Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v4kk ja hillitön kiipeilyvimma...

16.04.2009 |

Meillä siis reilun vuoden ikäinen tyttö joka on aivan mahdoton kiipeämään joka paikkaan, siis ihan joka paikkaan! Neidillä ei ole mitään tolkkua hommassa ja kääntää nurin kaikki mahdolliset laatikot ja ämpärit joiden päälle juuri ja juuri saa pienet jalkansa aseteltua ja sitten seisoo ja hyppii hihkuen innoissaan. Osaa vielä kaiken lisäksi käyttää portaina jos jonkinlaisia tavaroita niin että korkeimmatkin paikat on varmasti saavutettavissa. Ja kiipeää ihan sekunnissa. Lisäksi on sitten huipun saavutettuaan aivan holtiton, ei siis pelkää putoamista yhtään. Tätä on nyt jatkunut kuukauden päivät ja oikeasti tilanne on ihan mahdoton. Jos en pysty 100% vahtimaan joka askelta on neitiä turvallisuutensa vuoksi pidettävä sylissä/liinassa ja otettava mukaan vessaankin.... Olen koittanut opettaa tulemaan sohvalta turvallisesti alas (ei tietysti paljon apua jos seisoo pöydällä :)) ja kiellän ja estän kiipeämisen jne mutta ei auta. ollaan eliminoitu pois kaikki sellaiset kalusteet, jakkarat yms mitkä nyt voi helposti pois laittaa mutta onhan noita valloitettavia kohteita vielä vaikka kuinka...

Eli olisiko kellään vinkkiä mitä voisi kokeilla vimman hillitsemiseksi tai edes tietoa helpottaako tämä?? Tai mikä tähän voi olla syynä..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tippunut mistään? Meillä auttoi aikoinaan vaan se kun muutaman kerran tippui matalalta (esim. pienen jakkaran päältä), niin että ei mitään vakavaa vahinkoa käynyt mutta kuhmu tuli päähän. Sitten selitin että tämän takia pitää olla varovainen. Tietysti täytyy yrittää vahtia ettei lapsi sentään pöydältä tippuisi, mutta pieni pudotus ehkä näyttää miksi ei kannata kiipeillä liian varomattomasti?

Vierailija
2/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein esikoisen kanssa niin, että annoin valvotusti kiivetä niin paljon kuin halusi ja jossain vaiheessa tuo hillitön hinku sitten meni ohi. Kerran tippui keittiönpöydältä lattialle (vaikka olin vieressä, nopeita ovat nuo pienet), ei käynyt kuinkaan, eikä tapauksella ollut mitään hillitsevää vaikutusta. Nyt on kuopus samassa vaiheessa ja nytkin olen antanut kiipeillä. Ei ne kauaa jaksa yhdestä asiasta olla kiinnostuneita. Tämä kiipeilyvimma on kyllä yksi sitkeimmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pari kuukautta suurin piirtein tuo vaihe kesti. Nykyään esikoinen ei kiipeä minnekään ja enemmänkin pelkää korkeita paikkoja, sanoo että sitä huimaa :)

Vierailija
4/4 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan satuttanut kunnolla mutta ei paljon menoa hidasta. Sitä oonkin pohtinut että kiletäisikö laidastaan kaiken kiipeämisen vai antaisiko kiivetä hallitusti johonkin, jos vaikka hinku siitä laantuisi. No, mutta jos ois helpotusta tulossa! Hauska tuo että huimaa.... :)