Aamulla soitan taas pomolle, lapset kipeinä..
Molemmat lapset kuumeessa, joudun jäämään huomenna taas pois töistä, olin viime viikollakin..Mies ei voi jäädä.
Pomolla ei ole omia lapsia eikä ymmärrä.. Tosi noloa soittaa taas aamulla ja suututtaa jo valmiiksi pomon reaktio. Olen ihan kamala äiti kun olen joskus antanut lapselle pronaxenia jotta kuume olisi laskenut kun aamulla olen huomannut että on lämpöä ja vienyt silti päiväkotiin. Nyt olen päättänyt että annan lasten sairastaa, sanoi pomo mitä hyvänsä. Antakoon vaikka potkut!
Kommentit (17)
Tää kuulostaa jo aika uskomattomalle. Kuka riskeeraa noin lastensa hengen, maksakoon mitä vaan. Eikä nyt ihmisen hajun takia voi kellekään potkuja antaa!
eli pomo ei tykännyt et lapset sairaana ja vein niitä kipeinä päiväkotiin mut syy oli se että olivat AINA kipeenä, hometalossa kun asuttiin niin järkyttävä flunssa, keuhkoputkentulehdus ja kuume JOKA helvetin päivä. minkäs teet??? koko ajan lääkekuurilla. itse asiassa mun oli PAKKO viedä päiväkotiin ihan sen takiakin että olisivat kuolleet kotiin astmakohtauksiin. kaikki ei oo niin helvetin yksinkertaista että jää kotiin jos lapsi sairas. ihmiset ei koskaan osaa ajatella että tilanteet ei ole ihan niin yksinkertaisia aina. tietty ku elää kultalusikka suussa niin ei voi ymmärtää.
älkää nyt kukaan sanoko että miks ette muuttaneet pois. arvaa yritettiinkö? kauheet yhtiövastikkeet + lainat päälle, siihen vielä ois pitäny vuokrat maksaa. sain muuten loppu viimein potkut töistä kun haisin homeelle, muut sai niin pahoja allergisia kohtauksia mun takia et en voinu enää käydä siellä..
me nukuttiin taloyhtiön pihalla teltassa, kukaan ei varmaan usko mutta oli pakko. paikka oli käsittämättömän mahdoton nukkumiseen, vaarallinenkin mut kuitenkin parempi kuin olla sisällä. yllättävän kylmä vaan voi olla kesäyönäkin.
jos ei ole rahaa niin uutta kämppää ei saa, et kai vaan ole TYHMÄ???? vielä kun niissä on aina se että pitää maksaa min. 2 kk vuokrat etukäteen niin ei voi edes väittää vuokranantajalle että ois varaa maksaa vuokrat. voin kuule luvata että muuta mahdollisuutta ei ollut. mitään toimeentulotukea ei homeen takia saa, kaikki viranomaistahot käytiin läpi ja pyydetiin apua. välillä mietin että jos saatais mennä putkaan nukkuman niin olis ihanaa! mut edes poliisit ei ota vastaan. tietty jos olis syyttänyt poliisia sitten heitteillejätöstä niin ehkä ois yhdeksi yöksi päästy mut tuskin se on lopullinen ratkaisu kuitenkaan lapsiperheelle putkassakaan asua, vai mitä mieltä olet?
ja kyllä voi potkut antaa jos on määräaikainen työsuhde. määräaikaisuutta jatkettiin vuositolkulla kunnes muutettiin homekämppään ja muut alkoi saamaan kohtauksia työpaikalla takiani eikä voineet työtään tehdä niin mitä muuta ta voi tehdä???
olisi ollut kohteliasta soittaa jo tänään,kun kerran tiesit,ettet mene töihin?tai edes antaa pieni vihje,että et kenties pääse töihin??
pomosikin ehtisi ns. varautua ja hommata extran rauhassa, eikä ehkä sitä vituttaisi niin paljon sun ilmoitus kylmiltään aamusta.
antakaa lasten rauhassa sairastaa.
ei anneta kuumelääkettä ja tuupata tarhaan!!
mietippäs ap,miltä lapsesta tuntuu yrittää sairaana pärjätä tarhassa muiden terveiden joukossa. törkeää toimintaa.
mutta on sen tyyppinen ihminen ettei halua kuulla tällaista asiaa vapaapäivänään..Ehkä elättelen vielä toivoa että ihmeparantuminen tapahtuisi yön aikana, vaikka pitäisi olla yksi kuumeeton päiväkin..Rasittavaa miettiä näin yksinkertaista asiaa ja tehdä siitä iso ongelma. Jos lapsi on kipeä ei voi mennä hoitoon ja sillä selvä, kait se on tämä syyllisyyden tunne ja huono omatunto, tekemättömät työt jotka odottaisivat huomenna etc.
anna sen lapsen sairastaa rauhassa.
pitkität vain sairautta, aiheutat pahimmassa tapauksessa jonkun "jälkitaudin"... miltä kuulostaisi esim. sydänlihastulehdus?
ne työt ei mihinkään karkaa,mutta lapsesi saatat menettää. rajusti sanottu,mutta jos ei muuten mene jakeluun....
puolikuntoisena tarhaan ei ole menemistä,saati sitten sairaana.
olet äiti,ja pidät huolta lapsestasi:)
Sairaan lapsen paikka on kotona vaikka kuinka työt painaisivat. Voiko isä koskaan jäädä vaiko onko nyt vain sellainen tilanne? Helpottaisi sinua kun tietäisit että jaatte vastuun.
Mun pomollani ei ole edes työkännykkää työajan ulkopuolella päällä eli soitot jäävät aina työaikaan.
Voithan sä ehtottaa pomollesi että palkkaa lapsillesi hoitajan kotiin sairauden ajaksi jos sun työpanos on niin korvaamaton, ja samalla antaa palkankorotuksen.. Kestäisikö pomosi huumori?
Molemmat lapset kuumeessa, joudun jäämään huomenna taas pois töistä, olin viime viikollakin..Mies ei voi jäädä.
Pomolla ei ole omia lapsia eikä ymmärrä.. Tosi noloa soittaa taas aamulla ja suututtaa jo valmiiksi pomon reaktio. Olen ihan kamala äiti kun olen joskus antanut lapselle pronaxenia jotta kuume olisi laskenut kun aamulla olen huomannut että on lämpöä ja vienyt silti päiväkotiin. Nyt olen päättänyt että annan lasten sairastaa, sanoi pomo mitä hyvänsä. Antakoon vaikka potkut!
sitä se pomokin varmana ihmettelee, mutta muuten sympatiat sulle
tekemään osaa töistä kotona etänä?
Jos lapsi on kipeä, niin nukkuu varmaan suurimman osan päivää kuitenkin.
Meillä on 5 hengen tiimi, kaikki naisia, yhdellä on 3 lasta ja mies ei ole ikinä jäänyt lasten takia kotiin. Ja työkaverini on vähintään joka 2 vko poissa ainakin 2 pv, on tosi epäreilua muita työkavereita kohtaan, vaikka sallittua onkin.
Nyt kun tulee yt-neuvottelut, kaikki uskoo kuka meidän tiimistä lähtee. Kukaan lapsista ei ole vielä töissä, eli tätä tulee jatkumaan vielä mooonnnnttaaaa vuotta.
meillä oli joskus tilanne,että kaikki lapset sairastelivat vuoronperään ja vaikka miehen kanssa vuorottelimmekin niin silti tuli poissaoloja muutaman viikon välein. Minunkaan pomo ei ollut mielissään ja asenne oli aika inhottava,hirveä stressi aina siitä soittamisesta,sydän pamppaili ja kädet hikos. Olen töissä hoitajana ja niitä töitä ei voinut etänä tehdä,se kaikki oli työkavereiden selkänahasta--sepäs se inhottavaa olikin.
on niin syrjittyjä, parjattuja työpaikoilla. Ihan kuin kukaan haluaisi lastensa sairastavan ja poissaoloja tulevan. Monesti jaateelen, että pitäis sanoa ett vaihdetaan osia. Tulkaa te hoitamaan sairaat lapset, niin tiedätte mitä se on ja minä voin jäädä viisastelemaan töihin!!!
työnantajana ymmärtäisi vaikka minullakin on kolme pientä lasta. Jos toista viikkoa pitäisi olla poissa, niin alkaisin jo etsimään varahoitajaa itselleni, mummia, tätiä tai MML:stä hoitajaa.
jos pineten lasten, ainakin 5v asti, kotihoitoa tuettaisiin niin, että se olisi todellinen vaihtoehto. Ainakin jos lapsia on 3 tai enemmän. Yhden ja kahden kanssa vielä jotenkin saattaa työelämässä oleminen olla tuottavampaa, sen jälkeen tuskin.
JOs toinen vanhemmista on kotivanhempana, ei toisen tarvitse koskaan miettiä et kukas mun lapset hoitaa kun ovat kuumeessa, vaan hän voi ihan rauhassa antaa 'lapsettoman' työpanoksen työpaikallaan.
Ei se ole kenenkään etu että äidit tuntevat syyllisyyttä ja pahaa mieltä hoitaessaan omia kipeitä lapsiaan.
Jos lapset eivät olisi isossa ryhässä voisivat tauditkin vähentyä, joka sekin toisi yhteiskunnalle säästöä vähentyneiden lääkärikäyntien muodossa.
eli pomo ei tykännyt et lapset sairaana ja vein niitä kipeinä päiväkotiin mut syy oli se että olivat AINA kipeenä, hometalossa kun asuttiin niin järkyttävä flunssa, keuhkoputkentulehdus ja kuume JOKA helvetin päivä. minkäs teet??? koko ajan lääkekuurilla. itse asiassa mun oli PAKKO viedä päiväkotiin ihan sen takiakin että olisivat kuolleet kotiin astmakohtauksiin. kaikki ei oo niin helvetin yksinkertaista että jää kotiin jos lapsi sairas. ihmiset ei koskaan osaa ajatella että tilanteet ei ole ihan niin yksinkertaisia aina. tietty ku elää kultalusikka suussa niin ei voi ymmärtää.
älkää nyt kukaan sanoko että miks ette muuttaneet pois. arvaa yritettiinkö? kauheet yhtiövastikkeet + lainat päälle, siihen vielä ois pitäny vuokrat maksaa. sain muuten loppu viimein potkut töistä kun haisin homeelle, muut sai niin pahoja allergisia kohtauksia mun takia et en voinu enää käydä siellä..