Saatteko oikeesti kosteussuojatut vaatteet puhtaaksi vaan suihkuttamalla?
Mä en siinä onnistu: suihkuttelun jälkeen näyttää puhtaalta, mutta kun kuivahtavat niin ovat ihan yhtä kuraiset kun ennen huuhtomistakin. Pesukoneella pitää pestä jos haluaa puhdasta. Neuvoja...?
Kommentit (10)
Paitsi jos ihan heti kuraamisen jälkeen suihkuttaa, mutta harvemmin mulla on suihkua pihalla mukana...Pahimmat kurat kyllä lähtee, mutta jos oikeesti haluu puhdasta, niin ei muuta kuin pesukoneeseen vaan.
Kurakeleillä joutuu pesemään joka päivä pikaohjelmalla. Eivät käytä päiväkodissa kuravaatteita, vaikka olen pyytänyt. Tai sitten laittavat vain kurahousut ja hihat ovat olkapäitä myöten kurassa :(
Ainakin uusista vaatteista lähtee aika hyvin rätillä.
muttaa en viitsi mihinkään pesukoneeseen laittaa päivittäin kuratahrojen vuoksi, irtoliat vain putsaan ja ehkä kerran viikossa koneeseen.
mutta haju on karmea kun ovat kuravedessä liotetut.
Suihkautan tahrojen päälle mietoa saippualiuosta ja pyyhin märällä rätillä pois, sillä olen saanut melkein kaiken lian pois.
ja siksi pesen ne koneessa joka päivä kurakeleillä. Ja haisevatkin, jos niitä ei kunnolla pese. Kosteussuoja kestää kyllä sen mitä vaatekin (muutaman kuukauden), vaikka usein pesee. Meillä kyseessä ekaluokkalainen poika, jolla ei vaatteet muutenkaan kestä kuin tovin.
meidän koululainen on tällä viikolla kai kahlannut ojassa polviaan myöten, toppahaalarit (ehdottomasti haluaa käyttää niitä) ovat imeneet haisevaa kuravettä. Eilen ripustin kuivumaan ensin, mutta haisivat niin että piti laittaa heti koneeseen. Onneksi viimevuotiset haalaritkin vielä mahtuu niin oli kuivat tälle päivällekin. Paikkoja on muutama jo molemmissa, mutta ehkä kestävät kasassa siihen asti kun lumet sulaa.
Juuri sama homma. Märkänä näyttää puhtaalta, kuivuttua kura taas näkyy. Aivan tuliterissä vaatteissakin.
Meillä siis kestetään pientä (huuhtelun tai kuivana harjaamisen jälkeistä) kuraisuutta, pestään silloin tällöin koneessa pikaohjelmalla tai käsin ja oikein kurakeleillä laitetaan päälle kurikset.