Saanko minä ottaa sidukkaa jos mun 1kk ikäinen vauva on pulloruokinnalla?
Kun aina voukataan että ei saa imettäessä ottaa alkoa? Mummo hoitaa lasta ja minä vedän päiväkännit
Kommentit (8)
Oon kuullut, että jos juo alkoholia ja imettää niin sinä ja seuraavana päivänä ei saa antaa sitä vauvalle vaan maito pitää lypsää pois. Sen jälkeen voi taas ruveta imettämään normaalisti.
saa imettää vaikka olisinkin voinut sitä haluta kokeilla. Eli ihan sama kuka sitä maitoa vauvalle pullosta antaa, minä vaiko mummo
alkoholia on joka tapauksessa äidin maidossa niin vähän, ettei sillä ole mitään merkitystä vauvan terveydelle.
humalainen äiti sen sijaan on vauvalle vaaraksi
....lapsi tarvitsee selvän hoitajan. Vuorovaikutuksesi vauvan kanssa ei ole sama ja vauva voi tuntea turvattomuutta jos hoidat vauvaa hiprakassa. Kyse on siitä että vauveli on herkkä kapistus, aistii miten katsot, miten nostat sylliin jne. Muutama lasi vinkkua tai pari pullo sidukkaa tekee sinusta vauvan silmissä erilaisen.
Jos sinulla on paha olla tai ahdistaa, asian käsittely voisi auttaa, alkoholi vain pahentaa asioita.
niin vedän sitten päiväkännin ja ehdin selvitä illaksi kun mummo lähtee kotiinsa
ja osta korviketta loppuillaksi ja yöksi kaappiin jos on kerran pakko dokata.