kotisimassa promilleja? Raskaana, ja nollatoleranssi, kaupan simoissa on
Kommentit (23)
Kisko simaa siskoseni ja nauti elämästäsi raskaana ollessasikin!
Nollatoleranssi on puhdas mahdottomuus.
Ne kaupan alkottomat simat ei ole oikeasti simaa vaan simankaltaista valmistetta jota ei ole käytetty.
Kotisimassa on ehdottomasti enemmän alkoholia kuin kaupan simoissa. Myös kotikaljat, perhekaljat jne ovat kiellettyjä, samoin alkoholilla kostutetut/maustetut leivonnaiset, liköörikonvehdit, raaka pullataikina ym.
Nollatoleranssi tarkoittaa tosiaan että ei simaa tänä vappuna.
Marli perinteinen sima. Alkkoholipitoisuus 0,8 vol-%.
Joskus musta tuntuu, että naiset tekevät enemmän hallaa syntymättömälle lapselleen stressaamalla tällaisista asioista ja kieltäytymällä yksinkertaisista pienistä nautinnoista kuin elämällä normaalisti myös raskausaikana...
Kysy keneltä tahansa lääkäriltä tai muulta asiantuntijalta, niin et taatusti pysty syntymätöntä lastasi vahingoittamaan mitenkään juomalla vappuna pari lasia simaa. Sen sijaan stressaaminen voi kohottaa verenpainetta ja muutenkin neuroottisuus ja takakireä asenne on todetusti pahasta ihmisen psyykelle ja sitä kautta myös fyysiselle hyvinvoinnille.
kysymyksen " voiko kissaperheeseen mennä kylään?" kanssa
Älkää missään nimessä ajako autoa raskausaikana älkääkä kävelkö tai pyöräilkö oman kotipihan ulkopuolella.
Tässä taas yksi lisää sinne kivaan ketjuun (en nyt muista millä nimellä oli) ja toi voiko kissaperheeseen mennä kylään on ihan yhtä hyvä. Hih ja hyvää yötä! Tää mamma rupee kattoo kymppiuutisia ja menee maate (on muuten raskaana ja joi eilen puoli lasia punkkua).
Kaupan simasta ainakin tietää sen alkoholipitoisuuden. Enkä sitäkään alkaisi juoda pullotolkulla jos haluaisin olla ihan varma että en tee mitään hallaa sikiölle.
Kotisimassa voi olla yllättävänkin paljon alkoholia. Kyllä lapset ainakin voivat saada sillä itsensä humalaan (olen nähnyt).
Tästä on jo useampi vuosi, mutta monet koululaiset tulivat jouluna humalaan kotikaljasta, jota tarjottiin koulun jouluaterialla. Oli aika hyvin käytetty.
Itse olen juonut vapun aikana pari lasia kaupan simaa raskaanaollessanikin hyvällä omallatunnolla.
Osa vastauksista on aika ihmeellisiä. Jos raskaana oleva haluaa huolehtia syntymättömästä lapsestaan, sitä vähätellään ja väitetään odottajalle muka aiheutuvan stressiä asioiden varmistamisesta. Vastausten mukaan laput silmillä kannattaisi siis stressaamatta kulkea ja jos sitten jää auton alle, oli vain huonoa tuuria eikä odottajan tyhmyyttä. Olen eri mieltä.
Eiköhän se stressi olisi vastuullisella vanhemmalla kovempi, jos odottaja vain huonolla omalla tunnolla joisi prosentillisia juomia! Itsellä ainakin parempi mieli välttää ei-turvallisia asioita kuin ottaa turhaan riskejä huolettomasti ja tyhmänrohkeasti.
Simat jäävät vastuulliselta odottajalla harmillisesti väliin raskausaikana. Marlin limpparisimassa on 0,0 % alkoholia. Sitä voi juoda altistamatta kohtuvauvaa alkolle, mutta eihän se tietenkään maistu aidolta simalta.
Raskausaikana jää paljon herkkuja väliin: mm. saunajuomat, runebergin tortut, simat, medium-lihat ja -kalat sekä majoneesit, monista juustoista puhumattakaan. Onneksi raskaus kuitenkin kestää vain sen +9 kk ja synnytyssairaalassa voi hyvällä omalla tunnolla katsella omaa vastasyntynyttä, joka todennäköisesti on terve. 😊
Tsemppiä kaikille raskaana oleville vappuun ja odotukseen!
Siman promillet eivät ole läheskään niin vaarallista kuin se sokeri siinä simassa!
Vierailija kirjoitti:
Kaupan simasta ainakin tietää sen alkoholipitoisuuden. Enkä sitäkään alkaisi juoda pullotolkulla jos haluaisin olla ihan varma että en tee mitään hallaa sikiölle.
Kotisimassa voi olla yllättävänkin paljon alkoholia. Kyllä lapset ainakin voivat saada sillä itsensä humalaan (olen nähnyt).
Tästä on jo useampi vuosi, mutta monet koululaiset tulivat jouluna humalaan kotikaljasta, jota tarjottiin koulun jouluaterialla. Oli aika hyvin käytetty.
Itse olen juonut vapun aikana pari lasia kaupan simaa raskaanaollessanikin hyvällä omallatunnolla.
80-luvulla kotikaljaa sai kunnan päiväkodissakin ja join sitä siellä mielelläni, enkä tullut humalaan. Huoletta voi juoda lasin pari simaa vappuna.
Simapullon tuoteselosteessa kyllä lukee alkoholiprosentti. On merkattu ihan 0.0% jos alkoholia ei ole. Joissain on 0.8%, sekin samoin merkattu. Jos jostain löydät myynnistä pullon jossa merkintää ei ole, osta omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Simapullon tuoteselosteessa kyllä lukee alkoholiprosentti. On merkattu ihan 0.0% jos alkoholia ei ole. Joissain on 0.8%, sekin samoin merkattu. Jos jostain löydät myynnistä pullon jossa merkintää ei ole, osta omalla vastuulla.
Ne kaupan simat on niin surkeita, että ei kai niitä osta kuin jotkut ultralaiskat, jotka eivät jaksa ja kykyne itse simaa tekemään. Jos ei halua paljon promilleja, niin pullottaa jo 12 tunnin päästä ja vie heti kylmään.
Ei kai siinä kaupan simassa paljoa ole. Kotisimastahan ei voi tietää, riippuu ihan kuinka kauan käynyttä. Ja käyminen jatkuu koko ajan. Melko varmasti enemmän kuitenkin kuin kaupan simassa.