Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin synnyttää aivan yksin, ilman muita ihmisiä ympärilläni.

Vierailija
14.04.2009 |

Olen miettinut asiaa jo pitkään ja tullut siihen tulokseen, että synnytykseni olisivat sujuneet huomattavasti kivuttomammin ja helpommin, jos olisin saanut rauhassa keskittyä VAIN itseeni synnytyksen aikana. Mieheni ja kätilön seura häiritsi minua valtavasti ja kaikki hyvät neuvot ja liika koskettaminen tuntui ahdistavalta. Pelkäsin tiputuspiikin laittamista, pelkäsin sektiota, pelkäsin sisätutkimusta...pelkäsin kaikkea. Mietin jopa salaa pitkittäväni tässä raskaudessa sairaalaan menoa niin pitkään, että saan kotisynnytyksen. Mieheni ei ikinä suostuisi muuten kotisynnytykseen, enkä muutenkaan jaksaisi selitellä päätöstäni muille...

Olenko ainoa laatuani tällaisten ajatusten kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko tosiaan lukittautua kylppäriin ja ponnistella vauva ulos ilman ketään auttamassa? Miehesi joutuisi ihan hirveään tilanteeseen sillä hänhän se olisi jonka vastuulle homma jäisi.

Vai ajattelitko ihan itse katkoa napanuoran, hoitaa istukan syntymän, hoitaa vauvan mahdolliset hengitysvaikeudet ja puhdistaa limat suusta ja hengitysteistä?

Vierailija
2/2 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi kertoa että haluat olla mahdollisimman rauhassa synnytyksessä. Mies voi odottaa kotona/ yleisissä tiloissa, kunnes vauva syntynyt/ on juuri syntymässä. Ja kätilökin käy tarkastamassa tietyin välein tai hälytyksestä tilannetta.

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ja synnytyssalissa on häärinyt harjoittelijoita, lääkäreitä, kätilöita yms. Keskityn ilokaasun avulla omaan olooni ja tarvittaessa pyysin apua mieheltäni (kaurapussin lämmitykseen jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän