Mielelläni uskon siihen ettei tarvitse käyttää jatkuvaa vahvaa lääkitystä pienellä lapsella :)

Vierailija
14/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
15/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään ihan valtavirtalääkkeinä. Lääkärit määräävät monesti esim. korvatulehduksiin suoraan homeopaattisia lääkeitä.

Vierailija
16/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkäritkään kaikki vilpittömiä ole, raha otetaan sieltä mistä sitä helposti saa.

Vierailija
17/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään kerran kokeilu. Saksassahan niitä harrastetaan yleisemmin kuin täällä meillä.

Sittemmin kaverini on jättänyt homeopaattiset aineet käyttämättä.

9: järjenkäyttö on sallittu mitä tahansa lääkistystä kokeiltaessa

:):)

Vierailija
18/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tutkimusta yhteensä 664 ihmistä, on varsin pienellä otoksella tehty tutkimus...

oman skepsismi katosi kun kokeilin viimeisenä vaihtoehtona pahaan astmaan. Oman lääkärini tyrmistykseksi astma katosi kokonaan eikä ole palannut viimeisen 14v aikana. Sen jälkeen olen itse opiskellut homeopatiaa jonkin verran ja sitä käytetään meillä aina tarvittaessa koko perheellä. Homeopatiasta on paljon tutkimuksia, myös niitä tehoa tukevia. Tässä esim tältä vuodelta tuoretta tietoa:

Homeopathy relieves side effects of cancer therapies

15 April 2009

Homeopathy isn't quite the quack medicine its critics claim. It can

help relieve some of the side effects of cancer therapy, the

prestigious Cochrane Collaboration has discovered.

Calendula ointment eases skin irritations after radiotherapy, and

Traumeel, a combination of 14 homeopathic medicines, helps relieve

mouth sores caused by chemotherapy.

The Cochrane researchers found eight studies, involving 664

participants, which produced valid results.

(Source: Cochrane Database of Systematic Reviews, 2009, 2: article

CD004845. DOI: 10.1002/14651858.CD004845.pub2).

Vierailija
19/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua paksunsuolen vaivoihini? Onko kellään kokemusta?

Vierailija
20/22 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän varsin hyvin että Calendulaa käytetään voiteissa hyvinkin paljon, homeopaattisessa muodossa se on silti ravistettuna eli alkuperäistä ainetta ei ole lainkaan jäljellä.

Ja mitä tulee tuohon mainitsemaani tutkimusviitteeseen; nuo 8 tutkimusta oli siis vain syöpäsairaiden hoitoon liittyviä, muilta aloilta löytyy pilvin pimein samanlaisia lopputuloksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi