Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki "kauhistelevat"?? (meikkaaminen)

Vierailija
16.04.2009 |

Olen siis kolmen lapsen äiti ja liikutaan aika paljon kaupungilla, puistoissa, kaupoissa jne...

Melkein voin sanoa, että jokainen tuttuni ihmettelee miksi laittaudun ulos!! Katson siis mitä minulla on päällä. Kaupungilla suorat housut tai farkut, korkokengät (suht matalat) siisti takki jne ja meikkaan AINA kun lädemme ulos. Ihan sama minne, eina laittaudun. En kuitenkaan mitään ns bilemeikkiä vaan meikkivoide (huono iho) puuteri, haalea luomiväri, ripsari ja huulirasvaa... Hiukset joko kiinni tai harjaan siistiksi.

Miten kaikki ihmettelee kuinka ehdin kun on lapset jaloissa ja mitä järkeä siinä on??

Siis häh, aamulla nousen aina ennen lapsia. Klo 7, lapset 8 ja aamukahvit juon rauhassa ja laitan itseni siistiksi niin ulos voi vain sitten pukea.

Puistoissa on tietenkin rennot vaatteet, mutta nekin siistit.

Eräs tuttaani sanoi, että on älytöntä tällätä itseään ja tulee vaikutelma että lähden iskemään miehiä!!!

Eikö nyt kotiäiti ihan oikeasti saa näyttää siistiltä ja huolitellulta? Pitäisikö aina vetää tukka ponnarille ja verkkarit jalkaan??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oli lapset mukana tai ei.

Nauti sinä ap täysillä huolitellusta ulkomuodostasi. eiköhän kritiikin voi luokitella kateellisten panetteluksi.

Vierailija
2/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siellä kukaan katsele!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkaan joka päivä...sitähän on ihan alaston olo jos ei meikkaa...päivä ei käynnisty ollenkaan. Niin ja minulla viisi lasta ja aikaa itsestä huolehtimiseen löytyy aina...

Vierailija
4/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kai sitä naisilla on aikaa katsella jos missä, kun ei sitä tekemistä ole muuta kuin seisoskelu!

Ja kyllä, kyllä minäkin laittaudun aina jos kotoa jonnekin lähden, on itselläkin virkeämpi olo kun ei peilistä tuijota mikään petolinnun perse. Puistoissa ei käydä, kun ei nappaa se seisoskelu. Leikkikööt lapset sitten aikanaan päiväkodissa pihalla, mutta tämä mamma ei puistoihin lähde. Piste.

Vierailija
5/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä sitä tohon ikään ole oppinut.

Vierailija
6/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä siinä tilanteessa kun lapsi on vasta 10kk että en meikkaa heti aamusta koska...

1. lapsi herää klo 6:30 (vaikka menee nukkumaan klo 20) -- ei innosta nousta itse klo 5:30 (jotta saisin sen saman tunnin omaa aikaa aamusta kuin sinä)

2. lapsella on vielä vaihe "hampaita tulee ja samalla sikana kuolaa" ja kun sormet ovat suussa ja seuraavaksi äidin naamassa niin meikkivoide menisi kyllä ketuiksi nopeasti

Itse meikkaan/pukeudun seuraavanlaisesti kun lähden ulos:

- kauppaan (lähi)/puistoon tms: peitevoide silmien alle (ollut aina hyvin tummat silmänaluset), pelkkä puuteri (iho todella hyvä), huulikiilto, muuta en tarvitse (tummat kulmat/ripset -- ei tarvitse korostaa), vaatteina kiva takki ja farkut, korottomat kengät (ei kuitenkaan lenkkarit tmv)

- kaupungille: peitevoide silmien alle, hyvin kevyt meikkivoide, puuteri, kevyt rajaus huuliin, värillinen huulikiilto, samanlainen kiva takki ja "kaupunkifarkut", paremmat korottomat kengät tai kengät hyvin pienillä koroilla

Vierailija
7/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olla tälläämättä ihan niin paljon kuin haluaa!

Eihän se ole keneltäkään pois ja se marina on yleensä niitten kateellisten ihmisten jurinaa.

Tosiasiahan on että teet niin tai näin, niin aina on niitä jotka löytää"valitettavaa" ja toisille asia on aivan sama.

Parastahan se on tehdä niin kuin itsestä parhaimmalta tuntuu :)

Varmasti jokaisella on elämässään jokin asia / tapa mistä joku muu ajattelee et hei haloo...

Vierailija
8/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni ilmeisesti sitten vain eivät ymmärrä miksi meikkaan. En usko, että kukaan meikkaa muiden takia vaan itsensä.

Minulla on niin paljon parempi olo kun voi kävellä pelkäämättä jos tulee tuttuja vastaan ja näyttää seinästä revityltä :)

ap

Vierailija
9/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle hyvän olon kun tietää ettei näytä räähkältä :)

Vierailija
10/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *omia* vaatteitani, ja olen vissiin sitten tosi perverssi kun tykkään siitä että vaatteeni ovat siistit ja yhteensopivat. Ja esim. mulla on sen verran joustavia ja ohuita farkkuja etteivät mitenkään rajoita liikkumista puistossa, on kokeiltu sekä puihin että kiipeilytelineisiin kiipeämiset :) Ja meikkaaminen on kivaa, sellainen pieni juttu vain minulle - minkä lienee todistaa sekin että pistän vähintään valokynää ja huulikiiltoa vaikka olisin ihan vaan kotona. Meikin tyyli on kuitenkin luonnollinen, ei mikään vahvan värinen.

eihän siellä kukaan katsele!!

Vierailija
11/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin älytön ajatus tuo että "meikkaan vaan itseni takia". Kukahan oikeasti viitsisi meikata yksin autiolla saarella.

ja hiukset on siististi. Tulee muuten vaan ihan hirveä fiilis, jotenkin sellainen tosi rähjäinen ja epämiellyttävä olo. Eikö muka muilla tule :O? Kyllä mä kotonakin meikkaan joka päivä, vaikka en lähtisi minnekään.

Vierailija
12/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni ilmeisesti sitten vain eivät ymmärrä miksi meikkaan. En usko, että kukaan meikkaa muiden takia vaan itsensä.

Minulla on niin paljon parempi olo kun voi kävellä pelkäämättä jos tulee tuttuja vastaan ja näyttää seinästä revityltä :)

ap

Muutenkin älytön ajatus tuo että "meikkaan vaan itseni takia". Kukahan oikeasti viitsisi meikata yksin autiolla saarella.

Vierailija
13/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain niin paljon parempi olo kun on huoliteltu!!

Kaupungilla on ihan erilaista kulkea siisteissä vaatteissa ja meikeissä kuin ilman meikkiä ja verkkareissa!!

Vierailija
14/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suhtautuvat näihin niin eri lailla. Minulla ilmeisesti on huono itsetunto, koska minulle tulee hyvä olo ja itsevarmuutta siitä, että minulla on sopivat ja nätit vaatteet päällä, hiukset laitettuina ja vähän meikkiäkin naamassa.

Jos mulla on töissä joku tiukka tilanne, niin mä laitan aina viimeisen päälle jakkupuvut, hiukset ja meikit, alusvaatteista alkaen. Minulla siis saattaa keskittyminen mennä tiukassa tilanteessa siihen, että mulla olisi vaikka ryppyinen paita tms. toisarvoinen seikka. Vahvat luonteet porskuttavat asiakkaan johtoryhhmässä selittämässä miljoonatappioita hammastahnat poskella, mutta minusta ainakaan ei ole siihen. Ilmeisesti itsetuntokysymys.

Ja kun on lapsesta asti opetettu itsestään huolehtimiseen, niin se on vain opittu tapa. Meillä verkkarit on vain urheiluvaate, collegehousut on kotona lököilyyn tarkoitettu, mutta ihmisten ilmoilla pidetään vaikka farkkuja tai muita housuja.

Vierailija
15/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä, eli tarkoittaa hiusten laittamista ja meikkaamista. Sen kun aamulla tekee, niin loppupäivänä ei tarvitse ulkomuotoaan miettiä. Mulla 83v mummokin vielä kävi kampaajalla laittamassa hiuksia, äidistä ja sen siskoista puhumattakaan, joten kaipa tää on sukuvika :)

Kotona voi sitten oleskella vapaammin, mutta monesti meikkaan silloinkin, koska se vaan tuntuu mukavalta, kun peilistä ei tujota silmätön haamu vastaan. Toki osaan tilanteen mukaan laittautua myös, intissä olin 11kk meikkaamatta, eipä käynyt mielessäkään.

Vierailija
16/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen meikannut ennen lapsianikin joka päivä ja niin teen ehdottomasti jatkossakin jos itsestäni siltä tuntuu. En todellakaan suostu olemaan se nainen joka lakkasi huomioimasta itseään heti kun tuli äidiksi.

Joskus olen ollut liikenteessä meikittömänäkin kun on ollut kiireisempi päivä tai väsynyt fiilinki mutta pääsääntöisesti meikkaan luonnollisen meikin joka päivä.

Minä meikkaan näyttääkseni paremmalta mutta meikkaan myös omaksi ilokseni. Meikkaan joskus naamani vaikka en olisi menossa edes ulos. Meikkaaminen on mukavaa luovaa hommaa sekin. Rakastan maalaamista, piirtämistä jne. joten miksi sitä ei ehostaisi omaa naamaansa samalla taiteen ilolla :)

Vierailija
17/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti laittautuisin myös autiolla saarella.

No juu niin varmaan. Ensimmäisen viikona ehkä siinä toivossa että joku tulee.

Vierailija
18/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teistä, joka väittää ettei pukeudu, kampaa tai tee muita asioita sosiaalisten normien vuoksi, joko valehtelee tai on yhteisössään täysi hylkiö. Ne, joiden mielestä puistossa kukaan ei muka katso: miksi ette sitten itse esimerkiksi mene puistoon kuumalla ilmalla alasti tai vedä pakkasella pilkkihaalaria päälle? Koska teille on väliä sillä mitä muut teistä ajattelevat! Niin sanottu "huomaamaton" pukeutuminenkin on tiedostamatonta toisten hyväksynnän hakemista sillä, ettei herätä huomiota. "Katsokaa, olen niin kuin kaikki muutkin, en ole uhka kenellekään". Ja se, jonka huoliteltua olemusta muut moittivat, rikkoo tätä normia.

On ihan turha miettiä kenen vuoksi pukeutuu tai meikkaa milläkin tavalla. Ihminen on kasvanut yhteydessä muihin ihmisiin ja hän peilaa itseään muiden katseista ja käyttäytymisestä koko elämänsä ajan. Autiolla saarella ihmisen mielenterveys alkaisi ennen pitkää järkkyä jos muita ihmisiä ei olisi, ja silloin tietty meikilläkään ei olisi niin väliä. Mutta sosiaalinen olento toimii varmasti pitkään eristyksissäkin niin kuin paikalla olisi muita tai että ainakin koska tahansa joku muu voisi tulla paikalle. Se on meidän luontomme.

Aivan varmasti laittautuisin myös autiolla saarella.

No juu niin varmaan. Ensimmäisen viikona ehkä siinä toivossa että joku tulee.

Vierailija
19/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näyttävät paljon meikatummilta siksi kuin ovatkaan. Eivät välttämättä itse tajua, varsinkin jos aamulla meikkaa ennen luonnonvaloa.

Jos vielä on luomiväri vähän pielessä ja tukka tönkkönä niin vaikuttaa tosi tällätyltä.

Vierailija
20/27 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tutut on sulle vaa kateellisia ja sukulaiset vanhoja.. siinä sun "kaikki".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi