Onko joku jo ehtinyt lukea Sofi Oksasen Finlandiapalkitun kirjan? Mielipiteesi kirjasta?
Kommentit (7)
En olisi malttanut jättää kesken. Pidän Oksasen kirjoitustyylistä muutenkin, olen lukenut kaikki kolme teosta. Puhdistus kertoo lähihistoriasta ja lähiseudustamme. Vain jonkin verran Viron historiaa tuntevana oli mielenkiintoista lukea tapahtumista henkilötasolla. Suosittelen teosta muillekin.
suosittelen myös Paul Austerin ja puolisonsa Siri H:n kirjoja.
Juha Seppälän Paholaisen haarukka kuulemma myös hieno.
Erittäin taitava ja kirjat ovat hienoja.
Lukekaa ihmeessä.
Olen ihan kateellinen.
kirja kertoo nuoresta naisesta joka pakenee väkivaltaista miestään. Mies on pakottanut tyttöä myymään itseään ja alistumaan kamaliin tekoihin. Nainen vihdoin saa tilaisuuden ja karkaa ainoan sukulaisensa luokse. Vanha harppu näkee nuoren tytön silmissä kauhua ja tunnistaa tunteen.
Kirjassa käydään kahden naisen kokemukset läpi hyppien mnneisyyden ja nykyisyyden välillä taitavasti.
Hieno kirja. Miehet on paskoja ja sodat perseestä.
Mutta en pitänyt Oksasen Puhdistuksesta. Okei, kyllä sen lukea pystyi, mutta ei aiheuttanut mitään voimakasta tunne-elämystä. Ei koskettanut, vaikka aihe sinänsä ja sisältö on sellainen, että voisi koskettaa paljonkin.
Olen yleensä hyvin kaikkiruokainen kirjojen suhteen ja pidän suurimmasta osasta lukemistani kirjoista, mutta Puhdistus ei kuulu kärkikaartiin ja oli odotuksiin nähden pettymys.
että ihme, jos tämä kirja ei voita Finlandia-palkintoa.
On todella hienosti kirjoitettu. Ehdottomasti tämän vuoden paras kotimainen proosateos.
Luen erittäin paljon, joten vertailupohjaa on jonkin verran.