Te jotka valitsette hoitomuodoksi pph:n
Kuinka paljon oletatte/toivotte lapsenne saavan ohjattua toimintaa ja virikkeitä, ja kuinka suuri osa ajasta on vapaata leikkiä tai perheessä tapahtuvaa pientä puuhastelua pph:n kanssa (siis pientä siivousta, ehkä pyykin ripustusta, ruoanlaiton avustusta yms). Siis onko hoito pph:lla mielestänne kuin kotihoitoa vai lähempänä päiväkotihoitoa jokapäiväisine toimintatuokioineen ja kellontarkkoine ohjelmineen?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen jossa moitittiin pph:ta joka imuroi lasten hiekkoja eteisestä. Lasten jälkien korjaamisen lähes kaikki sallivat, mutta muutamat jopa isomman siivouksen teon työaikana.
Kommentit (4)
jonkin aikaa perhepäivähoitajalla ennen nuorimmaisen syntymistä ja en mä sille muuta toivonut kuin että saa syliä, huomiota, ruokaa ja unta riittävästi. Kyseinen nainen oli kyllä aivan loistava, sellaisia pitäisi lastenhoitajien olla. Poika oli tuolloin niin pieni, ettei mitään sen kummepia virikkeitä kaivannut. Muutenkin musta lapset kasvaa fiksuiksi nuoriksi ilman sen kummempia kelloaikatauluja tms. Itse olen myös pph:lla hoidossa ollut ja vieläkin muistan lämmöllä aikaa.
ammattitaidossa lasta kohtaan. Miksi sinä kostat perhepäivähoitajalle , hän ei tee päivähoitopaikkoja koskevia päätöksiä?
Olin todella skeptinen ja epäilin todella viihtyykö lapset edes.
Ihan turhaa huolehdin. Aivan mahtava pph! Älyttömästi toimintaa koko viikon. Eivät ainoastaan käy lähipuistossa vaan on muiden pph:ten kanssa leikkirinkiä ja vaihtavat puistoja.
On viikoittain muskari, metsäretki, kirjasto. Usein teatteria tai jotain lastenesityksiä, Heppaviikko, kissaviikko, peikkopäivää. Grillijuhlat.
Teemoja vuodenaikojen mukaan. Synttäreitä vietetään aina hartaasti ja kunnolla.
Olen kyllä kuullut että samaisessa kunnassa on pph:ta jotka eivät edes poistu koskaan pihasta.
Meillä on käynyt aivan törkeän hyvä säkä ja pidän pph:stamme kiinni kynsin ja hampain.
haimme pk paikkaa, jota emme saaneet, siksi lapsi pph:lla.
Koska kunta toimi näin, todellakin odotan saavani pk:ta vastaavaa hoitoa lapselleni! En mitään tylsistyneen kotiäidin "kotona puuhastelua".