Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten liimakorva paranee/hoidetaan?

Vierailija
14.04.2009 |

Joskus liimakorva paranee itsestään, mutta jos neljässä kuukaudessa ei ole parantunut, tuskin paraneekaan ilman putkitusta. Kuinka teillä ylipäätänsä on näin pitkä väli tarkastuksessa? Jos meidän lapsella olisi liimakorva, en riskeeraisi kuulon kanssa kyllä noin pitkään..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla todettiin enne joulua liimakorva ja meilläl on kortisonisuihketta käytetty hengityksen normalisoimiseen. Pitääkö korvat putkittaa vai meneekö tuo itsestään ohi? Varasin ajan lääkäriin, mutta siihen menee vielä reilu viikko. Onko kokemuksia??

Vierailija
2/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ollaan käyty välillä kontrolleissa, mutta ei ole kuulemma ollut tarvetta putkitukselle, suihketta vain määrätty lisää. Nyt sitten varasin ajan itse, kun homma ei musta ole muuttunut mihinkään ja seuraava kontrolli olisi vasta ensi kuun lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liimakorvat (ettei viivästyksiä puheenkehitykseen)

on nyt reipas ekaluokkalainen ja putket edelleen korvissa

Nyt tilanne on se että kun putket irtoavat, ei tarvitse laittaa uusia.

Eli yleensä liimakorvat kuulemma "normalisoituvat" kouluikään mennessä.

P.S. meillä oli kontrollit aina puolivuosittain korvien putkituksien jälkeen.

Vierailija
4/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aiheesta perusteellista kokemusta, sillä kaikilla lapsilla on ko. vaiva ollut ja putkitukislla on hoitunut. olen käynyt asiasta lukuisia keskuteluja korvalääkäreiden kanssa, joten väitän olevani itsekin jo jossain määrin asiantuntija :)

Jos liimakorvaa ei hoideta, riskinä on pysyvä kuulon heikkeneminen.

Vierailija
5/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelenpa nyt lääkärin kanssa tarkaan asiasta. ap.

Vierailija
6/6 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yksityisellä korvalääkärillä. Itse emme kunnalliselta puolen saaneet jonoon, vaikka korvatulehduksia olin useita ja liimakorvakin kehittynyt. Sitten laittoivat putket kun yksityislääkäri laittoi jonoon heti. Riskinä tosiaan kuulon heikkeneminen.